مشاغل خانگی در رفسنجان جایگاه مشخصی ندارد

  • شناسه خبر: 14683
مشاغل خانگی در رفسنجان جایگاه مشخصی ندارد

به گزارش خبرنگار ” خانه خشتی”،آقای علی اکبر پور محمدی فرماندار رفسنجان در نشست ستاد توسعه شهرستان با ۱۱۰ نفر از فعالین اشتغال خانگی در محل فرمانداری با اشاره به حضور پرشور بانوان در صحنه های جنگ وهمچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت : با توجه به اینکه ۵۰ درصد از جمعیت کشور […]

خانه » آخرین اخبار » مشاغل خانگی در رفسنجان جایگاه مشخصی ندارد

به گزارش خبرنگار ” خانه خشتی”،آقای علی اکبر پور محمدی فرماندار رفسنجان در نشست ستاد توسعه شهرستان با ۱۱۰ نفر از فعالین اشتغال خانگی در محل فرمانداری با اشاره به حضور پرشور بانوان در صحنه های جنگ وهمچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت : با توجه به اینکه ۵۰ درصد از جمعیت کشور را بانوان تشکیل داده اندو نقش اصیل در اداره امور خانه وتربیت فرزندان صالح دارند لذا در اوقات فراغتی که دارند در صدد هستیم با ایجادمشاغل خانگی متعدد ومتنوع در شهرستان رفسنجان بتوانیم هم سرگرمی وهم منبع درآمدی برای آنها ایجاد کنیم تا شهرستان نیز از بعد تک محصولی پسته بیرون آید.
خانم سرباز پور رییس کمیته بانوان وابسته به فرمانداری در این جلسه با اشاره به اینکه ۲۰۰ شغل خانگی در شهرستان وجود دارد بیان کرد : رفسنجان با وجود اشتغالهایی در رشته های مختلف خیاطی ، آرایشگری ، شیرینی پزی ، هنرهای دستی ، پته دوزی ، سرمه دوزی و….از دیر باز شهری شناخته شده است .
وی افزود : در هر زمینه ای مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در بخش دولتی بتوانیم با اجرای قوانین خاص مشکلات اشتغالهای خانگی را رفع نماییم.
در این جلسه تعدادی از خانمها به بیان مشکلات اشتغالهای خانگی خود از جمله عدم مکان برای عرضه محصولات ، تهیه مواد اولیه ، عدم سرمایه در خرید وسایلی همچون( چرخ خیاطی ، اتو بخار ، میز برش پارچه ، فر شیرینی پزی و یخچال برای نگهدابری محصولات ) پرداختند وازفرماندار تقاضای حمایت داشتند ..
دکتر مقصود مشاور فرماندار نیز اظهار داشت : طبق آسیب شناسی که در کشور در خصوص شکست مشاغل خانگی شده اینست که مشاغل خانگی اگر بصورت یک نفره باشد امکان توسعه وجود ندارد .
وی دومین و سومین آسیب شناسی را ضعف در مدیریت و وجود رقبای خارجی بیان کرد وافزود : در کشور های پیشرفته وموفق چین ، ژاپن ، مالزی وایتالیا ۲۵ الی ۴۰ درصد نیروی کار از قشر تحصیلکرده هستند که در مشاغل خانگی امرار معاش میکنند.
آقای دکتر مقصود گفت : با واردات ۶۹ میلیارد دلارکالا در سال ۹۰ به این نتیحه رسیدیم که تنها با بکارگیری ۱۰ درصد از این رقم میتوان با اعتبار ۳ الی ۴ میلیون تومان در مشاغل خانگی برای ۲ میلیون نفر در سال شغل ایجاد کرد واجناسی راتولیدکرد که نیاز به واردات آنها نداشته باشیم .
مشاور فرماندار تصریح کرد : با رعایت ۴ اصل آموزش طرح ، تهیه مواد اولیه ، تولید باکیفیت ، فروش میتوان در امر اشتغال خانگی موفق بود .

رضایی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانگی خانه خشتی رفسنجان مشاغل مشاغل خانگی مشاغل خانگی در رفسنجان جایگاه مشخصی ندارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان