امام جمعه موقت رفسنجان مطرح کرد:

رسالت مسئولین در شرایط فعلی کشور عمل گرایی است / مردم از شعار خسته شدند / ضرورت برخورد جدی قوه قضائیه با اخلال گران

  • شناسه خبر: 148967
رسالت مسئولین در شرایط فعلی کشور عمل گرایی است / مردم از شعار خسته شدند / ضرورت برخورد جدی قوه قضائیه با اخلال گران

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: رسالت دیگر مسئولین در شرایط فعلی کشور عمل گرایی است هرکسی در حوزه کاری خود تا می تواند عمل کنند شعار بس است مردم دیگر از شعار خسته شدند در عمل باید ثابت کنند .

خانه » سیاسی » رسالت مسئولین در شرایط فعلی کشور عمل گرایی است / مردم از شعار خسته شدند / ضرورت برخورد جدی قوه قضائیه با اخلال گران

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام محی الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، آمرزش گناه را یکی از آثار سازنده تقوا برشمرد و اظهار داشت: طبع بشر اگر به حال خود رها شود تباهی را می طلبد و قران کریم می فرماید روح تقوا وجود انسان را از عصیان و گناه را رها می سازد، با تقوا حق از باطل تشخیص داده می شود و نتیجه آن این است که خداوند گناهان را می پوشاند و آثار ان را از انسان بر میدارد.
وی افزود: انسانی که خداترس باشد مشمول رحمت خداوند قرار میگیرد و برکات آسمان به روی او گشوده می شود.
محی الدینی با اشاره به روز حقوق بشر و کرامت انسانی اظهار داشت: حقوق بشر همیشه دست آویزی برای قدرت های بزرگ بوده است تا بوسیله ی ان کشورهای مستقل را تحت فشار قرار دهند قتل و غارت و خونریزی را انجام دهند امروز کسانی دم از حقوق بشر می زنند که حقوق ملت ها را پایمال می کنند.
وی ادامه داد: هیچ مکتبی و دینی به اندازه اسلام به کرامت انسان تاکید نداشته است قرآن به صراحت فرموده است و لقد کرمنا بنی ادم
امروز ازمجامع غربی باید در زمینه حقوق بشر سوال کنیم که چرا از حقوق مسلمانان دفاع نمی کنید اینهه جفا صورت می گیرد دم نمی زنید اما همین که یک نفر که جرمش ثابت شده است زندانی می شود فریاد ای وای حقوق بشر زیر سوال رفت سر می دهید.
محی الدینی خاطر نشان کرد: در یمن، فلسطین، لبنان و در سوریه و عراق انسانهای بی گناه را به خاک و خون می کشند هیچ کس دمی نمی زند بلکه حمایت می کنند و تبلیغات می کنند که این افراد را باید سرکوب کرد و دم از حقوق بشر می زنند و از ناقضان حقوق بشر هم دفاع می کنند.
وی تصریح کرد: امروز به بهانه حقوق بشر منافع و منابع ملت های مظلوم را غارت می کنند چه بر سر کشورهای اسلامی آوردند ، آمریکای پلید حمایت می کند و حکام پلیدتر عرب هم اجرا می کنند پول های نفت را به حلقوم های کثیف افراد از خدا بیخبر می ریزند که گلوله هایی را به سمت و سوی برادران مسلمان ما روانه کنند و دم از اسلام و قرآن و دین هم می زنند.
امام جمعه موقت رفسنجان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار کرامت انسانی است و از مظلومین دفاع می کند و به این دفاع افتخار می کنیم که ما از ملتهای مظلوم دفاع کرده و می کنیم و می خواهیم که حق این مظلومین را به آنها برگردانند.
محی الدینی با اشاره به ۱۶ مرداد ماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در سال ۵۹ بیان داشت: این مرکز در راستای حفظ و تکامل اصول به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی کشور می باشد و جذب پژوهشگران جوان و اماده برای فعالیت علمی و پژوهشی که امروز مد نظر رهبری نیز هست از وظایف این مرکز است.
وی افزود: از جوانان و استعدادهای کشور بایستی استفاده کرد نکند خدای ناکرده جوانان سرکوب شوند و بها داده نشود باید در همه زمینه ها از آنان استفاده کرد.
محی الدینی با گرامیداشت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت مظلومانه دیپلماتها و شهید خبرنگار محمود صارمی در افغانستان به دست تالبان در سال ۷۷ اظهار داشت: به فرموده ی رهبر فرزانه انقلاب نقش رسانه ها به ویژه مطبوعات بر کسی پوشیده نیست و رسانه ها افشا کننده توطئه های داخلی و خرجی هستند.
وی افزود: رسانه ها بایستی مردم را روشن کنند ذهن افراد را آماده کنند و توطئه های دشمنان را بگویند؛ مطبوعات رشد و تقویت مخاطبان را در نظر داشته باشند ایجاد امید کنند بیان حقایق در حد مقدور داشته باشند.
محی الدینی گفت: نقدهای منصفانه و بیان مشکلات باید صورت گیرد نه انتقام ، از مسئولین انتقاد کنند و مسئولین هم باید سعه صدر داشته باشند حرف مردم را بدانند و مشکلات انان را یشناسند، مسئولی که انتتقاد پذیر نباشد به درد نمی خورد خدمت به مردم وظیفه مسئول است اگر جایی نقدی بر او وارد می شود با جان و دل بخرد و ان را برطرف کند نه اینکه لجبازی کند .
امام جمعه موقت رفسنجان از خبرنگاران و رسانه هایی که در پوشش اخبار استان و شهرستان و به ویژه اخبارنماز جمعه همت می کنند قدردانی کرد.
محی الدینی همچنین با اشاره به اعزام کاروان سلامت استان کرمان به سیستان و بلوجستان بیان داشت: جای قدردانی دارد از جمعیت هلال احمر استان و شهرستان رفسنجان و کمک های شما مردم هم در این زمینه راهگشا خواهد بود برای مردم محروم جامعه.

وی در ادامه با برشمردن سه رسالت مهم مسئولین در شرایط فعلی کشور اظهار داشت: مشکلات جامعه را همه ما می بینیم و می دانیم فشاری که بر طبقات مختلف مردم امده است نوسانات ارزی و قیمتها که سرسام آور است سر به فلک کشیده است برخی قیمتها ۵۰ درصد افزایش یافته است .
وی افزود: تولیدات داخلی که رهبری فرمودند حمایت از آن شود جرا باید اینهمه گران شود احتکار شود چرا باید یه عده زالو صفت خون مردم مظلوم را به شیشه کنند چه کسی باید جواب اینها را بدهد.
محی الدینی بیان داشت: راهکار اقتصادی که رهبری فرمودند آیا انجام می شود آیا رسالتی که بر عهده مسئولان است انجام می شود مردم که همه جا همراهی کرده و می کنند و همدلی خود را با نظام و کشور انجام داده اند.
وی با بیان اینکه آمریکا کور خوانده است که بخواهد مردم ما را خسته کند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تصریح کرد: داخل کشور را اصلاح کنیم آمریکا کاری نمی تواند انجام دهد دترامپ دارد دست و پا می زند التماس می کند خیال می کند ایران کره شمالی است که تهدید کند لفاظی کند و بعد بده و بستان داشته باشد ایران و ایرانی رهبری دارد مقتدر که نمی گذارد شما هر غلطی می خواهید انجا دهید ،مسئولین باید هوشیار باشند .
امام جمعه موقت رفسنجان خاطر نشان کرد: آمریکا می خواهد به دنیا بگوید دیدید ایران را پای میز مذاکره کشاندیم دو سال و نیم وقت کشور را به واسطه برجام گرفتند چه حاصلی داشت برخی کارهای کشور معطل برجام ماند چه حاصلی داشت که دوباره بیاییم مذاکره کنیم ، این خیال باطلی است نه رهبری نظام میگذارد و نه ملت و خون شهدای ما این اجازه می دهد که بخواهیم سر تعظیم فرو بیاوریم .
وی ادامه داد: رسالت دیگر مسئولین در شرایط فعلی کشور عمل گرایی است هرکسی در حوزه کاری خود تا می تواند عمل کنند شعار بس است مردم دیگر از شعار خسته شدند در عمل باید ثابت کنند .
محی الدینی ضمن قدردانی از زحمات مسئولین و مواضع مقتدرانه رئیس جمهور محترم در مقابل مواضع رئیس جمهور آمریکا و مواضع سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: انها می دانند حاج قاسم ها در این کشور زنده هستند و نمی گذارند شما هر کاری را بخواهید انجام دهید.
وی خاطر نشان کرد: نخستین شرط عبور از مشکلات نقشه راه اقتصادباثباتی است که رهبری مطرح فرمودند که مردم و فعالان اقتصادی بیایند شریک شوند یک احساس آرامش در کشور ایجاد شود الان مردم سر درگم شدند بازار ملتهب شده است قیمت ها سرسام آور است .

محی الدینی گفت: امروز به فرموده رهبری جنگ فعلی دشمن جنگ اراده هاست خود باوری نقش موثری در مقابل توطئه های دشمن دارد مسئولین بایستی با روحیه قوی با شجاعت خود را نبازند می خواهند اراده ما را ضعیف کنند، دشمن بعد از ناامیدی در عرصه نظامی تلاش می کند در عرصه اقتصادی متمرکز موفق شود .
وی تصریح کرد: آنچه امروز مشکلات اقتصادی را تشدید کرده است و مردم اذیت می شوند متاسفانه بی توجهی برخی است اگر بناست تیم اقتصادی ترمیم شود زودتر کسانی بیایند که کارآمد باشند نه اینکه با بی تدبیری هر روز بر مشکلات مردم اضافه شود و قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی به طور جدی برخورد کند مردم منتظرند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان