۳۰ هزار میلیارد تومان در آمد حاصل از فروش معادن استان کرمان / معادن به کمک اشتغال و افزایش درآمد استان بیایند

  • شناسه خبر: 146965
۳۰ هزار میلیارد تومان در آمد حاصل از فروش معادن استان کرمان / معادن به کمک  اشتغال و افزایش درآمد استان بیایند

سرپرست استانداری کرمان گفت: استان کرمان بهشت معادن کشور است و ما در شاخص های معدنی رتبه اول در کشور را داریم، این بهشت باید در توسعه استان و حل مشکلات آن به ویژه اشتغال و افزایش درامد استان استفاده شود.

خانه » اقتصادی » ۳۰ هزار میلیارد تومان در آمد حاصل از فروش معادن استان کرمان / معادن به کمک اشتغال و افزایش درآمد استان بیایند

به گزارش خانه خشتی ، محمد جواد فدایی در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری موادمعدنی و تجهیزات وابسته که عصر امروز با حضور معاون وزیر صنعت، مدیر عامل صنایع مس ایران و مسئولین استانی درمحل دائمی نمایشگاههای استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: انتظار از این نمایشگاه این است که بتواند تاثیر قابل توجهی در توسعه معادن استان، حل معادلات جدید و ایجاد ارتباطات خارجی بهتر و نهایتا صادرات محصول استان نقش موثری داشته باشد.
وی افزود: امید می رود که در آینده این تاثیر را بتوانیم بصورت کیفی و حتی کمی ببینیم و یک ارزیابی داشته باشیم از این که این نمایشگاه و نمایشگاههای سابق تواستند در این توسعه مورد انتظار تاثیری داشته باشند.
فدایی خاطر نشان کرد: استان کرمان بهشت معادن کشور است و ما در شاخص های معدنی رتبه اول در کشور را داریم، این بهشت باید در توسعه استان و حل مشکلات آن به ویژه اشتغال و افزایش درامد استان استفاده شود.
وی تصریح کرد: ما در بخش کشاورزی به انتها رسیدیم و کشاورزی را نه تنها از لحاظ کمی نمی توانیم  رشد دهیم بلکه باید ان را کاهش دهیم و تنها به لحاظ کیفی و افزایش بهره وری می توانیم در این بخش فعالیت داشته باشیم.
فدایی گفت: امروز بیش از یک میلیارد متر مکعب اضافه برداشت منابع زیر زمینی داریم که باید کاهش یابد خشکسالی های پی در پی بخش کشاورزی را به شدت دچار آسیب کرده است حال باید پرسید که معدن ما چه طور می خواهد جای خالی کشاورزی را پر کند ؟
سرپرست استانداری کرمان بیان داشت: یکسری پیش بینی هایی قانونی برای استفاده از ظرفیت های معادن استان در نظر گرفته شده است اما متاسفانه در این پیش بینی های قانونی تناقض هایی وجود دارد که از نمایندگان استان و مسئولین ملی می خواهیم فکری برای این تناقض ها برداریند.
وی خاطر نشان کرد: در ماده ۴۳ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه کشور در بند الف پیش بینی شده است که یک درصد از درامد معادن استان در اختیار پروژه هایی که عمدتا برای برای رفع اسیب های ناشی از معادن است صرف شود و شورای معادن استان این اختیار را دارد، در استان کرمان ۳۰ هزار میلیارد تومان حاصل از فروش معادن استان است که یک درصد ان ۳۰۰ میلیارد تومان است اما چه میزان از آن برای برای رفع آسیب های ناشی از معادن در استان استفاده شده است؟
وی افزود: به موازات این قانون در قانون بودجه سال ۹۷ ردیف استفاده از این امکان بصورت درامد هزینه ای تعریف شده با ۱۰۰ میلیارد تومان سقف ان برای کل کشور و ان هم با مکانیزم خود که در اخنیار شورای معادن نیست و سازمان مدیریت تعیین می کند؛ این تناقض های قانونی باید حل شود .

فدایی تصریح کرد: طبق قانون ۱۰ درصد از حقوق دولتی برای این پروژه ها مربوط به معادن استفاده کنیم در استان ۵ صدم درصد استفاده کردیم ، توقع داریم که از این امکان استانبتوانیم بهتر استفاده کنیم .

 

برچسب ها:
ششمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری موادمعدنی و تجهیزات وابسته فدایی سرپرست استانداری کرمان معادن استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان