مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان مطرح کرد :

۵۲۰ نیازمند تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان

  • شناسه خبر: 146879
۵۲۰ نیازمند تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان

مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان گفت: هم اکنون ۵۲۰ نیازمند تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان قرار دارند و ۴۲۷ خیر با این مرکز همکاری می کنند.

خانه » فرهنگی مذهبی » ۵۲۰ نیازمند تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، علی حسنی‌پور در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران در محل مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان، مرکزی مردمی متشکل از اقشار مختلف مردم، غیر وابسته به گروه و جناح استو در فروردین سال ۹۴ با مجوز رسمی کشوری و با کد شناسایی ۶۶۰۶ به صورت هیات امنایی شروع بکار کرد.

حسنی پور شناسایی و جذب نیکوکاران، نیروهای افتخاری و شناخت ظرفیت های محله و نیازمندان واقعی و با کارکرد تقویت اجتماعی مسجد و ارتباط مردم با یکدیگر و توسعه فرهنگ انفاق، تعاون و نیکوکاری، ارتقای رضایت نیکوکاران و پایداری مشارکت مردم را از اهداف و کارکردهای مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در مرکز آگاهانه، داوطلبانه و مسئولانه است به طرح‌هایی که در این مرکز اجرا می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: طرح باقیات و صالحات از سال ۹۴ اجرایی می‌شود، طرح سپرده دیگر طرحی است که در مرکز داریم این طرح در بحث قرض‌الحسنه کارکرد دارد و بالغ بر ۱۰ میلیون تومان سپرده نیکوکاران در مرکز بوده که به صورت قرض‌الحسنه به نیازمندان دادیم و بازپرداخت آن ماهیانه انجام می‌شود.
حسنی‌پور ادامه داد: فرد نیکوکار مبلغی به صورت امانت به مرکز می‌دهد و هر زمان پولش را نیاز داشته باشد به او پس می‌دهیم و طی این مدت از سپرده این نیکوکاران برای گشودن گره از کار نیازمندان استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: بنا به روایات بحث قرض‌الحسنه خیلی بهتر از صدقه است و در روایت آمده ۱۸ برابر ثواب دارد در حقیقت یک نوع وام دادن به خدا است.
مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان با اشاره به برگزاری برخی مراسم ترحیم که به صورت تجملات از تاج‌های گل گران‌قیمت استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: تاج گل‌های طبیعی یک نوع تجملگرایی است و سودی ندارد و اسراف بوده و جزء گناه کبیره است در رفسنجان چند خیریه تاج گل مصنوعی دارند که اجاره می‌دهند همچنین هر مسجد می‌تواند برای خودش تاج گل مصنوعی داشته باشد و کرایه دهند تا پولش برای نیازمندان محله هزینه شود و این مهم بهتر است فرهنگ‌سازی شود.


وی از طرح صدقه برای اموات یاد کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند« برای مردگان خود هدیه بفرستید که صدقه و دعا بهترین هدیه برای مردگان است» همچنین روایتی دیگر از پیامبر(ص) توصیه می‌کند شب اول قبر صدقه برای مردگان اهمیت دارد .
حسنی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه مؤسسه ما در زمینه فرهنگ‌سازی جهت صدقه برای اموات ورود کرده، افزود: با ایجاد یک صندوق و بهره‌مندی خانواده‌های از این مبالغ هم برای اموات صدقه جمع‌آوری شده هم به دست نیازمندان رسیده است.


وی با بیان اینکه طرح قربانی دیگر طرحی است که انجام می‌شود و قربانی از نیابت است، تشریح کرد: شاید فردی به دلیل گران بودن قربانی نتواند هزینه یک قربانی را بپردازند بنابراین می‌توانند مشارکتی قربانی انجام دهند و با کمترین مبلغ قربانی کنند.
حسنی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه در هر ماهی طرح‌های مرکز اجرا می‌شود، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان بیشترین مورد مدنظر دستگیری از ایتام است نزدیک ۵۰ کودک یتیم زیر پوشش داریم برای هر کدام یک حامی هست همچنین طرح اطعام و افطاری دیگر طرح ماه مبارک رمضان است و نیز جمع‌آوری زکات فطره و کفارات زکات فطره فقط کمیته امداد امام خمینی حق جمع‌آوری دارد و مرکز نیکوکاری نیزمجوز جمع‌آوری دارد و در کنار کمیته امداد صندوق صدقات داریم.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۵۲۰ نیازمند تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان قرار دارند و ۴۲۷ خیر با این مرکز همکاری می کنند.
وی ابراز داشت: طرح صدقه برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) دیگر طرح مرکز است صدقه به نیابت امام زمان(عج) ارزش بالایی دارد. طرح هدیه ازدواج کمک به زوج‌های جوان هر پنج شنبه جمع‌آوری می‌شود و ۱۰ سال این طرح در مسجد اجرا می‌شود.
حسنی‌پور عنوان کرد: در جشن عاطفه‌ها ۲۳۰ میلیون ریال دریافت کالایی اعم از لوازم تحریر، کیف و کفش و… به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد و در جشن نیکوکاری ۱۴۶ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال کمک غیرنقدی و نزدیک به ۳۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده است.
حسنی‌پور تأکید کرد: ورودی و خروجی کمک‌ها و گزارش مالی ثبت می‌شود مبلغ کلی سال ۹۶ بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان نقدی و کالایی بوده که آیتم‌های آن مشخص است.
وی متذکر شد: از سال ۹۴ هر سال افزایش دریافت کمک‌ها را داشتیم در واقع اعتماد مردم به مرکز بوده که موجب افزایش کمک‌ها شده است.


وی با اشاره به اینکه مغازه‌های زیادی در انبارهای خود اجناسی دارند که می‌تواند کمک بزرگی برای خانواده‌های نیازمند باشد، عنوان کرد: حدود ۵ هزار جلد دفترچه در یک انبار بوده که پس از فوت صاحب آن فرزندانش این دفترچه‌ها را که در دهه ۶۰ به چاپ و تولید رسیده‌ بودند برای اهدا به مرکز نیکوکاری آوردند که این دفترچه‌ها فقط برای کودکان زیر سن پیش‌دبستانی قابل استفاده است بنابراین تا پیش از اینکه کالاها در انبارها از کارکرد بیفتد باید نسبت به کمک به نیازمندان اقدام شود.

مسئول مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان در خصوص راههای ارتباطی با مرکز نیز عنوان کرد: شماره های ۳۴۲۶۵۴۴۸ و ۰۹۳۵۳۹۱۶۶۰۶ در کنار حضور افراد در مرکز پاسخگو می باشند.

وی همچنین شماره کارت مجازی نزد بانک صادرات ۶۰۳۷۷۶۹۱۹۸۰۰۰۴۱۰۵ به نام مرکز و شماره حساب بانکی ۰۱۰۹۱۴۲۷۶۴۰۰۲ و همچنین استفاده از کد دستوری ویژه مرکز نیکوکاری *۸۸۷۷*۶۶۰۶# را راههای پرداخت کمک های نقدی، خیرات،صدقات و مشارکت در طرح ها عنوان کرد.

حسنی پور خاطر نشان کرد: تمام پول ورودی به مرکز مردمی است و در عین حال هیچ کمکی از و واریزی از سوی اداره و سازمانی به این مرکز نداریم.

مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان در پایان از همه کسانی که به نحوی در کمک رسانی به این مرکز دست یاری رساندندبه ویژه از نیروهای افتخاری که در شناساندن و رساندن کمک های مردمی به نیازمندان کمر همت بسته اند، از امام جماعت مسجد جامع حجت الاسلام مهدی نجفی و آقای محمد علی گلستانی و دیگر اعضای مرکز قدردانی کرد.

برچسب ها:
علی حسنی پور مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان مرکز نیکوکاری مسجد جامع رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان