رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان مطرح کرد :

سوم اردیبهشت ماه به نام روز علم ایران و افغانستان نامگذاری شد

  • شناسه خبر: 145111
سوم اردیبهشت ماه به نام روز علم ایران و افغانستان نامگذاری شد

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان گفت: سوم اردیبهشت ماه به نام روز علم ایران و افغانستان نامگذاری شده است و در این راستا همایش مشترک آموزش عالی کشورهای ایران و افغانستان هرساله در این روز به میزبانی دو کشور برگزار می شود.

خانه » علم و فن آوری » سوم اردیبهشت ماه به نام روز علم ایران و افغانستان نامگذاری شد

به گزارش خانه خشتی ؛ محمد علی دهقان عصر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران که به همت روابط عمومی دانشگاه ولیعصر(عج) و به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در دفتر وی برگزار شد، به نقش مهم رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت :نقش رسانه ها نقش حساس و مهمی است اگر پیشرفتهایی در کشور صورت می گیرد باید به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم نسبت به دین و نظام احساس یاس و ناامیدی نکنند .

وی بیان داشت :فعالیت های رسانه ای نوعی جهاد محسوب می شود  و تلاشی است که در جهت ارتقای جمهوری اسلامی صورت می گیرد  .

رئیس دانشگاه ولی عصر تصریح کرد :فعالیتهای ما  در بحث علمی ،پژوهشی و تحقیقاتی گسترده است بحث فرهنگی و بحث کشاورزی و ارتباط با صنعت موضوعی جداگانه می باشد که ما در انها فعالیت داریم .

وی با اشاره به بیاناتی از امام راحل افزود :دانشگاه مبدا همه تحولات جامعه است و رسالت بسیار خطیری می باشد که بر دوش دانشگاه ها گذاشته شده است لذا ما باید در مسیر رشد و تعالی دانشگاه حرکت کنیم .

دهقان عنوان داشت :انتظار می رود فعالیتهای دانشگاه توسط شما به جامعه علمی کشور باز گو شود تا این فعالیتها به نام دانشگاه و رفسنجان به ثبت برسد .

وی تاکید داشت :مجموعه دانشگاه حاصل زحمات همه کسانی است در این مجموعه تلاش کرده اند  از خیرین گرفته تا مسئولین قبلی که در این دانشگاه خدمت کرده اند، ما وارث زحمات انها هستیم همیشه گروه و جمعیتی در این مجموعه تلاش کرده اند .

رئیس دانشگاه ولی عصر یاداور شد :با توجه به گستردگی برنامه ها ی فرهنگی و خبرها در دانشگاه انتظار می رود هر هفته نام دانشگاه و خبرهای ان در هفته نامه ها و سایت ها برده شود .

وی با بیان اینکه ما ده هزار دانشجوی فعال و با استعداد داریم گفت :حرکتهای فرهنگی در دانشگاه را می توان به وسیله دانشجویان به جامعه جهت داد .

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) گفت: ۴۵ نشریه در این دانشگاه مجوز فعالیت دارند که نزدیک به ۳۰ نشریه فعال هستند، ما معتقدیم دانشجو باید حرفش را بزند و ابراز عقیده کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تخطی از قانون نشریات در دانشگاه محاکمه می شوند و هیات منصفه برای ادامه فعالیت آنها تشکیل جلسه داده و تصمیم میگیرد.

دهقان در خصوص دستاورد برگزاری همایش مشترک آموزش عالی ایران و افغانستان به میزبانی دانشگاه ولیعصر رفسنجان نیز بیان داشت: در راستای این همایش دانشگاه ولیعصر تعهد کرد تا ۱۰ دانشجوی بورسیه از کشور افغانستان بپذیرد تا در رشته های تحصیلات تکمیلی تحصیل نمایند و وزیر افغانستان نیز ۱۵ دانشجویی که از سوی بانک جهانی بورسیه می شوند را برای دانشگاه ولیعصر بفرستد.

وی افزود: همچنین مقرر گردید ۱۵ دانشجو با هزینه یک ان جی اوی آلمانی و ۱۵ دانشجو از بورسیه وزارت علوم و تحقیقات و فن اوری جمهوری اسلامی در دانشگاه ولیعصر مشغول به تحصیل شوند.

دهقان گفت: برقراری فرصت های مطالعاتی برای اساتید افغانستانی و دانشگاه ولیعصر از دیگر دستاوردها این همایش بود.

وی با بیان اینکه سوم اردیبهشت ماه به نام روز علم ایران و افغانستان نامگذاری شده است تصریح کرد: در این راستا همایش مشترک آموزش عالی کشورهای ایران و افغانستان هرساله در این روز به میزبانی دو کشور برگزار می شود.

 

برچسب ها:
دانشگاه ولیعصر رفسنجان رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان روز علم ایران و افغانستان محمدعلی دهقان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان