وزیر تحصیلات عالیه افغانستان مطرح کرد :

همکاری‌های اقتصادی به زبان مشترک و پویایی نظام آموزش عالی کشورها بستگی دارد

  • شناسه خبر: 143131
همکاری‌های اقتصادی به زبان مشترک و پویایی نظام آموزش عالی کشورها بستگی دارد

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان گفت :ما معتقدیم محصولات علمی و رهاوردهای مختلف از طریق این نشست‌ها مهم است ، تجارب آزموده شده جهان نشان می‌دهد که همکاری‌های اقتصادی به زبان مشترک و پویایی نظام آموزش عالی کشورها بستگی دارد.

خانه » اقتصادی » همکاری‌های اقتصادی به زبان مشترک و پویایی نظام آموزش عالی کشورها بستگی دارد

به گزارش خانه خشتی ؛ حبیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالیه افغانستان صبح امروز در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان در دانشگاه ولیعصر(عج) شهرستان رفسنجان اظهار داشت : افغانستان و ایران به عنوان دو کشور دوست اشتراکات زیادی در حوزه استراتژیک دارند ولی نشست های کارشناسانه عالمانه و کاربردی زمینه برای گشترش روابط پویا و مفید برای دو کشور در ابعاد سیاسی و فرهنگی را فراهم نموده است .
وی بیان داشت :برگزاری چنین نشست هایی به منزله اهتمام ورزی و برخورد متخصصانه با دو کشور است در پرتو چنین نشست های مجال برای پرورش استعداد به وجود می اید .
نجیب الله خواجه عمری تصریح کرد :در شرایط کنونی عامل تعیین کننده برای پیشرفت کشورها ،استفاده از نیروی متخصص در ابعاد علمی می باشد ،برگزاری چنین نشست های بین دو کشور روند مبارک خود را روز به روز افزایش و تقویت می نماید .
وی افزود :به رسمیت شناختن ظرفیت‌های خلاق دانشگاه‌ها و روند رشد آن می تواند توسعه را برای دو طرف به ارمغان بیاورد در شرایط کنونی جهان تنها نوشداوریی که می‌تواند رنج توسعه‌نیافتگی را برطرف کند توسعه آموزش عالی است.
وزیر تحصیلات عالیه افغانستان خاطرنشان کرد :ما معتقدیم محصولات علمی و رهاوردهای مختلف از طریق این نشست‌ها مهم است ، تجارب آزموده شده جهان نشان می‌دهد که همکاری‌های اقتصادی به زبان مشترک و پویایی نظام آموزش عالی کشورها بستگی دارد.
وی خاطرنشان کرد :وزارت تحصیلات عالیه افغانستان قابلیت برگزاری ارتباط علمی دانشگاهی را دارد و از این فرصت به خوبی استفاده می‌کند امروز نظام افغانستان مورد اعتماد شخصیتمداران افغانستان قرار دارد و رسالت خود را در راستای خدمت و استفاده از فرصتها میداند و زمنیه همکارهای علمی را بین کشورهای جهان برقرار نماید .
خواجه عمری افزود :گسترش روابط بازرگانی بین دو کشور زمینه برای گفتگوی عالمانه میان نهادهای علمی کشور فراهم شود پیام ما پیام همدلی و همکاری با حفظ ارزشها می باشد .
وی با بیان اینکه برای تقویت پایه های علمی گرده هم امده ایم بیان داشت :حل مسائل سیاسی و روابط موثر علمی در درون دانشگاها صورت می گیرد.

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان گفت: از مساعدت های بی دریغ جمهوری اسلامی به دانشجوی تحصیلات عالی افغانستان قدردانی می کنم، این مهم نماد همدلی و همکاری منطقه ای است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان