نماینده مردم رفسنجان در دیدار با معاون وزیر صنعت مطرح کرد :

۹۰ درصد محصول پسته رفسنجان نابود شده است / کمترین بهره را از مس داشتیم

  • شناسه خبر: 146973
۹۰ درصد محصول پسته رفسنجان نابود شده است / کمترین بهره را از مس داشتیم

نماینده مردم رفسنجان گفت: امسال بدترین سال برای کشاورزان است و بیش از ۹۰ درصد محصول پسته از بین رفته است ،۷۵ درصد از خرده مالکان ورشکسته شده اند.

خانه » اقتصادی » ۹۰ درصد محصول پسته رفسنجان نابود شده است / کمترین بهره را از مس داشتیم

به گزارش خانه خشتی ؛ احمدانارکی محمدی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات صنعت شهرستان رفسنجان درمنطقه ویژه اقتصادی با خیر مقدم به معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت کشور و هیات همراه اظهار داشت:رفسنجان زادگاه مرحوم ایت الله هاشمیان می باشد ،رفسنجان با بیش از هزار شهید زبانزد دیگر شهرهای استان است .
وی بیان داشت :بیشتر تجهیزات دوران جنگ از رفسنجان به منطقه های جنگی اعزام می شد دلار ان زمان که مشکل داشت از محل درامد پسته رفسنجان رفع شد بیش از نیمی ارز محصولات کشور مختص پسته بود بنا به دلایل و مشکلات کمبود اب پسته در وضعیت نامناسبی قرار دارد .
انارکی محمدی تصریح کرد :امسال بدترین سال برای کشاورزان است و بیش از ۹۰ درصد محصول پسته از بین رفته است ،۷۵ درصد از خرده مالکان ورشکسته شده اند و به دلیل تک محصولی بودن ،این گسترده بر روی همه بخش هاست .
وی افزود :اصناف و همه صنعتگران و دیگر مجموعه های تحت تاثیر محصول پسته می باشند یک سال و نیم همه خدمات این شهرستان عقب می افتد امید داریم با سفر پر برکت حضرتعالی یک برکت و رونقی در صنعت به این شهرستان داده شود .
نماینده مردم شهرستان عنوان داشت :کمترین بهره را از مس داشته ایم ،کمترین سرمایه گذاری را در شهرستان ما بوده است توقع نداریم و زیادخواه هم نیستیم مردم شهرستان همراه مس هستند و هیچ اعتراضی هم ندارند همه مردم همراه و همدل هستند .
وی با بیان اینکه ۹ دانشگاه در رفسنجان وجود دارد تصریح کرد :شهررفسنجان شهری علمی است و میتوان از ظرفیت علمی و دانشگاهی آن استفاده کرد ،فرودگاه ما فرودگاهی بین المللی است ،تمام نواقص فرودگاه از جمله سوخت گیری در شب ،لاگتین فیبر نوری و پروازهای خارجی اماده پوشش هستند .
انارکی محمدی ادامه داد :بحث راه اهن را پیگیری کردیم ولی به دلیل عدم کارشناسی راه اهن تهران به بندرعباس از احمد اباد رفسنجان عبور می کند یک ضلعش برمی گردد به یزد در صورتیکه با یک وتر می شد کمربندی شود خط دوم کمربندی می شد ایجادشود ،۵۵ کیلومتر از احمداباد با منطقه ویژه داریم با پیگیری که انجام شده است با سرمایه گذاری ۶۵ درصد بخش خصوصی و۳۵ درصد بخش دولتی این مشکل رفع می شود .
وی خاطرنشان کرد :نزدیک ۴۰۰ هزار هکتارجمعیت حوزه استحفاظی ماست توقع داریم در بحث های فرهنگی به ما کمکی شود بحث کمک های جزئی بدرد جایی نمی خورد ،شهر به این بزرگی به یک فرهنگسرا نیاز دارد امید داریم دستور ایجاد فرهنگسرا در این شهرستان داده شود.
نماینده مردم شهرستان خاطرنشان کرد : زمین های چمن در مناطق مختلف شهر روستا و ایجاد باشگاه ها مختص بانوان و به طور کل نگاه ویژه ای به سمت ورزش رفسنجان بشود و بتوانیم از این فضاهای فرهنگی برای مردم استفاده کنیم .
وی به مشکل دفتر مرکزی برخی شرکتها در استان اشاره داشت و گفت :دفتر شرکتهای خود رفسنجان در خود شهر مستقر شوند مبلغی از محل گردش در حساب، صرف رفسنجان بشود ،از مسئولین دولتی توقع داریم به مشکل وضعیت پسته رسیدگی کنند بیشتر کشاورزان درگیر بانکها هستند .
انارکی محمدی بیان داشت :یکی از موضوعات و مشکلات ما کارخانه اسید است ، الودگی فلش برای مردم نگران کننده است ،هزینه های تولید این بخش زیاد شده است انتظار داریم از ۱۶۰ هزار تن تولید مس به ۴۶۰ هزار تن برسیم .
وی به صنایع پایین دستی مس اشاره داشت و تاکید داشت :۵۰۰ هکتار برای صنایع پایین دستی اختصاص یافته که امید داریم با دستور جنابعالی زودتر این قسمت راه اندازی شود ،روند اسید خوب است و امیدداریم در شش ماه دوم سال راه اندازی شود .
نماینده مردم رفسنجان یاداور شد :اب مصرفی رفسنجان نامناسب است و سرطان زای مطلق است ،مردم همین اب را مصرف می کنند و کمترین توقع ما این است که طرح تصفیه خانه اب به مرحله اجرایی برسد .
وی به سیستم فاضلاب اشاره داشت و گفت :طرح فاضلاب رفسنجان را دوبار در مرحله مزایده قرار دادیم ولی کسی شرکت نکرده است مس میتواند این کار را برعهده بگیرد ۴۶۰ لیتر ورودی این فاضلاب است قریب ۲۰ تا ۵۰ لیتر اب قابل استفاده دارد که میتواند مورد مصرف منطقه ویژه قرار گیرد .
انارکی محمدی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ما با بقیه استانها فرق دارد ابراز داشت :کارهای کوچک خانگی در کنار فعالیت و سرمایه گذاری میتواند به رونق و توسعه شهرستان کمک کند از ظرفیت و نیروهای بومی و دانشگاهی استفاده شود .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان