امام جمعه رفسنجان خبر داد:

برگزاری شبهای تفسیر نهج‌البلاغه در رفسنجان

  • شناسه خبر: 142674
برگزاری شبهای تفسیر نهج‌البلاغه در رفسنجان

امام جمعه رفسنجان گفت: هر هفته چهارشنبه شب‌ها جلسات تفسیر نهج‌البلاغه در مسجد الزهرا(س) برگزار می‌شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » برگزاری شبهای تفسیر نهج‌البلاغه در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: برای رسیدن به معرفت حقیقی عالم آخرت، باید معرفت دنیایی را کسب کرد.
وی بیان داشت:برتری عالم بر شخص عابد مانند شب‌هایی است که ماه تمام است و ستارگان کارآیی ندارند و به همین دلیل علما وارثان انبیا(ع) هستند چراکه علم خود را برای مردم بر جای می‌گذارند.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در جامعه افراد نخبه برای جامعه تربیت کنند، توضیح داد: چراکه امروز جهل مدرن بر دنیا حاکم شده است و جنایت‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید ناشی از جهل است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش زیرساخت تمام آموزش‌ها و تعلیم و تعلم است.
رمضانی‌پور در ادامه با اشاره به برگزاری جشن مبعث در امامزاده سیدغریب(ع) بیان کرد: امام‌زاده سیدغریب ظرفیت بسیار بالایی است که هم نزدیک به مرکز شهر است و هم مکان بزرگی است که افراد زیادی می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته جشن مبعث در امام‌زاده‌عباس که در مرز رفسنجان و بردسیر واقع شده برگزار می‌شد چون هیأت‌امنای این امامزاده رفسنجانی هستند سال گذشته ۱۱ هزار نفر جمعیت در این جشن شرکت کردند که اکثر قریب به اتفاق رفسنجانی بودند.
امام جمعه رفسنجان ادامه داد: امامزاده سیدغریب می‌تواند به قطب بزرگ فرهنگی شهرستان تبدیل شود.
وی به کارهای فرهنگی در شهرستان به ویژه در مدارس اشاره و ابراز داشت: قریب به ۲۰ هزار جلد کتاب شهید ابراهیم هادی بین بچه‌ها توزیع شده و انگیزه و عشقی که بچه‌ها داشتند قابل وصف است و این کتاب مورد مسابقه قرار داده شده و در این راستا همکاری شرکت مس قابل تقدیر است.
رمضانی‌پور بیان کرد: این کار فرهنگی در بالابردن سرانه مطالعه هم اثرگذار است در چند سالی که بحث مطالعه کتاب شهدا و مسابقه گذاشتن آن مطرح شده بالای ۵۰ هزار نفر این کتاب‌ها را مطالعه کردند.
امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه اظهار کرد: شهیدحاج‌علی محمدی‌پور شهید عارفی است که از خارج از کشور هم برای زیات مزارش حضور می‌یابند و از کتابی که از این شهید بزرگوار به معرض مسابقه قرار داده شد هم استقبال زیادی شد.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه جای تفسیر نهج‌البلاغه در شهر خالی است در حالی که نهج‌البلاغه حق بزرگی بر گردن بشریت دارد بنا به پیشنهاد هیأت‌امنای مسجد الزهرا (س) از استادی که جاذبه داشته باشد دعوت شود تا جلسات تفسیر نهج‌البلاغه برگزار شود که در همین راستا مقرر شد چهارشنبه شب‌ها بعداز نماز مغرب و عشا در مسجد الزهرا(س) با حضور حجت‌الاسلام امامی از میبد این جلسات برگزار می‌شود.
رمضانی‌پور عنوان کرد: اولین جلسه از همین هفته برگزار می‌شود و بهتر است از هر نهاد و ارگانی افراد مختلف شرکت کنند که همین امر موجب بازنشر خواهد شد.
وی همچنین از فرارسیدن سالروز میلاد حضرت ابولفضل‌العباس(ع) یاد کرد و متذکر شد: نزدیک به ۸۰۰ نفر جانباز بالای ۲۰ درصد در شهرستان داریم و در شب میلاد حضرت عباس(ع) برنامه‌ای برای تمام جانبازارن تدارک دیده شده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان