مدیرکل بازرسی استان کرمان مطرح کرد :

محور اصلی شوراها نظارت است

  • شناسه خبر: 143584
محور اصلی شوراها نظارت است

مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت :وظیفه شورا این است که در خصوص نارضایتی مردم راهکار ارائه دهد و همچنین در خصوص فساد در شهرداریها مبارزه نمایند محور اصلی شوراها نظارت می باشد .

خانه » آخرین اخبار » محور اصلی شوراها نظارت است

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد ابیار مدیرکل بازرسی استان کرمان عصر امروز در همایش شهرداران و روسای شورای اسلامی استان کرمان در رفسنجان به نقش مهم شوراها در نظام جمهوری اسلامی اشاره داشت و اظهار داشت:تکالیف ما در شوراها مهم است ،یکی از وظایف دستگاه نظارتی استان و کشور حمایت و هدایت دستگاه اجرایی از جمله شوراها و شهرداریها می باشد .

وی بیان داشت :ما باید وظیفه نظارتی خود را در قبال شوراها انجام دهیم ،نقش نظارت در تمام ابعاد شوراها مهم است ،نظارت باید به روز و به هنگام باشد وگرنه ما عقب هستیم .

ابیار تصریح کرد :متاسفانه ما وظیفه به روز خود را انجام نمی دهیم و این امر باعث بروز اسیب هایی می شود در بحث شهرداری ،نارضایتی مردم ،فسادهایی که در این حوزه رخ میدهد وجود دارد .

وی افزود :وظیفه شورا این است که در خصوص نارضایتی مردم راهکار ارائه دهد و همچنین در خصوص فساد در شهرداریها مبارزه نمایند محور اصلی شوراها نظارت می باشد .

مدیرکل بازرسی استان کرمان با بیان اینکه ناظر بر اعمال شهرداریها باید خود عالم باشد گفت :برخی اعضای شورا اطلاع کافی ندارند اعضای شوراها باید تکالیف خود را اگاه باشند و اموزشهای لازم را یاد بگیرند .

وی افزود :بالای ۶۰ درصد شهرداران و شوراها ضوابط قانون را مطالعه نمی کنند ،ضوابط ،راهکار است ،براساس ضوابط فعالیت کنید و به علت عدم اطلاع از قوانین یک سری اسیب های جدی به وجود می اید .

احمدابیار گفت :شهردار نباید بودجه یک شهر را صرف دستگاه و اداره شهر دیگر کند ،اولین وظیفه شورا وشهردار این است که همه اعتبارات برای شهر هزینه شود .

وی ادامه داد :تضییع وجوه شهرداری از دیگر اسیب هایی است که وجود دارد و این نوعی جرم است ، فرماندار مکلف است بر عملکرد شورای شهر نظارت داشته باشد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان