نماینده مردم رفسنجان در دیدار با نمایندگان کارگران عنوان کرد:

بیکاری حداقل ۱۴۰ هزار کارگر در رفسنجان

  • شناسه خبر: 147456
بیکاری حداقل ۱۴۰ هزار کارگر در رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان به شرایط خشکسالی امسال و وضعیت وخیم کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال شاهد بیکاری حداقل ۱۴۰ هزار کارگر هستیم و وضعیت کشاورزی شهرستان اصلا خوب نیست.

خانه » اقتصادی » بیکاری حداقل ۱۴۰ هزار کارگر در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، احمد انارکی محمدی ظهر امروز در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایان شهرستان رفسنجان اظهار داشت: قانون کار باید راحت باشد، کارفرمایان با توجه به شرایط فعلی و طلب هایی که از دولت دارند ایثار می کنند و کارگر می گیرند.

وی افزود: امسال بدترین زمان در سالهای اخیر از لحاظ اقتصادی برای کشور است.

انارکی محمدی با بیان اینکه دهک بالا نباید یارانه بگیرند تصریح کرد: در رفسنجان خانواده هایی زندگی می کنند که به نان شب حتی کمتر از این محتاج هستند و این برای رفسنجان خوب نیست.

وی بیان داشت: در سالهای اخیر هیچ منافعی از مجتمع مس به ما نرسیده است ، آلایندگی مس در منطقه بوده است و منابع شهرستان صرف شده و با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم که امروز شاهد اتفاقات خوبی از سوی مس برای شهرستان باشیم.

انارکی محمدی با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار زمین منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای صنایع پایین دستی مس در نظر گرفته شده است اظهار داشت: طرح گلوله زنی از مصارف مس تا سال آینده در رفسنجان راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم رفسنجان به شرایط خشکسالی امسال و وضعیت وخیم کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال شاهد بیکاری حداقل ۱۴۰ هزار کارگر هستیم و وضعیت کشاورزی شهرستان اصلا خوب نیست.

وی افزود: دستور تمهیل وام های کشاورزی از سوی ریاست برنامه و وبودجه کشور صادر شده است این تمهیل وام ها بدون سود است و مابه التفاوت آن را دولت می پردازد.

انارکی محمدی با بیان اینکه پیگیر وام ها بلاعوض و بیمه پایه کشاورزی هستیم تصریح کرد: منابع ملی کشور کارشناسی نبوده است ، نگاه ما بایستی جزیره ای باشد و به این توجه کنیم که سالها پول و سرمایه شهرستان از ان بیرون رفته و امروز این وضعیت حاصل شده است.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت کشور به خاطر ساختار شکنی آمریکا و پشتیبانی صهیونیسم تحت فشار اقتصادی و در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته ، باید کنار هم قرار گیریم.

نماینده مردم رفسنجان گفت: در رفسنجان جناح بندی نداریم دلمان به حال مردم می سوزد در کشور هم همینطور است؛ رهبری تدبیر کردند که سران سه قوه کنار هم قرار گیرند ، راه نجات کشور این است که در کنار هم باشیم و با آینده نگری، عقلانیت و همدلی پیش رویم.

انارکی محمدی در ادامه به مطرح شدن مشکل مجموعه ورزشی کارگران شهرستان رفسنجان از سوی نمایندگان کارگران حاضر در این جلسه اشاره کرد و گفت: رفسنجان با این تعداد کارگر نیاز به مجموعه ورزشی درخوری دارد ؛ در رفسنجان احداث چندین زمین چمن کوچک از بخش مسئولیت اجتماعی مس دیده شده است .

نماینده مردم رفسنجان در خصوص راه اندازی پلی کلینیک تامین اجتماعی در این شهر نیز بیان داشت: پیگیری های لازم انجام شده و مجوز ساخت آن در حال پیگیری است که تا شهریورماه جاری قطعا اماده شده و همراه با کلنگ زنی این پلی کلینیک کار ساخت ان آغاز خواهد شد.

اناری محمدی همچنین از برگزاری همایشی با حضور فعالان عرصه کشاورزی ، کشاورزان دغدغه مند با موضوع هم اندیشی در خصوص وضعیت بحران کم آبی در شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی در پایان به موضوع انتقال آب از خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آب شیرین کن ها و تسفیه کن های این طرح ۴ هزار میلیارد و ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه انتقال آب از بندر عباس تا یزد براورد شده که هفت بانک اصلی کشور به اجرای این طرح کمک می کنند.

اناری محمدی گفت: بانکها پذیرفتند که این طرح توجیه دارد و ضمانت های لازم داده شده و در صورتیکه شرایط ایده آل باشد تا پایان سال آینده آب می رسد.

وی افزود: بخشی از این آب در بخش صنعت و بخشی در گلخانه و کشت های جایگزین صرف خواهد شد.

برچسب ها:
احمد انارکی محمدی بیکاری بیکاری در رفسنجان نماینده مردم رفسنجان و انار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان