چهار بستنی فروشی در انار و رفسنجان پلمپ شد

  • شناسه خبر: 149076
چهار بستنی فروشی در انار و رفسنجان پلمپ شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از پلمپ و تعطیلی ۴ بستنی فروشی در سطح شهرستانهای انار و رفسنجان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

خانه » پزشکی و سلامت » چهار بستنی فروشی در انار و رفسنجان پلمپ شد

به گزارش خانه خشتی ، احمد جمالی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۱۰۰ مرکز بستنی فروشی و آّمیوه گیری در سطح این دو شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰۰ مورد بازدید و بازرسی از این مراکز انجام شد.
وی تصریح کرد: به طور میانگین از هر مرکز ۴ بازدید به عمل آمده و طی این بازدیدها نمونه برداری از محصول جهت بررسی هرگونه آلودگی صورت گرفته و نکات بهداشتی و نکات ایمنی نیز مورد بازدید قرار گرفتند.
جمالیزاده بیان کرد: از ابتدای امسال ۴ مرکز بستنی فروشی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و پلمپ شدند ضمن اینکه ۱۵ مورد اخطار هم به برخی مراکز داده شد.
وی بهداشت را در بستنی فروشیها مورد تأکید قرار داد و گفت: صاحبان و متصدیان بستنی فروشیها تمامی مراحل استاندارد و بهداشت را جهت تهیه بستنی سالم و عاری از هرگونه آلودگی رعایت کنند تا مشتریان دچار مشکل و بیماری نشوند.
وی افزود: رعایت بهداشت فردی توسط کارکنان بستنی فروشی ها اعم از گذراندن دوره بهداشت عمومی، پوشیدن روپوش مناسب، رعایت نظافت مغازه و گندزدایی وسایل و دستگاه بستنی ساز، شستشو و سالم سازی میوه جات در صورت عرضه مانند هویج، طالبی و موز و … از جمله نکاتی است که متصدیان بستنی فروشی ها باید رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: از اضافه کردن رنگ، اسانس، طعم دهنده ها و شیرین کننده های شیمیایی غیر مجاز در تهیه بستنی باید خودداری کرد و برای رعایت و کنترل دما در یخچال و فریزی دماسنج نصب شود.
جمالیزاده با بیان اینکه از ظروف استیل و چینی برای عرضه فالوده استفاده شود گفت: از ظروف آهن سفید برای این کار استفاده نشود.
وی خاطرنشا کرد: از یخ بهداشتی و عاری از آلودگی برای تهیه خوراکی ها در بستنی فروشی ها استفاده شود.
۱۰۰ بستنی فروشی و آبمیوه گیری در انار و رفسنجان وجود دارد.
جمعیت بیش از ۳۷ هزار نفری انار و جمعیت بالغ بر ۳۱۱ هزار نفری شهرستان رفسنجان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هستند.

برچسب ها:
بستنی فروشی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان