هشدار فرمانده انتظامی رفسنجان جهت پیشگیری از کلاهبرداری تلفنی

  • شناسه خبر: 145078
هشدار فرمانده انتظامی رفسنجان جهت پیشگیری از کلاهبرداری تلفنی

فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان ارسال هر گونه پیامک یا تماس تلفنی به شکل های مختلف و هدایت شما به سوی دستگاه خودپرداز مبنی بر برنده شدن شما در هر گونه طرح یا مسابقه ای جهت واریز نمودن مبلغ جایزه به حساب شما بصورت کارت به کارت را از شگردهای کلاهبرداری دانست.

خانه » آخرین اخبار » هشدار فرمانده انتظامی رفسنجان جهت پیشگیری از کلاهبرداری تلفنی

به گزارش خانه خشتی ، سرهنگ ” نصرالله عباسی” اظهار داشت: پیامک جعلی برنده شدن در مسابقات یکی از شگرد های کلاهبرداران است و اینگونه پیامک ها با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده که در فضای مجازی باب شده معمولأ در قالب های متنوع و با استفاده از شیوه های گوناگون ارسال می شود.
وی با بیان اینکه به طور معمول اینگونه پیامک ها به صورت انبوه و در مناسبت های گوناگون ارسال می شود افزود: متأسفانه دیده شده افرادی با این پیامک ها فریب می خورند که حتی در قرعه کشی اعلامی اصلأ شرکت نکرده اند که در ابتدا دقت در این موضوع می تواند از بروز این نوع کلاهبرداری جلوگیری کند.
فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان افزود: در برخی موارد مشاهده می گردد که فرد تماس گیرنده با قربانی تماس گرفته و خود را یکی از کارمندان بخش های مختلف محل خدمتی وی معرفی نموده و عنوان می کند که از طریق حسابداری و یا …. مقداری وجه به اشتباه و یا اضافی به حساب شما واریز گردیده که بایستی به منظور باز گرداندن این وجه به پای دستگاه خود پرداز آمده و مبلغ مازاد را عودت نمایید که در صورت حضور قربانی در پای دستگاه خود پرداز با استفاده از مهندسی اجتماعی حساب وی را خالی می نمایند .
وی در پایان از شهروندان خواست : برای آنکه پولی به حساب مشتری واریز شود تنها شماره حساب و یا شماره کارت نیاز است و نیاز به درخواست رمز دوم ویا دیگر مشخصات روی کارت و یا حضور در پای دستگاه خود پرداز نیست و در صورت در خواست چنین اطلاعاتی باید نسبت به موضوع مشکوک شده و از ادامه عملیات خودداری نمایند و با شماره تلفن ۳۴۲۵۲۳۴۴ پلیس فتا این فرماندهی تماس حاصل فرمایند.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان