ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد :

استان کرمان قطب فولاد کشور خواهد شد

  • شناسه خبر: 144119
استان کرمان قطب فولاد کشور خواهد شد

مهدی حسینی نژاد گفت :در تکمیل ظرفیت ارزش افزوده از کنسانتره ،اهن و شمش برنامه ریزی کردیم که ۵۵ میلیون تن برای شمش برنامه ریزی کردیم که از این مقدار ده میلیون تن در استان کرمان است و بزودی استان کرمان قطب فولادی کشور خواهد شد .

خانه » اقتصادی » استان کرمان قطب فولاد کشور خواهد شد

به گزارش خانه خشتی ، مهدی حسینی نژاد ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان های کشور در فرهنگ سرای مس شهر سرچشمه اظهار داشت: پتانسیل هایی در استان کرمان وجود دارد که از بالقوه بودن تبدیل بالفعل شده است این پتانسیل ها مربوط به حوزه صنعت و معدن است .
وی بیان داشت :سطح تولید ناخالص استان کرمان از سهم تولید ناخالص کشور براساس امار در سال ۹۳ سه و چهاردهم درصد می باشد از این درصد نزدیک ۴۰ درصد ان در سازمان صنعت و معدن کرمان است .
حسینی نژاد تصریح کرد :براساس سند راهبردی که تدوین شده است سهم خود را به ۴۸ درصد می رسانیم ،صنعت ما ۴ و هفت دهم درصد صنعت کشور را تشکیل می دهد ۳۶ و دو دهم درصد ان به حوزه صنعت معدن کرمان اختصاص دارد به همین علت استان کرمان استانی معدنی می باشد .
وی افزود :در استان کرمان اکتشافات و ذخایرمعدنی تا ابتدای دولت تدبیر و امید ۴ و هفت دهم درصد بوده است که تا به امروز ۲۳ درصد افزایش یافته است ،استخراج معدن از ۴۵ میلیون تن به ۶۳ میلیون تن رسیده است که طبق برنامه ریزی های انجام شده این مقدار به ۹۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت .
مدیرسازمان صنعت و معدن استان گفت :در استان کرمان ذخایر کشف شده ۸۳ و نیم درصد ان از ان ۴ ماده معدنی می باشد ۴۲ ماده معدنی استان شناسایی شده است ۳۸ ماده معدنی ما قریب ۱۷ درصد ذخایر ما را نشان میدهد ۴ ماده معدنی قریب ۸۳ و نیم درصد را نشان می دهد .
وی ادامه داد :تکمیل ارزش افزوده در ۴ ماده معدنی یکی از اولویت هایی است که در سند راهبردی تدوین کردیم که توانستیم در استان تکمیل زنجیره های ارزش افزوده را داشته باشیم .
حسینی نژاد عنوان داشت :براساس ظرفیتها ما برنامه ریزی را انجام میدهیم تا به اهداف خود برسیم در تکمیل ظرفیت ارزش افزوده از کنسانتره ،اهن و شمش برنامه ریزی کردیم که ۵۵ میلیون تن برای شمش برنامه ریزی کردیم که از این مقدار ده میلیون تن در استان کرمان است و بزودی استان کرمان قطب فولادی کشور خواهد شد .
وی تاکید داشت :برنامه ریزی شده که بیش از ۳۰ میلیون تن کنسانتره در استان داشته باشیم ،قریب ده میلیون تن اهن اسفنجی و ده میلیون تن شمش در تکمیل زنجیزه ارزش افزوده داشته باشیم ،در کرومیت برای اولین بار بعد از ۶۰ سال کارخانه کرومیت با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن افتتاح کردیم .
حسینی نژاد گفت :در زمنیه خودروسازی بالای ۱۰۰ تا دستگاه خودرو داریم بزرگترین کارخانه بخش خصوصی خودرو را در کرمان داریم .
وی یاداور شد :یکی از سیاستهای ما این بود ۲۵ پهنه را تعریف کردیم ،در جاهایی که ظرفیت داشت پهنه هایی را تعریف کردیم و به شرکتهای توانمند دادیم .
مدیر سازمان صنعت و معدن استان افزود :استاندار کرمان کرمان را به هشت منطقه تقسیم نمود و برای هر منطقه معین اقتصادی تعریف کرد به بخش خصوصی اعتماد کرد تا باعث پیشرفت استان شد .
وی اذعان داشت :تمام سرمایه گذاریهای از بخش خصوصی تامین می وشد و ۱۳ درصد ان از سهم دولت تامین می شود ،ظرفیتی که از طریق معین اقتصادی ایجاد کردیم که بیاییم در استان ۵۰۰ قلم و واحد را شناسایی کنیم محصولات را به واحدهای بزرگ بدهیم از ظرفیت خود استان برای رونق در واحدهای کوچکتر استفاده کنیم .
حسینی نژاد ابرازکرد :در حوزه صنعت با استفاده توان معین ها ۵۰ تا پروژه اقتصاد مقاومتی را تعریف کردیم که ۳۶ هزار میلیارد تومان پروژه هستند اگر قرار بود دولت انجام دهد انجام نمی گرفت ولی طی دو سال گذشته با اعتماد به بخش خصوصی این کار انجام گرفته است .
وی خاطرنشان کرد :تمام این پروژه تا پایان سال ۹۸ افتتاح می شوند ،۱۴۸۱ پروانه بهره برداری و ۱۱۳ اتحادیه در استان داریم اما یک کار جدید را شروع کردیم بحث نظارتی را داریم ولی استفاده از تکنولوژی را عمل نکردیم ،سیستم بازرسی ما الکترونیکی خواهد شد .
مدیر سازمان صنعت و معدن استان بیان داشت :صادرات استان ۲و ۲ دهم میلیارد می باشد که ۴ و هشت دهم درصد از صادرات کل کشور را تشکیل می دهد که این ظرفیت بزرگی است و امار واردات ما کالاهای سرمایه ای است .
وی ادامه داد :به سرمایه گذاری خارجی توجه کردیم ،کارهای بزرگ ما کمتر نشان داده شده است باید سرمایه گذاریهای را به روز کنیم .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان