نماینده مردم رفسنجان عنوان کرد:

مشکلات وضعیت پسته را با وزیر اقتصاد و استاندار درمیان گذاشتیم

  • شناسه خبر: 146779
مشکلات وضعیت پسته را با وزیر اقتصاد و استاندار درمیان گذاشتیم

نماینده مردم رفسنجان گفت:اولین کاری که در خصوص وضعیت پسته انجام دادیم این بود که مشکلات وضعیت پسته را با وزیر اقتصاد و استاندار درمیان گذاشتیم .

خانه » آخرین اخبار » مشکلات وضعیت پسته را با وزیر اقتصاد و استاندار درمیان گذاشتیم

به گزارش خانه خشتی ؛نماینده مردم رفسنجان در مراسم اختتامیه جشنواره پسته و بستنی کبوترخان به مشکلات اقتصادی و وضعیت پسته اشاره کرد و اظهار داشت:اولین کاری که در خصوص وضعیت پسته انجام دادیم این بود که مشکلات وضعیت پسته را با وزیر اقتصاد و استاندار درمیان گذاشتیم .
وی بیان داشت :۹۰ درصد از پسته و اقتصاد ما در شهرستانهای رفسنجان و انار صدمه دیده است و با توجه به تک محصولی بودن شهرستان همه خدمات ما صدمه دیده اند .
انارکی تصریح کرد :در دوماه فصل برداشت پسته، قریب یک میلیون نفر بیکار شده اند ،با تلاشی که همه انجام میدهند امیدواریم کمکی به کشاورزان شود .
وی افزود :با پیگیریهای که انجام شده هیات وزیران سه چهار بند برای کشاورزان تصویب کردند که امسال بتوانیم در بخش وامهای کشاورزی امهال داشته باشیم ،بیمه پایه کشاورزی را هم دنبال می کنیم تا بتوانیم برای هر هکتار باغ کشاورزی هزینه ای پرداخت شود .
نماینده مردم شهرستان عنوان داشت :قریب ۳۰ درصد باغات ما بیمه هستند ،نتیجه پیگیری ها این شده سرپرست استانداری پیگیراین هستند تا دوماه بانکها از فشاری روی کشاورزان گذاشته اند و مشکل ایجاد شده است جلوگیری کنند،از مدیران و دستگاه های مربوطه می خواهیم رعایت حال مردم را بکنند تا از این بحران ایجاد شده عبور کنیم .
وی تاکید داشت :بحران اب را جدی بگیریم و در مصرف اب صرفه جویی کنیم ،یکی از اصول اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیتهاست ،باید از این ظرفیتها به خوبی استفاده کرد .
انارکی محمدی گفت :در بحث اب روستایی ،نیاز اینجا به یک منبع ۵۰۰ مترمکعب احساس می شود که به زودی انجام می شود .
وی یاداور شد :یک زمین چمن مصنوعی برای ورزشکاران با کمک دهیاریها ساخته میشود امیدواریم با حضور وزیر ارتباطات و فناوری با برگزاری جسله شورای اداری بتوانیم مشکلات این روستا حل کنیم .
نماینده مردم اذعان داشت :بحث اینترنت در همه روستاها اجرا می شود ما در اینجا پیشتاز هستیم ،فضای کسب و کار و بوم گردی و گردشگری را باید اجرا کنیم و از ظرفیت صنایع دستی باید حداکثر استفاده را کرد .
وی ادامه داد :جشنواره پسته و بستنی بازخورد خوبی داشت امیدواریم بتوانیم سال اینده از همه ظرفیتها در این راستا استفاده کنیم وبرگزاری این جشنواره ها بدون حضور مردم موفق نخواهد بود .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان