وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری رفسنجان مطرح کرد:

مناطق ویژه اقتصادی کرمان موفق عمل کرده اند / عزم دولت برای مباحث اقتصادی جدی است

  • شناسه خبر: 142901
مناطق ویژه اقتصادی کرمان موفق عمل کرده اند / عزم دولت برای مباحث اقتصادی جدی است

وزیر اقتصاد گفت:اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب در استان کرمان به خوبی دنبال شده امید است حمایت از کالای ایرانی نیز رقم بخورد وزارت اقتصاد هم کمک می کند و دولت نیز عزم جدی برای مباحث اقتصادی دارد.

خانه » اقتصادی » مناطق ویژه اقتصادی کرمان موفق عمل کرده اند / عزم دولت برای مباحث اقتصادی جدی است

به گزارش خانه خشتی ، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی روز گذشته در مراسم افتتاح پروژه فروکروم رفسنجان و جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت:باید تشکر کنم از دکتر ابراهیمی و مهندس انارکی محمدی بابت این دعوت که افتخار این را داشتم که در کرمان و رفسنجان باشم.
وی افزود:بنا به مسئولیت خودم که مجلس بر گردن ما گذاشته خصوصا کمیسیون اقتصادی از رای اعتماد مجلس و همراهی آن تشکر می کنم.
کرباسیان گفت:تا زمانیکه مناطق آزاد و ویژه در اختیار وزارت اقتصاد نبود ابهام وجود داشت از زمانیکه در اختیار دولت و وزارت قرار گرفت بسیاری از مسائل به سمت اهداف اصلی در حرکت است.

وی خاطر نشان کرد :بنده معتقد به مناطق ویژه بودم، با مکانیزم ارزش افزوده نقش موثری دارد، مناطق ویژه استان کرمان موفق عمل کرده اند.
وزیر اقتصاد بیان داشت:یکی از ویژگی های ویژه اقتصادی این است که از خام فروشی پرهیز شده و مهمتر اینکه واحد صنعتی که ایجاد شده منتظر نبوده که مواد برسد بلکه کار خودش را انجام داده است.
وی تصریح کرد:در استان کرمان مسئولینش خود را معطل بخشنامه، تفحص، ردیف و بودجه قرار نداده اند، این وظیفه دولت است که کمک کند ولی بروکراسی اداری زمان بر است.
کرباسیان خاطر نشان کرد:اگر این پروژه فروکروم ۶۰ تنی طی یک سال راه اندازی شده و کارخانه تجهیزات پزشکی یک بار مصرف و شهرک سرمایه گذاری چینی در حال احداث است، نشان می‌دهد که کارها در حال انجام است.
وی افزود:این نشان همت مردم رفسنجان است که پس از دوران جنگ در کنار کویر با زحمت زیاد سال‌های متمادی طلای سبز تولید کردند.
وزیر اقتصاد حضور سرمایه گذار خارجی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را نشان اعتماد آنان به کشور دانست و گفت:این اعتماد به درستی بوده است چرا که کشور ما منابع غنی و نیروی فرهیخته دارد، دسترسی زیادی به کشورهای همسایه دارد و آینده ی خوبی پیش روی کشور است.
وی تصریح کرد:اگر بخواهیم اقتصاد کشور علیرغم همه هجمه ها بتواند روی پای خودش بایستد باید در صحنه عمل وارد شویم.
کرباسیان گفت:اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب در استان کرمان به خوبی دنبال شده امید است حمایت از کالای ایرانی نیز رقم بخورد وزارت اقتصاد هم کمک می کند و دولت نیز عزم جدی برای مباحث اقتصادی دارد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان