افزایش هزینه غذایی بازنشستگان در اسپانیا برای کمک به فرزندان

  • شناسه خبر: 1457
افزایش هزینه غذایی بازنشستگان در اسپانیا برای کمک به فرزندان

مادرید – وزارت کشاورزی اسپانیا اعلام کرد: هزینه تغذیه خانواده هایی‌ که در آنها افراد بازنشسته حضور دارند، سال گذشته سه درصد افزایش یافت و دلیل آن مشکلات اقتصادی و کمک این خانواده ها به هزینه های غذایی فرزندان و نوه ها می باشد.   به گزارش ایرنا،’میگل آریاس کانی اته’ وزیر کشاورزی اسپانیا روز […]

خانه » اجتماعی » افزایش هزینه غذایی بازنشستگان در اسپانیا برای کمک به فرزندان

مادرید – وزارت کشاورزی اسپانیا اعلام کرد: هزینه تغذیه خانواده هایی‌ که در آنها افراد بازنشسته حضور دارند، سال گذشته سه درصد افزایش یافت و دلیل آن مشکلات اقتصادی و کمک این خانواده ها به هزینه های غذایی فرزندان و نوه ها می باشد.

 

به گزارش ایرنا،’میگل آریاس کانی اته’ وزیر کشاورزی اسپانیا روز پنجشنبه در نشست مطالعات مصرف غذایی خانواده های اسپانیایی افزود:این درحالی است که خانواده های دارای فرزندان خردسال و نوجوان به ترتیب پنج و هفت درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ کاهش هزینه در مواد غذایی داشته اند.

به گفته وی، بازنشستگان به این دلیل هزینه های خود را افزایش داده اند که به هزینه های غذایی فرزندان و نوه های خود در وضعیت کنونی بحران اقتصادی کمک می کنند.

براساس مطالعات انجام شده، هزینه های مصرف اسپانیایی ها در سال ۲۰۱۱ معادل با ۶۷ میلیارد و۵۲۰ میلیون یورو بود که نسبت به سال قبل فقط شش دهم درصد افزایش داشت. نرخ میانگین مواد غذایی به دلیل اینکه میزان تقاضا در بازار هفت دهم درصد کاهش یافت،۳/۱ درصد افزایش داشت.

آریاس کانی اته ادامه داد: هر اسپانیایی به دلیل بحران اقتصادی هزینه خود را به طور متوسط ، هشت دهم درصد کاهش داده و این در حالی‌ است که مردم اسپانیا مصرف گوشت و ماهی‌ را کاهش داده و بیشتر به سبزیجات و غذاهای گیاهی که قیمت ارزانی‌ دارند، روی آورده ا‌ند .

در این راستا ، مصرف گوشت و ماهی‌ تازه کاهش داشته و گوشت و ماهی‌ یخ زده یا کنسرو شده که ارزانتر هستند، با افزایش تقاضا روبرو شده اند.

وزیر کشاورزی اسپانیا افزود : مردم این کشور عادت های خود را در خرید کالاها و مواد غذایی مارک دار تغییر داده و بدنبال کالاهایی‌ هستند که ارزان می‌ باشند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان