کارخانه ۶۰ هزار تنی فروکروم در رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 142836
کارخانه ۶۰ هزار تنی فروکروم در رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد / تصاویر

کارخانه ۶۰ هزار تنی فروکروم به سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی سرمایه گذار چینی در رفسنجان آغاز بکار کرد.

خانه » اقتصادی » کارخانه ۶۰ هزار تنی فروکروم در رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، عصر روز گذشته با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، سفیر کشور چین و جمعی از مقامات استانی و محلی ، کارخانه ۶۰ هزار تنی فروکروم به سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی سرمایه گذار چینی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح شد.

محمد حسن نجبر مدیرعامل شرکت تاپ اکو خاورمیانه در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار داشت :از اقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و همه همکاران در جهت حمایت از ما برای توسعه و افتتاح بزرگترین کارخانه فروکروم خاورمیانه تشکر می کنم .
وی افزود :امروز با حضور شما عزیزان و مشارکت شرکای خارجی این افتخار داشتیم که این پروژه ها با سرمایه گذاری خارجی کلنگ زنی و افتتاح شد .


رنجبر گفت :افتتاح ۶۰ هزار تنی کارخانه فروکروم پر کربن و پست برق با سرمایه گذاری یکصد میلیون دلار،کلنگ زنی دومین کارخانه ۶۰ هزار تنی فروکروم پر کربن با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلار معادل ۲۵۰ میلیارد تومان ،کلنگ زنی کارخانه فروکروم کم کربن با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلار معادل ۲۵۲ میلیارد تومان ،کلنگ زنی دیتاسنتر با ده هزار سرور در فاز اول با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلار معادل ۲۱۰ میلیارد تومان،توسعه پست برق و زیر ساختهای لازم در زمین ۵۰۰ هکتاری به عنوان شهرک سرمایه گذاری چین در ایران به میزان سی میلیون دلار معادل ۱۲۶ میلیارد تومان ،جمعا ۳۰۰ میلیون دلار معادل ۱۲۶۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود .
وی خاطرنشان کرد :منطقه رفسنجان –انار با ۹۰ هزار هکتار زمین پسته سالیانه قریب یک میلیارد اب مصرف می کند با احتساب بالاترین رقم فروش و صادرات پسته به این نتیجه می رسیم که اب را به قیمت هر لیتر دو تومان به خارج می فروشیم .


رنجبر افزود :در حالیکه با جایگزینی صنعت از مصرف بی رویه اب جلوگیری می شود هم اشتغالزایی و درامدازایی برای شهرستان می شود طرح جایگزینی انرژی خورشیدی برای این منطقه ایجاد شده که ۵۰ تا ۸۰ برابر پسته درامدزایی دارد .

مستراو مدیرعامل این کارخانه نیز اظهار داشت :امروز بسیار خوشحالم که در بین شما قرار گرفته ام شرایط خوبی برایم پیش امده و احساس خوبی نسبت به شما دارم .
وی عنوان داشت :من باور دارم که اینده خوبی را شروع خواهیم کرد زیرا شما هستید از زمانیکه به ایران امدم تا الان شش سال می گذرد و لحظاتی که در ایران بودم بسیار خوب و دلنشین بوده است .
مدیرعامل شرکت فروکروم تصریح کرد :کارخانه ما زمانیکه احداث شد تجارب خوبی همراه با سختیهای زیادی که کشیدیم بدست اورد اما با حمایت دولت و مساعدت همکاران سختیها اسان شد .


وی گفت :اگر مساعدت شما دوستان نبود چنین کارخانه ای نداشتیم از همگی تشکر می کنم،ایران و چین برادران دیرینه و با هم خانواده هستیم ،احساس خوبی دارم که دولت ایران و مردم ان نسبت به ما کمک و محبت داشتند .
مسترا خاطرنشان کرد :کارخانه ما در حال حاضر سالیانه ۶۰ هزار تن فروکروم تولید داریم با عیار بیشتر از ۶۰ درصد در دنیا مطرح هستیم ،براورد می کنیم در دو سال اینده بیشتر از ۲۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم در خاورمیاه بزرگترین کارخانه و با کیفیت بسیار بالا با درصد بالای کربن را ما داریم در جهان ما بیستمین کشور هستیم .
وی ضمن اظهار علاقه به مردم کرمان گفت :احساس می کنم کرمان زادگاه دوم من است کرمان را دوست دارم چون دولت و مردم به ما محبت داشتند ،کارخانه ما در حال حاضر در کرمان برادران زیادی دارد باهم کار می کنیم نسبت به انها ارادت داریم.
مستار تاکید داشت :اقای رنجبر بسیار صادق هستند از ایشان کمال تشکر دارم ،شرکت ما در اینده علاوه بر تولید الیاژ فروکروم فولاد ضد زنگ را تولید می کند و انرژی خورشیدی و حفاریهای معادن مس را در برنامه اینده داریم .
مدیرعامل شرکت فروکروم :ما امادگی این را داریم که با دوستان اروپایی در رفسنجان در منطقه ازاد تجاری شهرک صنعتی بزرگی را تاسیس کنیم و این مورد در دستور ما می باشد ما بر این باوریم که با سرمایه گذاری در ایران اینده درخشانی پیش رو داریم .

لازم به ذکر است این پروژه با سرمایه گذاری مستقیم خارجی و بدون استفاده از منابع فایناس یا گشایش ال سی و یا ضمانت نامه های بانکی که تنها پروژه ی سرمایه گذاری خارجی در سالیان اخیر در کشور می باشد .
این پروژه در زمینه صادرات ۱۰۰ درصد محصولات پیش بینی شده است که از نظر ارز اوری در شرایط کنونی کشور بسیار حائز اهمیت است .

جلوگیری از صادرات و خام فروشی سنگ کرومیت پس از ۶۰ سال و ورود اولین کشیتی سنگ کرومیت خام از افریقا برای اولین بار در تاریخ کشور ایران همزمان با افتتاح پروژه ، ایجاد زیرساخت و فضای مناسب جهت جذب سرمایه گذار و احداث کارخانه فولاد ضد زنگ ،ایجاد اشتغال در منطقه ای که خشکسالی و نابودی مزارع پسته در اینده موجب نگرانی مردم و مسئولین شده است و فعال شدم معادن کرومیت کشور بخصوص معادن کرومیت استان کرمان که اغلب از دغدغه های مسئولین استانی می باشد، اماده بودن زیر ساختهای لازم نظیر زمین ،پست برق و …. جهت جذب سرمایه گذار خارجی در منطقه با احداث پست برق ۲۳۰ کیلو ولت و ۹۰ مگابایت و نصب دو ترانز قوی امکان تامین برق پروژه های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مهیا می گردد و همکاری با شرکتهای بزرگ جهانی نظیر شرگت گلنگور و ایجاد ثبات در روابط بازرگانی خارجی و مراودات بانکی از مزیت های این طرح بزرگ اقتصادی در منطقه ویژه رفسنجان است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان