رئیس آموزش و پرورش رفسنجان مطرح کرد :

هزینه کردن برای دانش فرزندان سرمایه است

  • شناسه خبر: 143917
هزینه کردن برای دانش فرزندان سرمایه است

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: هزینه کردن برای دانش فرزندان سرمایه و پس انداز است، اگر بخواهیم در زمینه های مختلف پیشرفت کنیم باید برای فرزندان خود هزینه کنیم.

خانه » فرهنگی مذهبی » هزینه کردن برای دانش فرزندان سرمایه است

به گزارش خانه خشتی ؛ سید کاظم حسینی پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با تبریک تولد امام زمان (عج)و تقارن این روز با بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت :همه اعتقاد داریم اگر خداوند بخواهد و بندگان خدا آمادگی را داشته باشند موعود زمان ظهورمی کند و جهان را پر از عدل و داد می کند .
وی بیان داشت : این تقارن را به فال نیک می گیریم ،اگر بخواهیم انسانهایی صالح و منتظر به صورت حقیقی و واقعی در جامعه داشته باشیم تا زمینه ظهور امام زمان فراهم شود لازمه اش این است معلمین رسالت خود را به خوبی انجام دهند .
حسینی تصریح کرد :رسالت معلمین در قالب روحانی ،استاد دانشگاه و پدر و مادر می تواند باشد ،هر کسی که به نوعی اموزش و تربیت را در جامعه بر عهده بگیرد معلم است معلم فقط در کلاس درس نیست معلم در کوچه و بازار و جامعه است هر کسی که با گفتار و رفتارش برای دیگران الگو باشد معلم است .
وی افزود :معلم یعنی اگاهی دهنده و هر کس در هر پوشش و لباسی می تواند معلم باشد ،معلمین ما با گذشت درس اخلاق را به دانش اموزان می دهند امروز اگر جامعه به معلم احترام بگذارد این احترام به جامعه بر می گردد بازتاب این احترام به همه اقشار جامعه است .
حسینی گفت :امروز در جامعه ما با وجود همه اسیب های اجتماعی که وجود دارد هنوز چشم امید بسیاری به معلمین است که دست بچه ها را بگیرند وانها را از نابسامانیها نجات بدهند ،امروز معلم باید با اگاهی بخشی با شناخت و بصیرتی که در بچه ها ایجاد می کند راه کمال و تعالی به سوی خداوند را به انها یاد بدهد .
وی افزود :امروز معلم ما باید به دانش اموز که امانت است با دقت و وسواس درس دقت ، اخلاق و همه فضیلتهای انسانی بیاموزد اگر امروز به این مقوله و ارزشهای انسانی توجه کنیم بسیاری مشکلات جامعه حل می شود .
رئیس اموزش و پروش عنوان داشت :انسان امانت دار است ،فقط انسان است که امانت الهی را پذیرفت ،یکی از این امانت ها فرزندان جامعه هستند ،اینکه امروز فرزندان را بدست معلمان می سپاریم یعنی اینکه به معلمها به عنوان امانت دار اطمینان داریم و انها هم باید اعتماد خود را ثابت کنند .
وی خاطرنشان کرد :خداوند در قران در سوره یاسین می فرماید :زبان انسان در روز قیامت کار نمی کند بلکه دست و پای انسان شهادت می دهد معلم باید با گفتارش و کردارش در دانش اموزان انچنان اثر بخشی داشته باشد که روز قیامت در محضر دادگاه الهی سربلند بیرون بیایید .
حسینی تاکید داشت :در کنار معلم خانواده یکی از ارکان تعلیم و تربیت می باشد ،اگر خانواده ها هم سوی مدرسه باشند و با خانواده هم نظر باشند تاثیر دو چندانی در تربیت فرزندان دارد .
وی ادامه داد :تناقض رفتار ، تعلیم و تربیت در مدرسه و خانواده باعث سردرگمی فرزندان خواهد شد ،هر جا والدین با مدرسه ارتباط داشته اند ان مدرسه موفق بوده است .
رئیس اموزش و پرورش اذعان داشت :کسبه هم در تربیت فرزندان نقش دارند ، رفتار و کردار ما سرمشق کودکان ماست .
وی هزینه کردن برای دانش فرزندان را سرمایه دانست گفت : اگر بخواهیم در زمینه های مختلف پیشرفت کنیم باید برای فرزندان خود هزینه کنیم ،نظارت بر فرزندان ،مطالبه گری نسبت به مدرسه ،دقت در انتخاب کلاس خصوصی فرزندان ،انتخاب مشاورین مورد اعتماد برای فرزندانمان مهم است .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان