وزیر ارتباطات و فناوری مطرح کرد:

کارخانه تولید فیبر نوری رفسنجان ظرفیت مناسبی است

  • شناسه خبر: 146826
کارخانه تولید فیبر نوری رفسنجان ظرفیت مناسبی است

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: طبیعتا ما شرایط اقتصادی کشور به سمت استفاده افزون از فیبر نوری خواهد بود این معنایش این است که بازار خوبی روی مجموعه های داخلی کشور که یکی از ان شرکتهای توانمند شرکت تولید کابل رفسنجان است.

خانه » اقتصادی » کارخانه تولید فیبر نوری رفسنجان ظرفیت مناسبی است

به گزارش خانه خشتی ، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی و مخابراتی شهرستانهای رفسنجان و انار که روز گذشته با حضور استاندار، نماینده مردم رفسنجان و جمعی از مسئولین در هتل هیلان رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت:  خدمات گسترده ای در کشور وجود دارد که ارتباطات انها به صورت پشتیبان تامین نمی شود به صورت حداقلی در ان زمانهایی که توسعه شبکه تلفن در سراسر کشور بوده است راه اندازی شده اند استان کرمان هم به علت پهناوری مستثنی از این مسئله نبوده است .

وی افزود: با در نظر گرفتن حداقل هزینه ها در ان زمان طراحی شده است احداث فیبر نوری برای مجموعه های خصوصی که مخابرات با این نحو اداره می شود مقرون به صرفه نیست .

آذری جهرمی گفت:  طی سه سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در شرکت ارتباطات زیرساخت با هزینه دولت ایجاد شده است و تعرفه انها سه هفته پیش نهایی شده است .

وزیر ارتباطات بیان داشت: پیگیر این هستیم که ظرفیتهایی که در کل استان مورد نیاز است استخراج شود و با یک تفاهم نامه کلی که بخواهد زیرساختها اماده شود ظرفیتها را در اختیار مخابرات قرار دهد که بتوانند سرمایه گذاری کنند و مسیرهای پشتیبان را دایر کنند اگر بخواهیم ارتباطات پایدار و ماندگار داشته باشیم در سطح استان که نیازهای اتی را براورده کنیم باید نیازهای توسعه فیبر نوری را بدهیم این مهم است که انجام شود .

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: دولت در این دو تا سه سال سرمایه گذاری سنگینی در بحث فیبر نوری کرده است ،در این عرصه سرمایه گذاری اماده بهره برداری است.

وی افزود: استان نیز بایستی وقت بگذارند و دلسوزی داخل استان بایستی بیشتر باشد و این مهم بر می گردد به مجموعه مخابرات استان که انرژی را صرف کار کند .

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در رابطه با استفاده از ظرفیت کابل های کارخانه کابل رفسنجان که میتواند فیبر نوری برای کشور  تولید کند ،طبیعتا ما شرایط اقتصادی کشور به سمت استفاده افزون از فیبر نوری خواهد بود این معنایش این است که بازار خوبی روی مجموعه های داخلی کشور که یکی از ان شرکتهای توانمند شرکت تولید کابل رفسنجان است خواهد بود و اقتصاد خوبی پیش رویش خواهد بود و این یک ظرفیت مناسبی است که در اثر توسعه اقتصادی در بخش ای سی تی در این شهرستان خواهد بود .

وی تصریح کرد: در رابطه با کسب و کار نوپا فعلا بحث را با دانشگاه شهید باهنر پیش می بریم ،اولین فاز ان را آغاز کردیم اگر بتوانیم مراکز دانشگاهی رفسنجان را به دانشگاه شهید باهنر متصل کنیم میتوانیم از توانمندسازهای انجا استفاده کنیم و به رشد حوزه اشتغال کمک کنیم.

آذری جهرمی بیان داشت: رفسنجان شهرستانی صنعتی است با توجه به اینکه به بحرانهای متعددی از جمله بحران اب روبرو هستید امکان استفاده از ظرفیتهای تکنولوژی و تحول دیجیتال برای تحول ان برقرار است .

وی تصریح کرد: اقداماتی که انجام شده است باعث بهبود مجموعه شهرستان شده است البته بخشی از اقدامات همچنان مانده است با توجه به مشکلاتی که در عرصه احداث سایتهای جدید بوده است بخصوص تامین برق نیازمند است که از سمت مدیران استانی حمایت شود و استاندار نسبت به این موضوع دغدغه داشته اند تا مابقی تعهداتی که در مجموعه شهرستانهای رفسنجان و انار است به سرانجام برسد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان