رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

فعالیت ۴۰ هزار کارگر بیمه شده در شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 143503
فعالیت ۴۰ هزار کارگر بیمه شده در شهرستان رفسنجان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان نزدیک به ۴۰ هزار کارگر بیمه شده در شهرستان رفسنجان با چهار شعبه تامین اجتماعی فعالیت دارند که به نسبت به استان به ۳۰۸ هزار کارگر سهم قابل توجهی است.

خانه » آخرین اخبار » فعالیت ۴۰ هزار کارگر بیمه شده در شهرستان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، محمد عسکری صبح امروز در دیدار جمعی از نمایندگان جامعه کارگری شهرستان رفسنجان با فرماندار به مناسبت روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: نزدیک به ۴۰ هزار کارگر بیمه شده در شهرستان رفسنجان با چهار شعبه تامین اجتماعی فعالیت دارند که به نسبت به استان به ۳۰۸ هزار کارگر سهم قابل توجهی است.

وی افزود: هرچند برخی کارفرمایان کارگاههای کوچک از بیمه کردن کارگران خود امتناع می ورزند و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

عسکری گفت: جمعیت کارگر بیمه شده شهرستان رفسنجان طی دو سال اخیر رو به رشد نبوده و یکی از علل اصلی ان نیز وضعیت نابسامان کشاورزی است و شاهد ریزش های زیادی در این بخش بوده ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان با بیان اینکه کارگران عامل اصلی تولید و رونق اقتصاد کشور هستند خاطر نشان کرد: با توجه به شعار امسال و حمایت از کالای ایرانی آنچه که تاثیر مستقیم بر عملیاتی شدن این شعار دارد میزان بهره وری نیروی انسانی است ، کارگران نباید دغدغه داشته باشند تا بهره وری آنان بالا باشد.

وی تصریح کرد: تقریبا همه کارگران شهرستان قراردادی هستند و امنیت شغلی ندارد و این معضل بزرگ شغل کارگری است.

عسکری همچنین به فعالیت ۸۰ تشکل صنفی کارگری در شهرستان رفسنجان اشاره و بر حمایت از این تشکل ها تاکید کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان از تجلیل ۱۰۰ کارگر نمونه شهرستان در هفته کار و کارگری خبر داد و گفت: این مراسم روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در تالار علقمه برگزار می گردد.

گفتنی است در این دیدار تشکیل ستاد ویژه حمایت از کالای ایرانی در فرمانداری رفسنجان، در نظر گرفته شدن کرامت کارگران و بالا بردن امنیت شغلی ایشان، تامین نسبی معیشت کارگر و حق داشتن تشکل آزاد، پرداخت سرانه درمان به کارگران و اختصاص تسهیلات بانک رفاه کارگران به این قشر به عنوان بخشی از خواسته های کارگران از سوی نماینده آنان مطرح شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان