معاون خدمات امور شهری شهرداری رفسنجان مطرح کرد:

عقیم سازی ۵۰۰ قلاده سگ در رفسنجان

  • شناسه خبر: 148941
عقیم سازی ۵۰۰ قلاده سگ در رفسنجان

معاون خدمات امور شهری شهرداری رفسنجان گفت: بیش از ۵۰۰ قلاده سگ در چهار ماه اول سال ۹۷ جمع اوری و عقیم سازی شده است.

خانه » اجتماعی » عقیم سازی ۵۰۰ قلاده سگ در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، حسین مختاری در جلسه ستاد ساماندهی سگ های ولگرد و حیوان های ناقل بیماری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: سگ ها در شهر محدوده ای دارند که اگر انها را از آن محدوده خارج کنیم سگ هایی دوباره جایگزین انها خواهند شد درنتیجه اگر یک سری عملیاتی را در محدوده شهر انجام دهیم و این محدوده را از حضور سگ ها تخلیه کنیم سگ های دیگری از اطراف وارد این محدوده خواهند شد و عملا این کار نمود پیدا نخواهد کرد.
وی افزود:شهرداری رفسنجان در این بحث پیشرو بوده است و عقیم سازی سگ ها را توسط پیمان کارانی از مشهد شروع کرده است در این خصوص در کیلومتر ۲۰ جاده کرمان سوله ای ۱۶۰۰ متری که شامل اتاق های عمل، ریکاوری و قسمت های مختلف دیگر است تجهیز شده است.

مختاری گفت: در این مکان عملیاتی شامل زنده گیری و صید سگ های ولگرد، غربال گری و تشکیل پرونده و تعیین بیماری سگ ها انجام میی شود که سگ های دارای بیماری صعب العلاج معدوم و انهایی که قابل درمان هستند درمان، واکسینه ، عقیم سازی و نشانه گذاری و رها سازی میشوند.
وی عنوان داشت:در میدان دفن زباله مکانی اماده و آبشخور ها و سکوهای غذا دهی برای سگ ها اماده سازی شده است که دوست داران و انجمن حمایت از حیوانات میتوانند به انجا مراجعه و در کنار ما کار غذادهی به سگ ها را انجام دهند.
مختاری تصریح کرد:بیش از ۵۰۰ قلاده سگ در چهار ماه اول سال ۹۷ جمع اوری و عقیم سازی و کار صید آنها همزمان انجام شده و در حال افزایش تیم هایی برای جمع اوری سگ ها هستیم تا این روند با سرعت بیشتری انجام شود۰

خبر از محدثه زمانی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
عقیم سازی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جواد آملی

    سلام مهندس مختاری سگها که عقیم میکند چرا استانهای دیگه اینکار نمیکند چون جواب نگرفتند پولی هم الکی هزینه شده ولی در عوض علی مختاری سگهای خوبی برای فروش دارد که مزایای قرارداد فی مابین است
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان