خانه خشتی گزارش می دهد؛

دختران جهادی در رفسنجان: از اردوهای جهادی درس زندگی می آموزیم + تصاویر

  • شناسه خبر: 147692
دختران جهادی در رفسنجان: از اردوهای جهادی درس زندگی می آموزیم + تصاویر

به رسم هرساله اردوهای جهادی دانش آموزان دختر و پسر رفسنجان تابستان امسال نیز برپا شد …

خانه » رفسنجان » دختران جهادی در رفسنجان: از اردوهای جهادی درس زندگی می آموزیم + تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، به رسم هرساله اردوهای جهادی دانش آموزان دختر و پسر رفسنجان تابستان امسال نیز برپا شد و این دانش اموزان تابستان امسال خود را صرف کمک به هم نوعان خود کردند و با حضور در مدارس توانستند خدمتی هرچند اندک در آبادانی این مدارس ارائه دهند.

روز گذشته در جمع دانش آموزان دختر اردوی جهادی بسیج دانش آموزی حوزه حضرت زینب(ع) در مدرسه مرحوم محمد زینلی روستای الله آباد حاضر شدیم .

جمعی در حال رنگ آمیزی درب و پنجره های مدرسه و عده ای در حال شستشوی حیاط و نظافت مدرسه بودند، دوستی صمیمانه ای میان دانش اموزان برقرار بود، باهم می گفتند و می خندیدند انگار از کار کردن در آفتاب و سختی خسته نمی شوند، نه اینکه دختران سختی کشیده ای باشند بعضی هایشان انگار در پر قو بزرگ شده انداما اینجا حضور داشتند در دل این آفتاب…

پای صحبتهای خانم بختیاری یکی از اعضای گروه جهادی نشستیم، می گوید هدف این است که به محرومین کمک و به مدرسه خدمت کنیم البته اصلی ترین هدف خودسازی است.
او می گوید: جو اردوی جهادی یک جو معنوی است لحظه لحظه حضور شهدا را حس می کنیم هرجا که کارمان می لنگد سریع مشکل برطرف می شود؛ وقتی مداحی پخش می کنیم فضای خاصی ایجاد و معنوی تر می شود.


خانم بختیاری ادامه می دهد: موقع صرف صبحانه روایتی از یک شهید بیان می شود و نفرات دیگر از اطلاعاتشان درباره آن شهید می گویند.کلاسها و سخنرانی هایی که برگزار می شود در خودسازی به ما کمک می کند.
بختیاری گفت: آقای حاجی زاده و حاج آقا صفری از گروه هنری طلایه داران به ما سر زدند برای بچه ها هدیه آورند همین‌ها باعث دلگرمی بچه هاست اینکه برایشان اهمیت داریم؛ ما کارمان را کوچک می دانیم در برابر شهدا و همین یک روحیه و انرژی خوبی برایمان است.

ملیکا سلمانی دیگر عضو این گروه جهادی می خواهد ادامه دهنده و پاسدار راه شهدا باشد و می گوید: شهدای ما به ویژه شهید مدافع حرم محسن حججی در این راه شرکت میکردند این کاری برای خداست کمک کردن به دانش اموزانی که سال تحصیلی جدید را در این مدرسه میگذرانند.


او گفت: در این اردو درس زندگی آموختیم توانستیم خودمان را بسازیم و مقاومت را بیاموزیم و اینکه قدری بدانیم  که در حال و هوای جنگ چه سختی را متحمل شدند.
سلمانی گفت: از کلاس های آموزشی بهره بردیم و جو صمیمانه ای بین اعضا برقرار شده است.

شرکت ۸۰ دانش آموز دختر و پسر در اردوی جهادی امسال در رفسنجان

فتحیه محمدی نژاد مسئول حوزه حضرت زینب(س) بسیج دانش اموزی رفسنجان در حاشیه این اردو در گفت و گو با خانه خشتی بیان داشت: اردوی جهادی دانش آموزان رفسنجان از ۱۱ تیرماه آغاز شد و با همکاری اداره اموزش و پرورش موفق شدیم که طی ده روز در مدرسه مرحوم زینلی الله آباد رفسنجان دانش آموزان مشغول بکار شوند و خدماتی از جمله رنگ آمیزی درب و پنجره و رسیدگی به وضعیت ساختمان ارائه شود.

وی افزود: در کنار کارهای عمرانی کلاس های اخلاق، بصیرتی، آموزشی هنری و فرهنگی به این دانش آموزان ارائه شده است.

محمدی نژاد از شرکت ۸۰ دانش آموز دختر و پسر در اردوی جهادی امسال در رفسنجان خبر داد و گفت: نزدیک به ده مدرسه در حاشیه شهر توسط این دانش آموزان در حال بهسازی است.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح هزینه ۲۰ میلیونی برای آموزش و پرورش به ۵ میلیون تومان کاهش یافته و کار به بهترین نحو با انگیزه و تلاش دانش اموزان انجام شد.

مسئول حوزه حضرت زینب(س) بسیج دانش اموزی رفسنجان گفت: این اردو مقدمه ای برای حضور دانش اموزان در مناطق محروم است و البته برنامه حضور دانش اموزان رفسنجان در مناطق محروم استان در دستور کار قرار دارد.

کار جهادی یعنی کار تافته جدا بافته نبودن

حجت الاسلام صفری مسئول گروه هنری طلایه داران که در این روزها این دانش آموزان جهادی را تنها نگذاشته و به انها سر می زند در گفت و گو با خانه خشتی بیان داشت: کار جهادی یعنی کار تافته جدا بافته نبودن و کار با مردم انجام دادن است بعضی ها به گفته مقام معظم رهبری تافته جدا بافته هستند فکر می کنند کسی هستند گوشه ای باید بشینند و تجهیزاتی باشد تا کاری را انجام دهند .

وی بیان داشت : اما کار جهادی این طور نیست اینجا می بینید کسانی هستند که با کفش عیدشان امدند با لباس و چادر قیمتی امدند که خیلی برایش ارزش دارد شاید دستهایش فقط تا الان قلم می گرفته ولی الان امده در هوای گرم دیوار رنگ می زند این روحیه جهادی و انقلابی می خواهد .

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: اصل کار جهادی  انجام دادن همین است اینکه در هوای گرم کار کنید این نوعی کار اثر گذار و مردمی می شود چرا که بچه های اینجا با اخلاص کار انجام میدهند .

وی افزود :کار جهادی یعنی کار شهید حججی انجام دادن است ،روستا به روستا خانه به خانه گشتن و رفتن ،کار جهادی یعنی کاری که ته آن شهادت است اگر کسی شهادت را میخواهد باید کار جهادی انجام دهد .

حجت الاسلام صفری تاکید داشت :نفس خود را کف میدان گذاشتن هنر و لیاقت میخواهد ،کار برای خداست به گفته شهید همت کار برای خدا انجام میدهیم ،انها مانند وزیر و رئیس منتظر دستورالعمل نیستند .

گزارش از مریم مرادی

عکس از ریحانه حسن رحیمی

برچسب ها:
اردوهای جهادی اردوی جهادی دانش آموزان دختر رفسنجان مدرسه مرحوم زینلی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • T_M

    ایران عزیز به وجود تک تک شماعزیزان افتخار میکند و باید تبریک گفت به خانواده ی این عزیزان که چنین فرزندانی با روحیه ی جهادی پرورش داده اند بدون شک اینده این سرزمین به دست توانمند این عزیزان ساخته خواهد شد درود بر شما ۰۰۰۰
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان