کلینیک مشاور تغذیه و سلامت روان ویژه بانوان در رفسنجان راه اندازی شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 145116
کلینیک مشاور تغذیه و سلامت روان ویژه بانوان در رفسنجان راه اندازی شد / تصاویر

کلینیک مشاور تغذیه و سلامت روان ویژه بانوان در محل پارک بانوان شهر رفسنجان راه اندازی شد و از این پس بانوان می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

خانه » پزشکی و سلامت » کلینیک مشاور تغذیه و سلامت روان ویژه بانوان در رفسنجان راه اندازی شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، عصر روز گذشته طی مراسمی با حضور شهردار، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان کلینیک مشاور تغذیه و سلامت روان ویژه بانوان در محل پارک بانوان این شهر افتتاح شد.

این مرکز با همکاری شهرداری و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و بر اساس تفاهم نامه ای میان این سازمان در این مکان دایر گردیده است.

حجت الاسلام هاشمیان رئیس شورای شهر رفسنجان در این مراسم بیان داشت: این اقدام کار بزرگی است و بایستی از این اتفاقات در جامعه بیشتر داشته باشیم.

وی افزود: در رویکر شورای شهر بحث سلامت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردارد است و بانوان نیازمند به برنامه ریزی های و مدیریت های برون شهری هستند، قشر عظیمی را بانوان به خود اختصاص دادند و در هر رشته ای پا گذاشتند همواره رتبه های برتر را کسب کردند.

هاشمیان گفت: برنامه ریزی برای رشد و ارتقای بانوان مطلوب نیست که امیدواریم با همکاری مردم رفسنجان و شورای شهر و شهرداری بتوانیم جامعه رفسنجان را یک جامعه سالم و پیشرو در توسعه فرهنگی در کشور رقم بزند.

احمد جمالزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این مراسم به نقش و جایگاه مهم سلامت اشاره داشت و تصریح کرد : اگر ما برای سلامتی خود وقت نگذاریم باید برای بیماری خود بیشتر وقت بگذاریم اگر نکات ساده سلامتی را در زندگی اجرا کنیم درگیر بیماریها در اینده نخواهیم شد .

وی افزود :اگربه طب سنتی نگاه کنیم که به بحث خواب ، بیداری و تغذیه اشاره دارد اگر به انها توجه شود بیمار نمی شویم باید  فرهنگ سلامت در جامعه نهادینه شود که مردم قبل از بیمار شدن قدر سلامتی خود را بدانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم حفظ و ارتقای سلامت خانواده هاست گفت :یکی از اصول اساسی و پایه خانواده ها بانوان هستند انها میتوانند در سلامت خانواده نقش مهمی داشته باشند و به جای اینکه مردم به سراغ ما بیایند ما به سراغ مردم رفتیم .

وی تاکید داشت :بسیاری از مشکلات سلامتی ناشی از عدم اگاهی است ما اخیرا بحثی در خصوص شیرین سازی اوقات خانواده شروع کردیم با کمک دستگاه های مختلفی از جمله شهرداری در این خصوص اقدام می شود چرا که بسیاری از مشکلات که منجر به فروپاشی خانواده ها می شود ناشی از نداشتن مهارتهای زندگی است .

جمالزاده ادامه داد :ما باید درست زندگی کردن را یاد مردم بدهیم ،چنین مکان ها جایی برای اموزش مردم می باشد ،امیدواریم این مراکز با کمک شهرداری گسترش یابد در جهت حل مشکلات خانواده ها قدمی برداشته باشیم .

لازم به ذکر است در این مرکز روزهای یکشنبه مباحث مربوط به تغذیه ، مشاور تغذیه، اندازه گیری قد و محاسبه وزن ایده آل و روزهای سه شنبه نیز مباحث مربوط به سلامت روان، مشاور خانواده  و اموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری از ساعت ۱۷ الی ۱۹ با حضور کارشناسان انجام می شود.

برچسب ها:
پارک بانوان رفسنجان شهرداری رفسنجان کلینیک مشاور تغذیه و سلامت روان ویژه بانوان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان