هشدار پلیس فتا رفسنجان به شهروندان ؛

مراقب  کلاهبرداری  مجرمان  فضای مجازی در قالب جمع‌آوری فطریه روزه باشید

  • شناسه خبر: 146375
مراقب  کلاهبرداری  مجرمان  فضای مجازی در قالب جمع‌آوری فطریه روزه باشید

در صورتی که شهروندان قصد دارند تا از طریق فضای مجازی ، تلفن بانک و غیره ، فطریه و یا کفاره خود را پرداخت نمایند بایستی از طریق شرکت ها و موسسه های معتبر کشور که در رادیو و یا تلویزیون شماره حساب خود را اعلام می دارند اقدام نمایند .

خانه » اجتماعی » مراقب  کلاهبرداری  مجرمان  فضای مجازی در قالب جمع‌آوری فطریه روزه باشید

به گزارش خانه خشتی ،  در پایان  ماه مبارک رمضان کلاهبرداران فضای مجازی با عناوین مختلفی از جمله جمع آوری فطریه ، کفاره روزه ، زکات و غیره  در شبکه‌های اجتماعی اقدام به بارگذاری مطالبی نموده و در این راستا با ترغیب کاربران سعی می کنند تا شهروندان را در این طرح ها مشارکت داده و سپس از آنان کلاهبرداری نمایند .

لذا در این رابطه پلیس فتا به شهروندان توصیه می نماید :

۱ – در صورتی که شهروندان قصد دارند تا از طریق فضای مجازی ، تلفن بانک و غیره ، فطریه و یا کفاره خود را پرداخت نمایند بایستی از طریق شرکت ها و موسسه های معتبر کشور که در رادیو و یا تلویزیون شماره حساب خود را اعلام می دارند اقدام نمایند .

۲ – قبل از هرگونه واریز وجه از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند.

۳ – در صورت نیاز به واریز نمودن وجه از طریق سایت کمیته امداد و یا سایر موسسات معتبر حتما دقت گردد تا در دام سایت های جعلی قرار نگیرید و با دقت در آدرس هر سایت در نوار آدرس مرورگر اینترنتی و تایپ دقیق آدرس بصورت دستی اقدام به این امر نمایید .

۴ – آدرس هر سایت بایستی با عبارت  https آغاز شود  و هنگام بروزرسانی هم دقت داشته باشیم حتماً صفحه کلید مجازی تغییر کند و از طریق صفحه کلید مجازی اقدام به وارد نمودن اطلاعات بانکی خود نمایید .

۴ – شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک ثبت گزارشات مردمی این موارد را به کارشناسان پلیس فتا اعلام و یا در رفسنجان با شماره تلفن  ۳۴۲۵۲۳۴۴  تماس بگیرند .

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان