معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

حیوان گزیدگی در رفسنجان ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر از میانگین کشوری

  • شناسه خبر: 142668
حیوان گزیدگی در رفسنجان ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر از میانگین کشوری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: میانگین مجروحینی که بعلت حیوان گزیدگی جهت دریافت واکسن هاری به مرکز درمان پیشگیری هاری رفسنجان مراجعه می کنند یک و نیم تا دو برابر بیشتر از میانگین کشوری است.

خانه » پزشکی و سلامت » حیوان گزیدگی در رفسنجان ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر از میانگین کشوری

به گزارش خانه خشتی ، دکتر احمد جمالی زاده صبح امروز ۲۸ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگروه کنترل بیماریهای زئونوز(بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان) روز دوشنبه با حضور دکتر عرفانی رئیس اداره زئونوز وزارت بهداشت و آقای پور مظفر کارشناس این برنامه به همت واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد.
وی افزود: این کارگاه برای بخشداران بخش های مختلف شهرستان رفسنجان، نمایندگانی از ادارات فرمانداری، شهرداری، محیط زیست، دامپزشکی و نیروی انتظامی برگزار گردید.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: تاکید به ساماندهی سگهای ولگرد در شهرستان و اطلاع رسانی به مردم در خصوص شستشوی آسیبهای ناشی از حیوان گزیدگی، مراجعه به موقع جهت پیشگیری با سرم و واکسن هاری از جمله مصوبات این جلسه بود.
جمالی زاده به وظایف محوله به دهیاران در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: مشخص کردن وضعیت سگها در روستاها به صورت قلاده زدن سگهای صاحب دار و جمع آوری و دفع بهداشتی پسماندهای خانگی بخصوص در روستاها در این جلسه مصوب شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تاکید به واکسیناسیون سگهای صاحبدار در شهرستان، خاطرنشان کرد: در این جلسه لزوم اطلاع رسانی به جامعه در موارد پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان از جمله عدم مصرف لبنیات سنتی و غیر پاستوریزه و استفاده از گوشتهای مورد تائید دامپزشکی و خردکردن آنها پس از ۲۴ ساعت مصوب شد.
جمالی زاده تأکید کرد: شهروندان محترم لازم است در صورت هرگونه گاز گرفتگی توسط پستانداران و حتی چنگ زدن حیواناتی مثل گربه، محل آسیب دیده را بلافاصله به مدت ١۵ تا ٢٠ دقیقه با آب پرفشار و صابون شستشو داده و فوراً به نزدیکترین مرکز بهداشتی و یا درمانی مراجعه نمایند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان در پایان تصریح کرد: بیماری هاری اگر چه صد درصد کشنده است ولی با شستتشو و دریافت به موقع سرم و واکسن هاری کاملا قابل پیشگیری است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان