خانواده های اهدا کنندگان عضو در رفسنجان تجلیل شدند /تصاویر

  • شناسه خبر: 145348
خانواده های اهدا کنندگان عضو در رفسنجان تجلیل شدند /تصاویر

مراسم ضیافت افطاری و تقدیر از خانواده های اهداکننده عضو در رفسنجان روزگذشته در هتل باغ برگزار شد .

خانه » پزشکی و سلامت » خانواده های اهدا کنندگان عضو در رفسنجان تجلیل شدند /تصاویر

به گزارش خانه خشتی ؛ مراسم ضیافت افطاری و تقدیر از خانواده های اهداکننده عضو در رفسنجان روزگذشته با حضور رئیس شورای شهر و معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی در هتل باغ برگزار شد .
محمدرضا میرزا بیگی معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم اظهار داشت :۲۵ هزار نفر در ایران در نوبت گرفتن یک عضو هستند .
وی بیان داشت :۷ تا ۱۹ نفر به دلیل عدم رضایت خانواده ها فوت می کنند ،در ایران در حال حاضر ۸۲ درصد از خانواده ها برای اهدای عضو رضایت می دهند .
معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد :۱۸ درصد باقی مانده شاید از افرادی باشند که در مذهب و عقاید ما نیستند که بخواهند رضایت بدهند .
وی افزود :خوشبختانه با اطلاع رسانی که شده است خانواده ها متوجه شده اند که مرگ مغزی پایان زندگی بیمار است ولی پایان زندگی افراد دیگر نیست .
میرزابیگی عنوان داشت :مرگ مغزی مرگ بسیار بد و ناگواری می باشد در ایران عامل اصلی مرگ مغزی تصادفات می باشد ولی در کشورهای دیگر سکته مغزی و سکته قلبی عامل ان می باشد .
در ادامه این مراسم حجت الاسلام هاشمیان اظهار داشت :شما خانواده ها هم روحیه ایثار و فداکاری را نشان دادید هم حیات دوباره ای به اجزای از دست رفته عزیزانتان بخشیده اید .
وی بیان داشت :در اسلام و در مکتب ما برای اهدا کردن عضو ارزش قائل شده اند .
حجت الاسلام هاشمیان تصریح کرد :همه کائنات به نوعی بدون منت و با شوق به دیگران منفعت می رسانند هر کدام به نوعی به انسانها ، حیوانات ، طبیعت فایده و منفعتی را می رسانند هیچ کدام در بخشش و زیبایی و منفعتشان منت سر کسی نمی گذارند .
وی افزود :این خصلت بزرگی است که خداوند در طبیعت گذاشته است همه باید از این خصلت یاد بگیریم و در زندگیمان ان را پیاده کنیم .
رئیس شورای شهر عنوان داشت :وجود ما باید باعث منفعت، خیر ،برکت و منفعت برای دیگران باشد ،کار شما کار بزرگی است که رنگ و بوی خدایی می گیرد و ارزش پیدا می کند .
وی ادامه داد :امیدواریم این رفتار شما الگویی برای دیگران و همه کسانیکه در شرایط شما قرار گرفته اند باشد.
گفتنی است در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر و جوایزی از خانواده های اهدا کنندگان عضو تجلیل به عمل امد .

 

عکس؛ امین قاسمیان

برچسب ها:
اهداء عضو اهداء عضو رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    احسنت به این حرکت
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان