نماینده مردم رفسنجان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

احداث تصفیه خانه مرکزی آب الویت رفسنجان است / دره در تا سه ماه آینده گاز دار می شود

  • شناسه خبر: 146828
احداث تصفیه خانه مرکزی آب الویت رفسنجان است / دره در تا سه ماه آینده گاز دار می شود

نماینده مردم رفسنجان گفت: احداث تصفیه خانه مرکزی با توجه به وضعیت آب شهرستان و با وجود آرسنیک بالای استاندار جهانی، یکی از الویت هاست.

خانه » آخرین اخبار » احداث تصفیه خانه مرکزی آب الویت رفسنجان است / دره در تا سه ماه آینده گاز دار می شود

به گزارش خانه خشتی ، احمد انارکی محمدی در نشست خبری که روز گذشته با حضور جمعی از اصحاب رسانه شهرستان رفسنجان در دفتر وی برگزار شد با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری به رفسنجان اظهار داشت: حضور وزرا در شهرستان برای پیشبرد و تسریع امور شهرستان مناسب است.

وی افزود: در سفر وزیر ارتباطات به رفسنجان طی تماسی تلفنی ایشان با سخنگوی دولت در خصوص امهال وام های کشاورزی و اعطای وام های بلاعوض به کشاورزان تصمیماتی اتخاذ شد.

انارکی گفت: همچنین در این سفر وضعیت کارخانه فیبر نوری رفسنجان نیز بررسی شد و از انجا که در حال گسترش استفاده از فیبر نوری در کشور هستیم سهم رفسنجان نیز در این بازار دیده شد.

نماینده مردم رفسنجان خاطر نشان کرد: بحث فضای کسب و کارهایی جدید و ایجاد زیر ساختهای اینترنت در روستاها و گزارش تلفن های ثابت در انتظار شهرستانهای رفسنجان و بررسی مشکلات مخابراتی رفسنجان و انار از جمله مباحث مطرح شده در سفر وزیر ارتباطات به رفسنجان بود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان رفسنجان بیان داشت: نزدیک ۲۰ سال رفسنجان با مس سرچشمه سنخیتی نداشت و امروز می بینیم که در بحث خریدهای لوازم مس، رفسنجان در الویت آن قرار گرفته است و طی ده ماه اخیر نزدیک به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از رفسنجان خریداری شده است که خوب تنها ده درصد آن سهم سود شهرستان است.

انارکی محمدی گفت: اختلاف ها شهر را نابود می کند اگر هدف نظام، انقلاب و رهبری و مردم باشد همه گروه های سیاسی تایید شده هستند و اینها نباید مانع کار شوند.

نماینده مردم رفسنجان در خصوص سرکشی از روستاهای شهرستان و اخیرا حضور وی در روستای دره رفسنجان بیان داشت: حضور بنده در این روستا برای اولین بار به خاطر دو مشکل گازرسانی و آب ان بود.

وی افزود: گاز رسانی به روستاهای ارجاسب و خنامان به اتمام رسیده است و روستای دره در با وجود اینکه صعب العبور است تا سه ماه آینده گازرسانی انجام می شود و مشکل آب این روستا نیز در حال پیگیری است.

انارکی محمدی خاطر نشان کرد: هم اکنون با پیگیری های صورت گرفته مس سرچشمه متعهد شده است تا جاده های روستایی منطقه سرچشمه، علوفه دام های این منطقه و تانکر آبرسانی به این روستاها را اجرا و تامین نماید.

وی در خصوص دوبانده شدن جاده پرخطر نوق رفسنجان نیز بیان داشت: دومین قرارداد این جاده ابلاغ شده و مناقصه آن انجام میشود و امید داریم طی دو سال آینده انجام شود.

انارکی محمدی در زمینه احداث تصفیه خانه مرکزی شهر رفسنجان نیز گفت: مطالعات احداث این تصفیه خانه در حال انجام است و برآورد هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان شده است، احداث این تصفیه خانه با توجه به وضعیت آب شهرستان با وجود آرسنیک بالای استاندار جهانی یکی از الویت هاست.

نماینده مردم رفسنجان در خصوص بحران کاهش محصول پسته شهرستان و مشکلات عدیده کشاورزان در سال جاری  اظهار داشت :برای وضعیت پسته امسال تقاضای بیمه پایه را کردیم و پیگیر امهال وام های کشاورزی و اعطای وام بلاعوض به کشاورزان هستیم.

وی در ادامه بیان داشت :راجع به املاک هلال احمر سال گذشته جلسه ای با مدیرعامل هلال احمر گذاشتیم ،به دلیل مشکلات شرعی ،عملیات اجرایی مرکز چشم پزشکی هنوز اتمام نیافته است .

انارکی محمدی در خصوص کاروانسرای شاه عباسی تصریح کرد :بحث کاربری کاروانسرای شاه عباسی فقط برای بحث فرهنگی می باشد .

نماینده مردم رفسنجان افزود :از جاده بافق ۸ کیلومتر مانده است حواله ان را گرفتیم و به پیمانکار دادیم تا عملیات ان را آغاز نماید .

انارکی محمدی درخصوص تجمع مردم به خاطر مسکن مهر گفت :متاسفانه در استان کرمان واحدهای مختلف مشکلاتی دارند قرارشد با جلساتی که هفته گذشته برگزار شد که مشکل مسکن مهر حل شود و تا اخر هفته گزارش ان ارائه می شود .

وی افزود :بودجه های ما نسبت به سال گذشته کاهش یافته است بحث مخابرات براینکه بحث درامدی است بودجه ان به صورت خدمات می دهد پول می گیرد می باشد مخابرات روستایی توسط بودجه دولت تامین می شود بودجه ان گذاشته شده است و با امدن وزیر ارتباطات اینترنت پر سرعت برخی روستا تامین می شود .

نمایده مردم رفسنجان گفت :کشت جایگزین خوب است و باید به سمت کشتهای جایگزین رفت تا درامد ما افزایش یابد برداشت در سطح باغات با کمترین اب را داشته باشیم این  نباید به کشاورزی الان لطمه بزند نمیتوانیم باغ را بخشکانیم و به جای ان کشت های دیگر را جایگزین کنیم .

وی افزود :ما باید باغاتی را که از دست رفته اند و مشکل دارند بتوانیم گلخانه و کشت های جایگزین بزنیم ولی کشت های جایگزین نیاز به وام دارد و نداشتن سند و کمبود اب  از مشکلات ان است .

انارکی محمدی در خصوص دامداری گفت :در مجتمع دامداری رفسنجان نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ راس وجود دارد و فراوردهای ان به مصرف مردم می رسد سه تاطرح بزرگ هزار راسی را پیگیری می کنیم اگر بتوانیم ابی به ان اختصاص یابد یک زنجیره تولید ایجاد می شود .

گفتنی است در این جلسه از سوی خبرنگاران حاضر از بی مهری ها برخی مسئولین شهرستان نسبت به خبرنگاران گلایه هایی مطرح  و مشکلات خبرنگاران بیان شد و نماینده مردم رفسنجان قول پیگیری و مطرح نمودن این مسائل در شورای اداری شهرستان را داد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان