معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مطرح کرد :

افزایش ظرفیت کنسانتره مس به ۵۰۰ هزار تن / در کنار پسته آینده خوبی برای رفسنجان انتظار می رود

  • شناسه خبر: 146935
افزایش ظرفیت کنسانتره مس به ۵۰۰ هزار تن  / در کنار پسته آینده خوبی برای رفسنجان انتظار می رود

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت :ظرفیت مس در استان چون مواد اولیه اش است میتواند اینده خوبی در توسعه منطقه داشته باشد و در کنار پسته میتوانیم اینده خوبی را برای شهرستان نوید دهیم .

خانه » اقتصادی » افزایش ظرفیت کنسانتره مس به ۵۰۰ هزار تن / در کنار پسته آینده خوبی برای رفسنجان انتظار می رود

به گزارش خانه خشتی ؛ مهدی کرباسیان ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات صنعت شهرستان رفسنجان درمنطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار داشت :امروز برای بنده توفیق است که خدمت شما هستم از زحمات شما به عنوان یک مسئول دولتی تشکر کنم .
وی بیان داشت :در مقطع فعلی و مشکلاتی که بر کشور حادث شده است ،همدلی ،وحدت و تلاش برای حل مشکلات و رفتن به سمت تولید و اشتغال وظیفه همه ما می باشد .
کرباسیان تصریح کرد :کشور ایران کشوری است در همه زمینه ها ظرفیت و پتانسیل های بالایی دارد ،خداوند عنایت ویژه ای به مملکت ما نموده است این شهرستان سطح فرهنگی دانشی بالایی را داراست .
وی عنوان داشت :استان کرمان استانی معدنی می باشد ،اعم از سنگ اهن به طور وسیع وجود دارد در دولت یازدهم و دوازدهم پروژه های مختلفی و صنایع پایین دستی ان افتتاح شد و اینها مسیر صحیح و درست اقتصاد مقاومتی است یعنی استفاده از امکانات خدایی و استفاده برای منابفع بشر است .
معاون ویزر صنعت ،معدن و تجارت افزود :در حوزه مس سال گذشته چندین پروژه افتتاح شد کارخانه اسید سرچشمه با سرمایه گذاری ۱۹۰ میلیون دلار در نمیه دوم امسال افتتاح خواهد شد مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار هم برای سرمایه گذاری کارخانه مس خاتون اباد اختصاص یافته است .
وی خاطرنشان کرد :پروژه های زیادی در دست بررسی می باشد که قریب به ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس اضافه می شود در غرب استان کرمان پروژه عمده و وسیع تیتانیوم را در حوزه کهنوج داریم که ۱۳۰ هزار تن کنسانتره و ۷۰ هزار تن یرباره تولید می کند اینها نشان دهنده ان است که استان کرمان استان ظرفیت خیزی است و همه کمک کنیم این پتانسیل ها به اشتغال تبدیل شود .
کرباسیان تاکید داشت :در دنیا در میان کشورهای در حال توسعه و جهان سوم کشوری سراغ ندارم که استقلال سیاسی کشور ما را داشته باشد ،تحریم از بدو پیروزی انقلاب وجود داشته است .
وی یاداور شد :کشور ما طوری شده است صنعتگران به سمت صنعتی شدن و تولید پیش رفته اند ،تولید راه افتاده است ،کیفیت تولیدات ما اماده صادرات است .
کرباسیان خاطرنشان کرد :از اینکه ارزش افزوده و توسعه در این منطقه صورت گرفته است قابل تقدیر است امروزه چالش جدی تری پیش رو داریم این حرفی که برخی شعار می دهند و می گویند هیچ کاری نمیتوانیم بکنیم این حرف غیر کارشناسی شده ای است .
وی ادامه داد :مردم ما در دوران جنگ با همه مشکلات جنگیدند مردم باید مقاوم باشند در این روزها برخی تصمیمات گرفته شده تصمیات بلند مدت نیست مثلا برخی اقلام ممنوع شود این نشان میدهد در ان اشتباه شده است باید پیگیران باشیم.
ویزر صنعت ،معدن و تجارت گفت :تصمیمات جدیدی در خصوص ارز گرفته شده است که به صنعتگران کمک میکند ،جدا از همدلی ما باید بپذیریم در این بحران اخیر نباید زیاد بر روی کشورهای اروپایی و چین حساب باز کرد چون انها منافع ملی خودشان را مد نظر دارند .
وی اذعان داشت :باید ازهمدلی و وحدت درون و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد باید از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در حوزه سیاسی و مالی استفاده کنیم برخی از تصمیمات ما با تاخیر انجام می شود .
کرباسیان ابراز داشت :یکی از چالش هایی که وجود دارد کنترل تورم وبحث نقدینگی می باشد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری تصمیم بسیار منطقی در این حوزه گرفته شده است .
وی ادامه داد :برای صنایع پایین دستی باید برنامه ریزی کرد تا سرمایه گذار ورود پیدا کند ،شرکت مس حمایتهای بلند مدت مالی و تامین مواد از سرمایه گذارن می کند و صنایع پایین دستی تصمیم منطقی است .
ویز صنعت ،معدن و تجارت کشور با بیان اینکه اشتغال در صنایع بالا دست وسیع نیست گفت :در صنایع پایین دستی میتوان اشتغال ایجاد کرد ،بحث پساب باید مورد توجه قرار گیرد ،مشکل ما این است که اب کشاورزی قرار بوده است در این سالها بهینه شود و از غرقابی و تولید برنج در استان کرمان جلوگیری نکردیم حفر چاه ها عمیق موجب شده است که ما دچار بحران اب شویم .
وی ابراز داشت :باید به سمت صنعتی شده رفت یکی از راههای استفاده از اب ،پساب و صرفه جویی در بخش کشاورزی است در خود بخش صنعت هم باید حداکثر صرفه جویی را در اب و انرژی را بکنیم .
کرباسیان بیان داشت :بحث مسئولیت های اجتماعی مهم است ،شرکت مس در سطح کشور مسئولیت اجتماعی خود را به طور کامل انجام داده است اما در مورد رفسنجان باید راجع به مسئولیت های اجتماعی در هیات مدیره مجمع بعد از اختصاص بودجه تصمیم گیری کنید اگر کمکهای فرهنگی و زیرساختی باشد به صورت بلند مدت به نفع منطقه خواهد بود .
وی افزود : با تصمیماتی که دولت اخذ می کند بیشتر مشکلات در حوزه صنعت و کشاورزی حل می شود .
کرباسیان عنوان داشت :ما پیگیربخش صنعتی کردن رفسنجان هستیم ،سیاست صنایع پایین دستی که در منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد اشتغال و توسعه در این منطقه را نوید میدهد .
وی افزود :مخصوصا ظرفیت مس در استان چون مواد اولیه اش است میتواند اینده خوبی در توسعه منطقه داشته باشد و در کنار پسته میتوانیم اینده خوبی را برای شهرستان نوید دهیم .
کرباسیان بیان داشت :در تامین مواد اولیه و ماشین الات کشور با ارز مصوب مشکل خاصی نداریم بدیهی است که نیازهای کشور از این حد بیشتر است که با سیاست گذاری در تولید و توسعه نباید مشکلی پیش بیاید که دولت توجه می کند .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان