امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

حمایت از کالای ایرانی تضمین کننده آینده کشور است / بانکها در پرداخت وام ازدواج سنگ اندازی نکنند

  • شناسه خبر: 143916
حمایت از کالای ایرانی تضمین کننده آینده کشور است / بانکها در پرداخت وام ازدواج سنگ اندازی نکنند

امام جمعه رفسنجان گفت:حمایت از کالای ایرانی یعنی حمایت از کارگر ایرانی ،کارافرینی و خنثی کردن توطئه های دشمنان است ،حمایت از کالای ایرانی یعنی تضمین اینده کشور و راه مقابله باجنگ اقتصادی امریکاست .

خانه » اقتصادی » حمایت از کالای ایرانی تضمین کننده آینده کشور است / بانکها در پرداخت وام ازدواج سنگ اندازی نکنند

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوی الهی و اصلاح ذات البین اظهار داشت :به جوانان باید به صورت حقیقی و واقعی بیشتر توجه کنیم، اینکه شعار بدهیم و در عمل به جوانان مخصوصا فارغ التحصیلان توجه ای نشود جفا به جوان است اینکه توجیه بکنیم افراد مسن بر روی کار باشند و جوان در کنار افراد مسن نباشد در حقیقت جفای به جوان است .
امام جمعه رفسنجانبیان داشت :به خلاقیت ها و نبوغ جوانان باید بهاء داد ،در رفسنجان نابغه هایی زیادی داریم هم خانواده ها و مسئولین باید به جوانان توجه کنند و زمنیه تشکیل زندگی و داشتن امکانات را برای انها به وجود بیاروند .
وی به وامهای ازدواج اشاره داشت و افزود :دستور العملی که در خصوص وام صادر شده بانکها به همان عمل کنند و زیاده چیزی را از افراد نخواهند، ما اسامی بانکهایی که در خصوص دادن وام همکاری نمی کنند اعلام خواهیم کرد، به جوان اهمیت دهید اگر قانون چیزی در خصوص تعهد حسابداری وام ازدواج نگفته برای چه سنگ اندازی می کنید ما باید به جوانان خود اعتماد کنیم .
رمضانی پور به مقام استاد و معلم اشاره و عنوان داشت :معلمین رسالت سنگین و خطیری دارند باید به مقام ارزشمند معلم ارزش قائل شویم ،معلمین در اینده و تربیت جوانان نقش دارند .
امام جمعه ضمن روایتی از امام صادق (ع) برارزش صداقت و دوستی تاکید داشت و گفت : دوست باید ظاهر و باطن او یکی باشد عیب و زشتی تو را عیب و زشتی خود بداند و مقام و مال در او تاثیری نداشته باشد ،ای کاش مسئولین ما این طور رفتار می کردند .
وی افزود :حداقل کاری که مسئولین و صاحب مقام برای ارباب رجوع خود می توانند انجام دهند احترام است چراکه مقام انها از ان مردم است ،تا جائیکه می توانند مسئولین کاری برای ارباب رجوع انجام دهند هزینه روی دست مردم نگذارند ان را برای فردا واگذار نکنند .
رمضانی پور خاطرنشان کرد :برخی اوقات ، زمان مجوزها طولانی می شود،تاجائیکه میتوانید کاری را زود انجام دهید تا خداوند هم از شما خشنود باشد .
وی ضمن اشاره به روز کارگر یاد اور شد :در شهر ما باید بازار کالای ایرانی رواج یابد تا در این زمینه کالای ایرانی ترویج و تبلیغ شود،حمایت از کالای ایرانی یعنی حمایت از کارگر ایرانی ،کارافرینی و خنثی کردن توطئه های دشمنان است ،حمایت از کالای ایرانی یعنی تضمین اینده کشور و راه مقابله باجنگ اقتصادی امریکاست .
امام جمعه با بیان سخنانی از امام راحل گفت :مسئولین ما باید برنامه ای را برای مقابله با زورگویی هایی امریکای جنایتکار داشته باشند و کشور را در برابر خروج امریکا از برجام باید گزینه هایی داشته باشیم از حرف زدنمان گرفته تا عمل دشمن احساس کند که واقعا ما مرد عمل هستیم .
وی افزود : این که مسئولی در خارج از کشور مطالبی را بیان کند که کشور ما را مانند عربستان در برهم زدن اوضاع و ارامش منطقه بداند این جفای به ملت ایران است ،این ظلم به خون شهداست ،ما در چندین صد ساله، هیچ تجاوزی به کشوری نداشتیم .
رمضانی پور ابرازکرد :در قانون ملت ما تجاوز نیست ،همه شرارتهای منطقه با پول عربستان به وجود امده و این جفاست که مملکت ایران را با عربستان همسنگ کنید لازم است این مسئول ما، یک عذرخواهی داشته باشد .
وی با بیان اینکه مسئولیت باید همراه با صداقت باشد گفت :اقدامات رئیس جمهوری در جهت خارج شدن از برجام به روز باشد نه به هفته ،اگر شما مسئولین صداقت داشته باشید مردم شما را حمایت خواهند کرد مردم از این نظام و رهبری حمایت می کنند اگر صداقت نداشته باشند مردم از شما ناامید می شوند .
امام جمعه اذعان داشت :مسئول نظام اسلامی باید صداقت ، محروم زدایی ،بهبود اقتصادی، مبارزه با فساد را در دستور کار خود قرار دهد از دادن وعده دروغ و فریب افکار عمومی و لفاظی امتناع بورزد و پیش برنده انقلاب اسلامی باشد این مدیر را اگر پیدا کنید در تراز انقلاب اسلامی است .
وی ضمن گرامیداشت شیح کلینی و روز بیماریهای خاص گفت:زمینه ورود به ماه مبارک رمضان را در خود و خانواده خود به وجود اوریم ،به فقرا و ایتام توجه کنیم .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان