امام جمعه موقت رفسنجان مطرح کرد:

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، برجام داخلی است

  • شناسه خبر: 147318
راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، برجام داخلی است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، برجام داخلی است که همان برنامه جامع با مشارکت دولت و مردم است.

خانه » اقتصادی » راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، برجام داخلی است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و سفارش به اصلاح ذات البین اظهار داشت:  بهترین زاد و توشه ای که انسان با خود از این دنیا می برد همان تقوای الهی است خوب است به گونه ای رفتار کنیم که اعمال ما مورد رضای خداوند متعال قرار گیرد.
وی با اشاره به موضوع اعتراض جمعی از  کسبه بازار تهران در روزهای اخیر بیان داشت: این تجمع در اعتراض به نوسانات قیمت ارز بود که یک مطالبه به حقی است که مردم و اصناف دارند و از حکمومت درخواست می کنند اما عده ای فرصت طلب با سوءاستفاده از اعتراضات کسبه و بازاریان، آب را گل آلود کردند و دست به تخریب اموال عمومی و شعارهای ساختار شکنانه زدند و می خواستند انحراف ایجاد کنند که با هوشیاری بازاریان متدین که دین خود را به انقلاب ادا کرده و هرگز به خاطر دنیا دست از ارزش های انقلاب دست برنخواهند داشت، این اقدامات مذبوهانه به جایی نرسید.
حسینی خاطر نشان کرد: یکی از راههای مهار نوسانات و التهابات اقتصادی مبارزه قاطع با فعالیت های سوداگرانه و اخلال گرانه است ، گفتند ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان و از این مطلب سوء استفاده شد عده ای ارز دریافت کردند اما کالای خود را بر مبنای ارز ۸ هزار تومانی فروختند این یعنی جفای به دولت و مردم.
وی ادامه داد: برخی شرکت ها ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند اما اصلا کالایی نخریدند و برخی خریدند و عرضه نکردند و احتکار کردند در این راستا کشور در زمینه اقتصادی مختل می شود.

امام جمعه موقت رفسنجان تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، برجام داخلی است که همان برنامه جامع با مشارکت دولت و مردم است هر سه قوه مقننه و مجلسی ها ، مجریه و دستگاه محترم قضا به میدان آیند برای دفاع از اقتصاد کشور و انقلابی و جهادی جلوی سوء استفاده کنندگان از امر اقتصادی و معیشتی مردم را بگیرند تا مسائل رفع و اصلاح شود.

وی در ادامه به مناسبت های پیش رو در هفته جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۰ تیرماه روز صنعت و معدن نامیده شده اختصاص این روز فرصت مناسبی است تا به مهمترین موتور متحرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت نگاه اندیشمندانه شود چرا که این بخش با برخورداری از جایگاه مولد بودن ان در اشتغال پایدار و افزایش تولید ناحالص ملی در درآمد سرانه و جلوگیری از خام فروشی می تواند در زمینه نهادینه سازی راهبرد اقتصاد مقاومتی بسیار موثر واقع شود و خوداکتفایی محقق شود.
حسینی گفت: کرمان بهشت معادن نامیده شده اگر این صنعت و معدن به درستی برنامه ریزی شود می تواند در امر خوداکتفایی و اشتغال و خنثی کردن تحریم های دشمن موثر باشد.

خطیب جمعه رفسنجان ضمن قددرانی از بازی غیرتمندانه فوتبالیست های کشور در جام جهانی ۲۰۱۸ به اهمیت ورزش پهلوانی و همگانی پرداخت و گفت:  ورزش های زورخانه ای صفای خاص خود را دارد در این ورزش ورزشکاران با تاسی به بزرگ پهلوان اسلام حضرت علی(ع) سعی می کنند مرام و غیرت علوی داشته باشند توصیه می کنم این گودهای زورخانه ای را افزایش دهیم و دست اندر کاران امر ورزش راهپیمایی دست جمعی راه بایندازند که نشاط آور و مفید است.

حسینی با اشاره به حمله ددمنشانه ی ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافر بری جمهوری در ۱۲ تیرماه سال ۶۷ بیان داشت: این حادثه افشای حقوق بشر آمریکایی که مصداق بارز زیر پا گذاشتن حقوق بشر است، بود اینکه هواپیمایی غیرجنگی را با موشک هدف قرار دهید و عجیب این است که بوش رئیس جمهور وقت آمریکا نه تنها مسئول این حادثه را توبیخ نکرد بلکه به جایزه اهدا کرد.

وی افزود: در این حادثه ۲۷۵ مسافر کشته شدند ۱۵ خدمه شهید و ۶۶ نفر از این اینها کودک بودند .
حسینی گفت: در حالیکه آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است به ما ایراد میگیرد که چرا قاتل پاسداران امنیت کشور را که دستگاه قضا طبق فرآیند قانونی خود اعدام کرده و هیچ کس به اندازه اسلام مدافع حقوق بشر نیست.

حسینی در پایان با گرامیداشت سالروز ارتحال عالم مجاهد عبدالحسین امینی تبریزی اظهار داشت: بزرگترین خدمت ایشان به مکتب تشیع تالیف کتاب الغدیر است که یک خدمت بزرک در تاریخ تشیع است که دفاع جانانه از ولایت و حقانیت امام علی(ع) از منابع اهل سنت کردند و کار بزرگی است.

برچسب ها:
امام جمعه موقت رفسنجان برجام داخلی حجت الاسلام سید محمود حسینی: مشکلات اقتصادی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان