رئیس دادگستری رفسنجان مطرح کرد :

قوه قضائیه مظلوم واقع شده است / ۸ میلیون بیکار در کشور داریم

  • شناسه خبر: 146723
قوه قضائیه مظلوم واقع شده است /  ۸ میلیون بیکار در کشور داریم

رئیس دادگستری رفسنجان گفت : قوه قضائیه یکی از قوه های مظلوم کشور است ،کف هزینه های جاری این قوه ۲۴ هزار میلیارد تومان است که از این میزان مجلس امسال تنها دولت ۸ هزار میلیارد تومان به مجلس و نمایندگان مجلس تصویب کردند .
.

خانه » فرهنگی مذهبی » قوه قضائیه مظلوم واقع شده است / ۸ میلیون بیکار در کشور داریم

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام مهدی پورمحمدی درسخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهار داشت :شهید بهشتی یک روحانی به تمام معنا ،یک مجتهد اسلام شناس و نابغه بود، وی مسلط به چند زبان دنیا بود، در مدارس قم تدریس زبان انگلیسی می کرد و تا اخر عمر با حقوق بازنشستگی( معلمی )در خدمت نظام بودند.

پور محمدی تصریح کرد : دشمن تا بعد از انقلاب هم نفهمیدند که ایشان چه نقش مهمی در قبل از انقلاب داشتند .

وی افزود :شخصیت بزرگواری که جاذبه در حد بالا و دافعه حداقلی داشتند و رکن و اساس در تدوین قانون اساسی و معمار بزرگ قوه قضائیه و تشکیلات قضایی بودند در عمر کوتاه ایشان بعد از انقلاب یکی از اساسی ترین افرادی بودند که به دستور امام راحل برای تدوین و تشکیل سازمان دهی قوه قضائیه نقش اساسی داشتند .

حجت الاسلام پور محمدی با بیان اینکه شهید بهشتی شخصیتی بودند که معتقد به کار تشکیلاتی منسجم در تمام کارها بودند گفت :نظم در زندگی ایشان همیشه وجود داشت ، به فرموده شهید بهشتی قرار نیست امام سپر بلای ما شود اما امروز عده ای به نام اصولگرایی و ولایی بودن رهبری را سپر بلای خود کردند و از این عنوان استفاده کردند و حاضر نیستند خودشان را فدای ایشان بکنند .

وی خاطرنشان کرد : شهید بهشتی در زمانی که هجمه های علیه ایشان بود ایشان با صلابت و صبوری خود را فدای امام کرد ،آزاد و با متانت با منتقدین رفتار می کردند مسئولین باید برخورد این شخصیت بزرگوار را الگو قرار دهند پرکاری ایشان را مد نظر قرار دهند .

رئیس دادگستری رفسنجان عنوان داشت : قوه قضائیه یکی از قوه های مظلوم کشور است ،کف هزینه های جاری این قوه ۲۴ هزار میلیارد تومان است که از این میزان امسال تنها دولت ۸ هزار میلیارد تومان به مجلس و نمایندگان مجلس تصویب کردند .

وی یاداور شد :رفسنجان با اینکه شهر ویژه ای در جنوب کشور است دادسرای مستقل ندارد ، در حالی که رفسنجان با جمعیت بالغ بر ۳۱۵ هزار نفر و مردمی ولایی و نجیب با سابقه طولانی در انقلاب هستند ، که یک چهارم شهدای استان متعلق به رفسنجان است .

رئیس دادگستری رفسنجان تاکید داشت :در زمان جنگ بیشتر فرماندهان از رفسنجان بودند و در بحث تدارکات رفسنجان نقش مهمی در زمان هشت سال دفاع مقدس داشت وجود ۱۲ مجموعه دانشگاهی با ۲۳ هزار دانشجو و هفت حوزه علمیه و ۶۰۰ طلبه در حال تحصیل در رفسنجان یک شهر ویژه محسوب می شود ، لذا باید دادسرای مستقل داشته باشد.

وی بیان داشت :امیدواریم اینطور نباشد که هر وقت قوه قضائیه برادر فلانی را دستگیر کرد یا به بحث حقوق های نجومی توجه کرد بودجه های قوه قضائیه کاهش یابد .

حجت الاسلام پور محمدی افزود :این مسئله باید در کشور حل شود که صدا و سیمای ما ،نیروهای نظامی مثل سپاه یا قوه قضائیه که مستقل از دولت هستند در بودجه متصل به دولت نباشند .

وی ابراز داشت :در رفسنجان نزدیک ۲۰ قاضی داریم و هر قاضی سالانه به ۱۷۰۰ پرونده رسیدگی می کند این حجم از پرونده غیر از پرونده های شورای حل اختلاف می باشد برای شهرستان ما سزاوار  نیست که تعداد ورودی دادگستری زیاد باشد ما باید برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش بیشتری کنیم.

رئیس دادگستری رفسنجان اذعان داشت :بخش زیادی از قوه قضائیه برخورد با معلول می باشد نه با علت یعنی اگر در وزارتخانه های دیگر کم کاری صورت گیرد مثلا در بحث تسهیل ازدواج برای جوانان کم کاری صورت گیرد .

یا اگر نظارت بر موسسات مالی و اعتباری نباشد شاکی ها زیاد می شود و به سمت قوه قضائیه می اید ،اشتغال و بحث اقتصاد ،بحثهای مهم و اولویت دار کشور است وقتی مسئولین کشور به جای تکیه بر توان داخلی و اعتماد به جوانان به امریکا اعتماد می کند ضربات جبران ناپذیری بر پیکر انقلاب وارد می کنند .

حجت الاسلام پور محمدی گفت :ما در منابع نفت و گاز در دنیا اول هستیم و جوانان تحصیل کرده داریم ولی نگاهمان به خارجیهاست ،نسخه مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی که برای نظام پیچیدند اگر دولتمردان ما عمل کنند ما شاهد بیکاری ۸ میلیون نیروی کار و ۱۱ میلیون جوان مجرد آماده به ازدواج نیستیم .

وی خاطرنشان کرد :بخش زیادی از گرفتاریهای قوه قضائیه معلول ضعف عملکرد و مدیریت وزارتخانه های مختلف در نهادهای مختلف می باشد امیدواریم روزی برسد که افتخار کنیم در قوه قضائیه تعدیل نیرو کردیم و قضات ما به خاطر کاهش آسیب ها و پرونده ها کاهش یافته است .

برچسب ها:
8 میلیون بیکار حجت الاسلام پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان حقوق های نجومی رئیس دادگستری رفسنجان قوه قضائیه هفته قوه قضائیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان