رئیس بهزستی رفسنجان مطرح کرد:

یک هزار و ۷۰۰ نفر مستمری بگیر بهزیستی رفسنجان / ۴۳ مورد کودک آزاری / سهم هیچ معلولین از ۵۵۰ قصب زمین پسته

  • شناسه خبر: 148177
یک هزار و ۷۰۰ نفر مستمری بگیر بهزیستی رفسنجان / ۴۳ مورد کودک آزاری / سهم هیچ معلولین از ۵۵۰ قصب زمین پسته

رئیس بهزیستی رفسنجان گفت: ۱۷۰۰ نفر مستمری بگیر اداره بهزیستی رفسنجان هستند و ۵۳۰ خانوار در امور اجتماعی تحت پوشش این سازمان هستند.

خانه » اجتماعی » یک هزار و ۷۰۰ نفر مستمری بگیر بهزیستی رفسنجان / ۴۳ مورد کودک آزاری / سهم هیچ معلولین از ۵۵۰ قصب زمین پسته

به گزارش خانه خشتی ، محمود حیدری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با تبریک این مناسبت به خانواده بزرگ بهزیستی اظهار داشت: بهزیستی یک خانواده گسترده است و غیر از این به تنهایی نمی توانست کار کند .

وی ضمن قدردانی از همکاری رسانه با بهزیستی خطاب به خبرنگاران حاضر در این نشست خبری بیان داشت: رسانه ها صدای بهزیستی به مسئولین رده بالا و شهروندان هستند، خبرنگاران با مطالبه گری به حق در کسانی که به نوعی مطالبه گر نباشند ایجاد حساسیت می کند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با اشاره به تاریخچه تاسیس سازمان بهزیستی به دستور امام(ره) در سال ۵۹ ، پنچ معاونت پشتیبانی، اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، مشارکت هاو اشتغال و امور مسکن را برای این سازمان برشمرد.

حیدری گفت: سازمان بهزیستی تنها سازمان متولی رفاه اجتماعی در دهه گذشته معرفی شده و امروز بزرگترین مسئولیت این سازمان مسئولیت اجتماعی است که بر عهده آن نهاده شده و همه مسائل انسانها را در بر میگیرد، آسان کردن زندگی اجتماعی برای انسانها به بهزیستی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: خدمت رسانی مالی دیگر در دستور کار بهزیستی نیست، در کنار این سازمان خیریه ها حضور دارند و در همه امور درمانی، دارویی و سایر اموری که بهزیستی را به سمت روزمرگی می برد، به این نهاد کمک می کنند.

حیدری در خصوص متولی بودن یک سازمان مشخص در امر آسیب های اجتماعی بیان داشت: نهادهای مختلفی در کنار بهزیستی در این امر سهیم هستند در حالیکه نیاز است یک سازمان تخصصی در راس باشد و همه با هم کار کنند نه موازی باهم ، وقتی سرمایه های اندک در سازمان های مختلف بصورت پراکنده صرف می شود کسی صدایی را نمی شود.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در بحث امور اجتماعی این سازمان خاطر نشان کرد: حمایت از خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست، از کارافتاده، دختران فراری، کودکان کار، همسر آزاری و سالمند آزاری در این مبحث قرار دارند.

وی افزود: ساماندهی کودکان کار ایرانی بر عهده بهزیستی هستند اما در خصوص کودکان افاغنه دفتر اتباع و فرمانداری متولی است و اینها تحت پوشش ما نیستند.

حیدری در بحث توانبخشی معلولین و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: ۱۷۰۰ نفر مستمری بگیر اداره بهزیستی رفسنجان هستند و ۵۳۰ خانوار در امور اجتماعی تحت پوشش این سازمان هستند.

وی بیان داشت: خدماتی از جمله تشک، عصا، واکر، تخت و وسایل ضایع نخاعی در حد توان از سوی سازمان به معلولین ارائه می شود.

حیدری گفت: در بحث بازتوانی برای معلولین و خانواده ها، افراد در یک فرجه زمانی تحت پوشش سازمان هستند و پس از رغبت سنجی و ایجاد زمینه اشتغال به اجتماع برمیگردند و با اعطای مبلغ وام ۲۰ میلیون تومان فرد شروع به کسب و کار می کند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در خصوص مسکن معلولین نیز بیان داشت: بهزیستی متولی مسکن نیست، متولی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی است و بهزیستی در حد توان با اعطای تسهیلات بلاعوض در این امر کمک می کند، راه خانه دار شدن معلول این نیست که مستقیم به بهزیستی مراجعه کند بلکه این سازمان مسیر بدست آوردن مسکن برای معلولین را تسهیل می کند.

وی افزود: در زمینه تعمیر مسکن و مقاوم سازی منازل معلولین نیز بصورت بلاعوض و بر اساس اعتبارات واگذار می شود.

حیدری گفت: در بحث پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی دوره های آموزشی با امضای تفاهم نامه با دانشگاهها انجام میگیرد و آموزشهای مهارتهای زندگی، فرزندپروری، مشاوره های قبل و بعد ازدواج با همکاری مراکز مشاوره ای در سطح شهر انجام میگیرد.

وی بیان داشت: بحث ژنتیک چندین سال است که بر عهده بهزیستی گذاشته شده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی صورت میگیرد و سال گذشته ۷ مورد مشکوک در این زمینه شناسایی و به پزشک معرفی شدند.

حیدری گفت: مشاوره ژنتیک برای معلولین بصورت رایگان انجام میگیرد.

رئیس بهزیستی رفسنجان به اجرای هرساله طرح پیشگیری از تنبلی چشم اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته از مجموع ۱۱ هزار کودک ۳ الی ۶ سال ۴۹ مورد تنبلی چشم شناسایی شد ، این بدین معنی است که می توانست این کودکان در ۲۰ سال آینده نابینای مطلق باشند که با اجرای این طرح با تمرین بهبود می یابند.

حیدری گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از مهرماه جاری تا آبان ماه در مهدهای کودک، مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت سراسر شهرستان و روستاها اجرا می شود.

رئیس بهزیستی رفسنجان گفت: بحث غربالگری شنوایی بوسیله دستگاههای تست برای نوزادان نیز توسط بهزیستی صورت میگیرد ، امرز کاشت حلزون نه تنها در شهر رفسنجان وجود ندارد بلکه در سایر شهرها نیز با هزینه بسیار بالا صورت میگیرد اما با انجام تست غربالگری می توان با صرف هزینه کمتر در سنین پایین مشکل شنوایی کودک رفع گردد.

حیدری خاطر نشان کرد: به علت برخی مشکلات امکان استقرار دستگاه غربالگری در محل زایشگاه نشد و هم اکنون در مرکز بهداشت شماره یک این کار صورت میگیرد.

وی بیان داشت: هم اکنون ۳ هزار و ۷۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در رفسنجان قرار دارند که از این تعداد ۳۷۰ نفر ناشنوا، ۴۵۰ نفر نابینا و کم بینا، ۲۱۰ نفر معلول اعصاب و روان، ۸۵۰ نفر معلول ذهنی هستند.

حیدری گفت: در رفسنجان نزدیک به ۴۰ خانواده دو معلولی تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

رئیس بهزیستی رفسنجان در خصوص مناسب سازی فضای شهری برای معلولین نیز بیان داشت: خیابان مدرس رفسنجان به عنوان پایلوت این امر در نظر گرفته شده است و تاکنون ۷۰ درصد مناسب سازی شده است.

حیدری گفت: در چهار ماه نخست امسال ۴۳ مورد کودک آزاری ، ۴ مورد سالمند آزاری، ۱۴ مورد همسر آزاری، ۲ مورد معلول آزاری و ۴ مورد خودکشی و ۱۱ مورد در معرض آسیب توسط بهزیستی رفسنجان شناسایی شده و اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفته است.

رئیس بهزیستی رفسنجان در خصوص زمینهای کشاورزی که به معلولین شهرستان اختصاص یافته است و می بایست صرف امور بهزیستی و معلولان گردد نیز بیان داشت: ۵۵۰ قصب زمین پسته  به همراه ۲ حبه آب واقع در اسماعیل آباد نوق رفسنجان نزدیک به ۷ سال است که اجاره داده شده است و در این مدت تنها یک سال آن توسط شخص اجاره کننده پرداخت شده و مابقی خیر، بر طبق قرار داد برای هر قصب ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم پسته در نظر گرفته شده است یعنی سالانه یک هزار و ۲۵۷ کیلو پسته که چیزی پرداخت نشده است.

وی افزود: این پرونده نزدیک به سه سال است که در خم دادگاه قرار دارد و همچنان بی نتیجه است.

 

برچسب ها:
بهزیستی رفسنجان رئیس اداره بهزیستی رفسنجان محمود حیدری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان