مسئول ستاد اقامه نمازجمعه رفسنجان مطرح کرد :

ضرورت ترویج وقف در نماز جمعه

  • شناسه خبر: 148399
ضرورت ترویج وقف در نماز جمعه

مسئول ستاد اقامه نمازجمعه رفسنجان گفت:با کمک رسانه ها ما میتوانیم اولین وقف برای برنامه های ستاد نمازجمعه را داشته باشیم در کنار دیگر وقف ها این وقف می تواند مثمر ثمر باشد که اگر کسی اموالی دارد می تواند وقف نماید .

خانه » اجتماعی » ضرورت ترویج وقف در نماز جمعه

به گزارش خانه خشتی ؛ غلامرضا شریفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری امام جمعه رفسنجان با اصحاب رسانه به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه اظهار داشت :بهترین دلیل برای اهمیت فریضه بزرگ اسلامی قبل از هر چیز آیات قرآن می باشد که به همه مسلمانان دستور داده می شود که به محض شنیدن اذان به سوی آن بشتابند .
وی به بیاناتی از امام راحل در خصوص اهمیت نمازجمعه اشاره کرد و بیان داشت :به فرموده امام راحل می فرمایند “گمان نبرید که نمازجمعه یک نمازعادی است برپایی نمازجمعه یکی از برکات بسیار عظیم اسلام است نسل های اینده به این مسئله اهمیت بدهند “و همچنین مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نمازجمعه می فرمایند “نمازجمعه یک سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است و نعمت بزرگی است که در اختیار ماست و هرچه می توانیم باید اجتماع و وحدت کلمه مردم را تقویت نموده و از مهمترین ابزارهای آن نمازجمعه است و نمازجمعه مظهر عزم ملی است “.
شریفی افزود : برگزاری جلسات اعضای ستاد با امام جمعه و برنامه ریزی برای برپایی نماز ،جلسه با مسئولین شهرستان جهت همکاری و همفکری در راستای برنامه های مختلف ،برگزاری مراسمات مختلف مذهبی و فرهنگی در طول سال با همکاری سازمان ها و هیات های مذهبی ،خدمت دهی مهد آدینه برای پذیرش کودکان نمازجمعه و اجرای برنامه های مختلف برای انها از جمله برنامه های ستاد نمازجمعه می باشد .
وی تصریح کرد :برگزاری مراسم جشن تکلیف پسران با همکاری آموزش و پرورش،برقراری ایستگاه های صلواتی در مناسبت های مختلف در روزهای جمعه ،دیدار با خانواده شهدا ،هماهنگی با آموزش و پرورش جهت حضور دانش آموزان در نماز و اهدای جوایز به آنها ،برقراری مسابفات کتابخوانی پیرامون بحث شهدا و اهدای جوایز به همت کانون مداحان ،چاپ ماهنامه خط سبز مهدوی در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و… از دیگر برنامه های ستاد می باشد .
مسئول ستاد اقامه نمازجمعه شهرستان با بیان اینکه برگزاری مسابقه پیامکی در خصوص نمازجمعه ،اهدای جوایز به کودکان شرکت کننده در نماز جمعه هر هفته از دیگر برنامه های ستاد است گفت :ستاد نمازجمعه هیچ بودجه ای از طرف نهاد رهبری ،دولت و هیچ ارگانی دریافت نمی کند این ستاد با کمک های خیرین و مردمی اداره می شود ،درخواست های مردم زیاد است و ستاد نمی تواند به خواسته های مردم جواب دهد .
وی خاطرنشان کرد :ستاد بودجه ای ندارد که بتواند در راستای برنامه های فرهنگی هزینه کند شما رسانه های از طریق اطلاع رسانی می توانید خیرین و کسانیکه که بخواهند به ستاد نمازجمعه کمک کنند جذب نمایید .
شریفی بیان داشت :با کمک رسانه ها ما میتوانیم اولین وقف برای برنامه های ستاد نمازجمعه داشته باشیم در کنار دیگر وقف ها این وقف می تواند مثمر ثمر باشد که اگر کسی اموالی دارد می تواند وقف نماید .
مسئول ستاد اقامه نمازجمعه شهرستان تاکید داشت :اعضای ستاد هیچ حقوقی دریافت نمی کنند و برای رضای خداوند فعالیت می کنند گاهی شنیده می شود اعضای ستاد حقوقی دریافت می کنند که اینچنین نیست .
وی با بیان اینکه ستاد نمازجمعه این امادگی را دارد که تریبون را در اختیار ارگانها،ادارات و دانشگاه های جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی مردم در زمینه های مختلف قرار دهد گفت :ما این آمادگی را داریم که قبل از نماز این تربیون در اختیار ادارات و دیگر ارگانها قرار داده شود تا مشکلات و مسائل خود را مطرح نمایند ،مجموعه های فرهنگی و ورزشی هم می توانند افراد با رتبه بالا را اعلام وتشویق نمایند .
شریفی گفت :از رسانه ها ،شبکه های مجازی و رادیو درخواست داریم در زمینه اطلاع رسانی و اهمیت نمازجمعه فعالیت داشته باشند با تهیه گزارش ،مسابقات مختلف می توانند در حضورمردم در نمازجمعه تاثیر داشته باشند .
وی افزود :ستاد نمازجمعه از بین برادران واجدالشرایط عضو می پذیرد دوستان جهت عضویت به ستاد نمازجمعه و یا با شماره تلفن مسئول روابط عمومی اقای علیدادی ۰۹۱۳۶۶۵۰۴۴۲ تماس بگیرند .
شریفی یاداور شد :تجلیل از مسئولین که در طول سال با ما همکاری لازم دارند ،غبارویی گلزار شهدا ،تجلیل از خادمین و خبرنگاران نمازجمعه از برنامه های این هفته می باشد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان