با حضور ویزر اقتصاد؛

احداث پالایشگاه ۲۰ هزار بشکه ای میعانات گازی در رفسنجان کلنگ زنی شد / عکس

  • شناسه خبر: 142898
احداث پالایشگاه ۲۰ هزار بشکه ای میعانات گازی در رفسنجان کلنگ زنی شد / عکس

کلنگ پروژه احداث پالایشگاه ۲۰ هزار بشکه ای میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به زمین زده شد.

خانه » اقتصادی » احداث پالایشگاه ۲۰ هزار بشکه ای میعانات گازی در رفسنجان کلنگ زنی شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، عصر روز گذشته با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و مقامات استانی و شهرستان، طرح احداث پالایشگاه ۲۰ هزار بشکه ای میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کلنگ زنی شد.

اسدالله انصاری مدیر عامل این پالایشگاه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت :میعانات گازی مرآت اریا در رفسنجان یک واحد تولیدی از مایعات گازی، فاز اول این پالایشگاه با ظرفیت ۵ هزار بشکه با هزینه ۵۰ میلیاردی تا ۱۴ ماه دیگر به بهره برداری می رسد .
وی بیان داشت :سطح اشتغال نیروی کار فاز اول این پالایشگاه قریب ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم و فاز دوم این پالایشگاه با ظرفیت ۱۵ هزار بشکه که به بهره برداری می رسد برای ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر را بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند .
انصاری تصریح کرد : بخش خصوصی و نهادهای مسئول از جمله فرمانداری ،استانداری همکاری داشتند اگر بانکها وام را در این زمینه بدهند و به وعده خود عمل کنند این پروژه به بهره برداری می رسد .
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد ساخت ماشین الات در داخل پالایشگاه انجام می شود گفت :ده درصد قطعات از خارج وارد می شود و محصولات این پالایشگاه ۱۰۰ درصد صادراتی است و به کشورهای اطراف از جمله هند ،چین ،پاکستان ،عراق و افغانستان و…صادرات می شود .
اسدالله انصاری یاداور شد :در فاز دوم که تکمیل کل پروژه را شامل می شود با نصب ماشین الات پیشرفته تولید بنزین ،گازوئیل برای تولید داخل عرضه می شود .
وی در خصوص اب مصرفی منطقه ویژه اقتصادی گفت :منطقه رفسنجان به علت برداشت بی رویه از اب دچار کمبود اب است مصرف اب این پالایشگاه که مساحت ان ۱۲ هکتار است پیش بینی شده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان