معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

مشکلات اقتصادی کشور را نمی توان کتمان کرد / ظرفیت شمس فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن می رسد

  • شناسه خبر: 146968
مشکلات اقتصادی کشور را نمی توان کتمان کرد / ظرفیت شمس فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن می رسد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این روزها روزهای سختی است مشکلات اقتصادی برای مردم و دولت وجود دارد و نمی توانیم آن را کتمان کنیم برخی ازبحران ها و فشارهای بین المللی موجب این مسائل شد اما زیبایی های کشور را نباید فراموش کنیم

خانه » اقتصادی » مشکلات اقتصادی کشور را نمی توان کتمان کرد / ظرفیت شمس فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن می رسد

به گزارش خانه خشتی ، مهدی کرباسیان در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری موادمعدنی و تجهیزات وابسته که عصر امروز با حضور سرپرست استانداری کرمان، نماینده مردم رفسنجان، مدیر عامل صنایع مس ایران و مسئولین استانی درمحل دائمی نمایشگاههای استان کرمان برگزار شد با اشاره به طرح اختصاص ۱۸۰۰ هکتار اراضی منطقه ویزه اقتصادی رفسنجان به صنایع پایین دستی مس اظهار داشت: اشتغال در صنایع پایین دستی فولاد و مس و چنین معادنی حاصل می شود صنایع بزرگ همچون مس تعداد نفرات مشغول بکار آن محدود است اما در صنایع پایین دستی می تواند بیش از ۱۰ برابر توسعه اشتغال پیدا کند و محدود هم نیست.

وی افزود: از مدیریت شرکت مس و منطقه ویزه رفسنجان در این زمینه تشکر می کنم و امیدوارم این گام بسیار خوب بتواند موثر باشد.

کرباسیان گفت: یکی از گلایه های بنده از شرکت مس در سالهای قبل این بود که چرا این نمایشگاه استان کرمان فعال نمی شود اما امروز می بینم فعال شده و و برخی قطعات ساخته شده توسط تولید گران ایرانی و بخش هایی از صنعت که دقیق و پیچیده بود در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است که بسیار خوب است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: این روزها روزهای سختی است مشکلات اقتصادی برای مردم و دولت وجود دارد و نمی توانیم آن را کتمان کنیم برخی ازبحران ها و فشارهای بین المللی موجب این مسائل شد اما زیبایی های کشور را نباید فراموش کنیم که یکروزی اقلام ضروری کشور را حتی خوراک دام، برنج، آهن و … را وارد می کردیم و امروز در چه جایگاهی قرار داریم.

وی تصریح کرد: در استان کرمان در سال ۹۶ تعداد متعددی پروژه فولاد افتتاح شد و در مس افتتاح های خوبی سال گذشته داشتیم و تعدادی پروژه در دست اقدام است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی خاطر نشان کرد: ۹ میلیون تن صادرات فولاد کشور در سال گذشته بوده است و ظرفیت ما بیش از این می تواند باشد. طی ۴ سال گذشته از ۲۱ میلیون تن ظرفیت شمس فولاد رسیدیم به  بالای ۲۲ میلیون و می رویم به سمتی که در سال  ۱۴۰۴ بتوانیم به ۵۵ میلیون تن برسیم.

وی افزود: در مس ۶۳ درصد افزایش تولید کنسانتره بوده و امروز در بحث پروژه ها ۵۰۰ هزار تن جدید در دست اقدام دارند؛ خداوند عنایت ویژه به مردم این کشور کرده است که معدن را قرار داده و در استان کرمان نیز از زغال سنگ تا سنگ اهن و مس و بقیه اقلام معدنی وجود دارد که نعمت بزرگی است.

کرباسیان گفت: فراوری کرومیت با ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذای خارجی در منطقه ویزه اقتصادی رفسنجان کار ارزشمندی است که ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: ماباید از این ظرفیت حداکثر بهره برداری کنیم و برگزاری این نمایشگاهها موجب می شود توانمندی واحدها استان عرضه شود و از طرفی سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در این حوزه می کند.

کرباسیان گفت: کار خوبی که شرکت مس و گل گهر شروع کرده اند توجه و حمایت از معادن کوچک است، این مهم موجب خواهد شد که تجمیع اینها نیاز مس و سنگ اهن را براورده کند و از طرفی موجب رفع محرومیت های مناطق استان می شود و می تواند اشتغال را پایدار کند.

وی تصریح کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن از این کارهای ارزشمند حمایت می کند به ویژه از پتانسیل و ظرفیت استان کرمان.

برچسب ها:
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت مهدی کرباسیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان