استاندار عنوان کرد:

استان کرمان میزبان ۳۰۰ هزار برادر افغان

  • شناسه خبر: 143129
استان کرمان میزبان ۳۰۰ هزار برادر افغان

استاندار کرمان گفت: استان کرمان میزبان ۳۰۰ هزار نفر از برادران افغانی است و ۳۰ هزار نفر دانش آموز در مدراس استان در حال تحصیل هستند.

خانه » اجتماعی » استان کرمان میزبان ۳۰۰ هزار برادر افغان

به گزارش خانه خشتی ، علیرضا رزم حسینی امروز در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان که به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: در ۵۰ سال اخیر به دلایل مشکلاتی که برای کشور افغانستان بوجود امده ایران میزبان برادران دینی خود شد و استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی هم اکنون میزبان ۳۰۰ هزار نفر از برادران افغانی است و ۳۰ هزار نفر دانش آموز در مدراس استان در حال تحصیل هستند.

وی افزود: فرصت های شغلی قابل ملاحظه ای در استان در اختیار انان است و در حوزه سلامت و دیگر موارد خدمات لازم را انجام می دهیم.

رزم حسینی گفت: اگر وضعیت افغانستان روز به روز بهتر شود استان کرمان می تواند منافع بیشتری از مناسبات فرهنگی و اقتصادی ببرد و این پذیرایی ثمرات داشته باشد.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: همبستگی ملت ها در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و علمی موجب افزایش و ارتقای دوستی دو ملت خواهد شد.

رزم حسینی گفت: با استفاده از فرصت فراهم شده با حضور وزیر محترم علوم  و با پیگیری ریاست دانشگاه ولیعصر ، ایران و کرمان می تواند از مزیت های  اقتصادی هم بهره مند شود تجار خوبی افغانستان دارد که در کشور همسایه فعالیت می کند در حالیکه استان کرمان یکی از بهترین مناطق ویژه اقتصادی از جمله در شهر رفسنجان فعالیت می کنند.

وی بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فرصت خوبی برای سرمایه گذاران تجار افغانستانی خواهد بود که هم وطنان خودشان را مشغول بکار کنند و هم منافع بیشتری ببرند.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان