کشاورزانی که باید جورکم کاری کارشناسان مسئول کشاورزی کشور رابدوش بکشند!

  • شناسه خبر: 14270
کشاورزانی که باید جورکم کاری کارشناسان مسئول کشاورزی کشور رابدوش بکشند!

کشاورزانی که باید جورکم کاری کارشناسان مسئول کشاورزی کشور رابدوش بکشند!

خانه » آخرین اخبار » کشاورزانی که باید جورکم کاری کارشناسان مسئول کشاورزی کشور رابدوش بکشند!

به گزارش “خانه خشتی” ، نام جوهر نمک یاکربنات سدیم یا سنگ قلیاراکمتر کسی است که نشنیده باشد یا آنرا ندیده باشد. این ماده معمولا به شکل کریستال های هپتا هیدرات است که به سهولت به فرم پودر سفید مونو هیدرات در می آید و برای افراد خانواده با نام نرم کننده آب (کاهش دهنده سختی آب) معروف است. این ماده دارای طعم قلیایی خنک است و از خاکستر بسیاری از گیاهان قابل استحصال است.مصریان باستان از جوهر نمک ترکیبی ساخته بودند که به جای صابون برای شستشو بکار می بردند.نیکلانس دبانس شیمیدان فرانسوی در سال ۱۷۹۱جوهر نمک را به شکل امروزی ساخت. جان دوییت و آستین چرچ هم اولین کسانی بودند که کارخانه تولید جوهر نمک را راه اندازی کردند.

مردم ما از جوهر نمک دل خوشی ندارند چون قوت اغلب ما مردم (نان)همیشه در معرض این ماده شیمیایی است و بسیاری از بیماریهای معده مردم ما به همین ماده بر میگردد.در این وانفسای تحریم ها و در حالی که آفت شیره خشک پسته(پسیل پسته)روزگار باغداران پسته را سیاه کرده است و سمومی که هیچ دردی از دل باغدار بر نمی دارند وکشاورزی که هیچ راه چاره ای نمی بیند( این مشکل را باغداری می داند که ۱۴ بارسم و تراکتور و کارگر هزینه کرده و روزبه روز جمعیت آفتش بیشتر شده) .

در این میان کشاورزی معتقد و کاربلد از منطقه انار با توکل بر خدا و با اعتقاد به استخاره قرآن از این ماده برای مبارزه و شستن باغش استفاده کرده و اتفاقا نتیجه ای ورای آنچه فکر میکرده گرفته .دیگر پسیل مهمان ناخوانده باغش نشده درختانش تمیز و سرحال ؛حتی تمیزی؛رنگ شفاف برگ و سرشاخه هایش بدلیل شویندگی و قلیایی بودن این ماده این باغ را از بقیه باغها متمایز کرده بود.و تا این تاریخ هیچگونه عارضه ای مبنی بر ریزش یا چروکیده شدن جوانه های برگ و گل سال آینده بنا به گفته باغدار نیز مشاهده نشده است از آنجا که این باغدار طرحهای زیادی روی پسته اجرا کرده و موفق بوده گمان می رود که این کارش نیز بار تحقیق را از دوش محققین سخت کوش پسته بردارد و خواب آشفته آنها را برهاند .زیرا حقیقتا محققین خواب و خوراکشان در جهت رفع مشکلات پسته کاران قطع است و از این حیث باید دعاگوی کشاورز ذکر شده که از منطقه انار هستند باشند. پس محققین محترم آسوده بخوابید که باغداران بیدارند! حیدر معصومی –کارشناس موسسه تحقیقات پسته کشور.

لینک مرتبط:

فرماندار انار: طرح های سمپاشی با عوارض زیست محیطی کم در اولویت قرار گیرد

برچسب ها:
اخبار رفسنجان باغات پسته پسته خانه خشتی رفسنجان كشاورزاني كه بايد جوركم كاري كارشناسان مسئول كشاورزي كشور رابدوش بكشند! کشاورز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان