نماز جمعه عامل بصیرت بخشی به امت است

  • شناسه خبر: 148769
نماز جمعه عامل بصیرت بخشی به امت است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: نماز جمعه عامل بصیرت بخشی به امت اسلام و ملت ایران بوده است، این نماز جمعه وامامان فرهیخته جمعه هستند که با اگاهی دادن وبصیرت افزایی امت حزب الله را روشن و بیدار میکنند

خانه » سیاسی » نماز جمعه عامل بصیرت بخشی به امت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی ، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و گرامی داشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور عنوان داشت: پنجم مرداد مطابق با سیزده ذیقعده الحرام سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی ایران در تهران است که به امامت ایت الله طالقانی در سال ۵۸ صورت گرفت وبعد از آن در سایر شهرها که یکی از برکات انقلاب است انجام شد.
وی افزود: نماز جمعه در واقع از موهبت های الهی بر امت اسلامی و از دستاورد های نظام جمهوری اسلامی برای ملت ایران است.
حسینی گفت: در طول نزدیک به ۴۰ سال که از اقامه نماز جمعه میگذرد شاهد ان هستیم که برکات فراوانی از نماز های جمعه کشور حاصل شده است از جمله اینکه نماز جمعه مرکز تجمع و گرداوری مومنان بوده است که با حضور در مراسم دینی هفتگی وحدت و هماهنگی خود را برای انجام وظایف دینی خویش به دست اورده اند.
امام جمعه موقت رفسنجان تصریح کرد: نماز جمعه از مهم ترین مراکز دعوت به جهاد در راه خدا و شرکت امت حزب الله در ۸ سال دفاع مقدس بوده است در ان زمان مصلی ها مرکز اعزام نیروها به جبهه بوده است و این یکی از برکاتش بود که مملکت مارا از اشغالگری واز ظلم و جنایتی که نوکر ابرقدرت ها یعنی صدام بوجود اورد نجات داد درواقع همین نمازهای جمعه کشور را نجات داد.
حجت الاسلام حسینی اظهار داشت:نماز جمعه عامل بصیرت بخشی به امت اسلام و ملت ایران بوده است، این نماز جمعه وامامان فرهیخته جمعه هستند که با اگاهی دادن وبصیرت افزایی امت حزب الله را روشن و بیدار میکنند و این خیلی مهم است ما همیشه احتیاج به این بصیرت و هوشیاری داریم.
وی عنوان کرد:نماز جمعه مرکز دعوت به تقوا اخلاق و ادب انسانی است چراکه در تعیین وظایف امام جمعه گفته اند که هرهفته واجب است که مردم و خودش را به ورع و تقوا دعوت کند طبیعی است که انسان اگر به این نصایح مشفقانه ائمه جمعه گوش کند و تقوا را مراعات کند و اخلاق و ادب را در زندگی اش پیاده کند جامعه ما مدینه فاضله خواهد شد و دیگر این مفاسد و بزهکاری ها نخواهد بود.

حسینی خاطر نشان کرد: نماز جمعه پایگاه و قرارگاه فرهنگی هر شهر محسوب میشود بنابراین باید قدر این نعمت را بدانیم.
امام جمعه موقت رفسنجان در ادامه بیان داشت: بعضی اوقات مردم از کمبودها و نارسایی ها گله مندند ما نمیگوییم کمبود و نارسایی وجود ندارد و نمیگوییم شما مطالبه گر حقوق خود نباشید اما حرف ما این است اگر شما نیمه خالی این لیوان را میبینید نیمه پر ان راهم ببینید.
وی فزود: اگر میخواهیم قضاوت کنیم در رابطه با مسائل انقلاب مقایسه ی ما باید تطبیقی و مقایسه ای باشد همچنین که خداوند در قران هم میفرماید (و ان کانو من قبل و لفی ضلال مبین )ما از نظر مادی و معنوی رشد کرده ایم و ایران اکنون زبانزد دنیا شده است علت اینکه این استکبار جهانی به خصوص این مرد دیوانه ی احمق رییس جمهور امریکا مارا تهدید میکند معلوم میشود از دست ما عصبانی است.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت:  قرار نیست همه نوکر امریکا باشند و به این خاطر است که ایران حرفی برای گفتن دارد و ان شاء الله با همان روحیه ی مقاومت و پایداری که ظرف این چهل سال داشتیم ازاین بعدهم خواهیم داشت.
وی افزود: ما ملت قرانیم ملت عاشوراییم نمیتوانند مارا با کره شمالی مقایسه کنند و بگویند آنها تسلیم شدند شماهم تسلیم شوید ما مسلمانیم وآنها کافر.
امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت نماز جمعه اظهار داشت:نماز جمعه یک سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است و نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی اجتماعی اسلام است هم عبادت است و هم سیاست.
رمضانی پور با اشاره به سالروز بزرگداشت عملیات مرصاد خاطر نشان کرد:پنجم مرداد سالروز عملیات افتخار افرین مرصاد در سال ۱۳۶۷ است منافقان کوردل به خیال باطل خودشان عملیات فروغ جاودان را برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی تدارک دیدند و با تعدادی مرد و زن فریب خورده به میدان امدند و با حمایت رژیم بعث و استکبار جهانی به غرب کشور حمله کردند و هدفشان ابتدا تصرف کرمانشاه و بعد کل کشور بود.

وی عنوان داشت:عملیات مرصاد دستاورد های زیادی داشت اولا باعث سرافکندگی کاخ سفید شد ثانیا رسوایی منافقین را به همراه داشت ثالثا باعث بن بست در سازمان نفاق و شکست استراتژی انها شد همچنین از دیگر دستاورد های این عملیات میتوان به تجلی و تبلور وحدت ،انسجام و کارامدی نیروهای مسلح در قالب یک عملیات مشترک و تحول در اوضاع و سرنوشت جنگ .افزایش وحدت ملی و مشروعیت نظام اسلامی و تثبیت نظام اسلامی در عرصه بین الملل نام برد.
امام جمعه موقت رفسنجان در پایان ضمن اشاره به نشست رهبر معظم انقلاب با سفرای کشورها اظهار داشت: اخیرا حضرت اقا با سفرای جمهوری اسلامی نشستی داشتند این سفیران میتوانند نقش ایفا کنند در کشورهای دیگر و جلوی سمپاشی ها و دروغ پردازی ها و شایعات را بگیرند سفیر ما خودش یک پیامبر انقلاب محسوب میشود حضرت اقا فرمودند سیاست خارجی یک کشور مانند همه کشورهای جهان بر منافع بلند مدت و اصول و ارزش ها استوار است و با رفت و امد دولت ها با سلایق سیاسی گوناگون تغییر نمیکند هرروز یک نفر رییس جمهور است ولی سیاست یکی است دولت ها فقط در تاکتیک ها و ابتکارات اجرایی راهبردهای سیاست خارجی تاثیر گذارند همه ی تاکتیک ها و دیپلماسی در دولت های مختلف باید در خدمت پیشبرد اصول سیاست خارجی در راستای قانون اساسی باشد و نمایندگان سیاسی ایران در خارج خود را نماینده جدی و منطقی سیاست های نظام اسلامی بدانند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان