جشنواره پسته و بستنی کبوترخان رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 144098
جشنواره پسته و بستنی کبوترخان رفسنجان برگزار می شود

بخشدار رفسنجان از برگزاری جشنواره پسته و بستنی در کاروانسرای کبوترخان رفسنجان در اول تیرماه جاری خبر داد.

خانه » اجتماعی » جشنواره پسته و بستنی کبوترخان رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی ، جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنواره استانی پسته و بستنی کبوترخان رفسنجان امروز با حضور بخشدار مرکزی ، رئوسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری رفسنجان و روحانی معتمد، دهیار و رئیس شورای اسلامی کبوترخان در محل بخشداری برگزار شد.

مصطفی بخشی بخشدار در این جلسه گفت: جشنواره استانی پسته و بستنی کبوترخان رفسنجان روز جمعه یکم تیرماه در محل کاروانسرای این منطقه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناساندن ظرفیت های منطقه کبوترخان و احیای سنت های اصیل عنوان کرد و بازی‌های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه تولیدات روستایی، صنایع دستی و گردشگری و معرفی ظرفیت های کشاورزی منطقه را از جمله بخش های این جشنواره برشمرد.

بخشدار رفسنجان گفت: کمیته های برپایی جشنواره پسته و بستنی کبوترخان در بخش های اجرایی و هماهنگی، پشتیبانی و مالی ، روابط عمومی و نمایشگاهی برنامه ریزی شده است.

بخشی بیان داشت: با توجه به ظرفیت های متنوع در بخش های مختلف بخش مرکزی ، برای تمامی دهستان های بخش جشنواره هایی در نظر گرفته شده است و برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رنجبر روحانی معتمد کبوترخان رفسنجان با بیان اینکه جشنواره پسته و بستنی کبوترخان در راستای اشتغال زایی بیشتر در منطقه برگزار می شود اظهار داشت: بستنی کبوترخان تبدیل به یک بستنی نمونه در استان شده است و ۲۵۰ خانواار از این راه ارتزاق می کنند و از این اتفاق بایستی استفاده بهینه ببریم.

وی در ادامه به بحث آثار گردشگری و تاریخی منطقه کبوترخان اشاره کرد و افزود: یخدان کبوترخان جزو آثار تاریخی نادر استان است و کاروانسرا ، خانه کی خسرو، قلعه باستانی و پیل سبز پوش از دیگر آثار این منطقه هستند که هیچ توجهی به آنان نمی شود.

رنجبر گفت: می طلبد میراث فرهنگی و گردشگری به آثار تاریخی منطقه کبوترخان توجه ویژه داشته باشد.

حسینی مسئول میراث فرهنگی و امور گردشگری رفسنجان نیز در این جلسه بیان داشت: کبوترخان در کنار موقعیت ورودی شهرستان از سمت جنوبشرق و ابنیه تاریخی می تواند در آینده گردشگری شهرستان رفسنجان موثر باشد.

وی با بیان اینکه از ۳۰۰ اثر گردشگری شناسایی شده در رفسنجان تنها سه اثر مالکیت دولتی دارند تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پیل سبز پوش منطقه کبوترخان ثبت ملی شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان