شهردار رفسنجان خبر داد؛

گذرگاه های فرهنگی در شهر ایجاد می شود

  • شناسه خبر: 142529
گذرگاه های فرهنگی در شهر ایجاد می شود

شهردار رفسنجان با اشاره به سنجش ظرفیت های شهری در اجرای گذرگاه فرهنگی، گفت: برای نوروز آینده سه گذرگاه فرهنگی آماده خواهد شد و مردم و گردشگران می توانند از آن بهره ببرند.

خانه » اجتماعی » گذرگاه های فرهنگی در شهر ایجاد می شود

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی شهرداری رفسنجان، مهندس عظیمی زاده با حضور در رادیو رفسنجان با اشاره به کسب شناخت نسبی از وضعیت شهر از لحاظ زیرساخت ها و روبناهای شهری در مدت زمان بیش از ۴ ماه از حضور وی در شهرداری، از حمایت و همکاری شورای اسلامی شهر ابراز امیدواری کرد و گفت: همکاران شهرداری در این مدت نشان دادند که توانایی بسیار بالا و ظرفیت و قابلیت خیلی خوبی در شهرداری دارند و می توانند بسیاری از کارهای بزرگ را رقم بزنند.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه بخشی از گلوگاه ها و کاستی ها و ضعف های شهرداری از نظر ماشین آلات و نیروی انسانی در این مدت شناخته شد، اظهار کرد: شناخت وضعیت موجود می تواند کمک کند در سال ۱۳۹۷ با دید بازتر و شرایط بهتر کار را پیش ببریم.

وی هم چنین با اشاره به اولویت های شهرداری در سال جدید که با تصویب بودجه سال ۹۷ توسط شورای اسلامی شهر مشخص گردیده است، تصریح کرد: الگوهایی که برای ساماندهی وضعیت شهر به ما داده شده بسیار منطبق بر نظرسنجی های مردمی بوده و قرار است در سال ۹۷ اجرایی شود.

مهندس عظیمی زاده ساماندهی آسفالت و ارتقاء زیرساخت های شهری در بخش آسفالت را از جمله اولویت های شهرداری در سال جدید عنوان کرد و افزود: کار فنی و به روز در اجرا و بهسازی آسفالت، توسعه تجهیزات شهرداری از قبیل تجهیز کارخانه آسفالت و ساماندهی آن، تجهیز و توسعه و نوسازی بخشی از ماشین آلات اجرایی آسفالت و استفاده از ظرفیت پیمانکاران به ویژه بومی که با رقابت سالم در مناقصه ها حضور می یابند نیز بایستی در سال جدید اتفاق بیفتد.

وی افزود: طبیعتاً امکان اجرای آسفالت کل شهر در یک سال بدلیل محدودیت منابع مالی و محدودیت توان و ظرفیت اجرایی شهرداری وجود ندارد اما سعی کردیم آسفالت را به شکل عدالت محور در سطح شهر اجرا نماییم تا بودجه در تمام محلات و نقاط شهر توزیع شود و رسیدگی به عمق محلات را نیز داشته باشیم.

شهردار رفسنجان گفت: با ایجاد نظام نگهداری و استقرار نظام نگهداری در شهرداری و شهر، مرتباً آسفالت را مرمت کرده و کیفیت کار را بالا می بریم تا اعتبارات با کیفیت بهتر هزینه شود و خدای ناکرده مدیون نباشیم.

مهندس عظیمی زاده توجه به انسان محوری را از دیگر اولویت های شهرداری در سال جدید اعلام کرد که در قالب اجرای پیاده راه ها، پیاده روها و گذرگاه های فرهنگی پیش بینی شده است.

وی از ساماندهی پیاده روها در سال جدید خبر داد و افزود: در حال حاضر مسیرهای پیاده رو کنار خیابان هموار نبوده و امکان استفاده پیوسته را از عابر می گیرد.

مهندس عظیمی زاده اجرای پیاده راه ها در حاشیه خیابان و در بوستان ها را ضروری شمرد و گفت: پیاده راه ها مسیرهایی هستند که مردم باید در آن بدون تلاقی با خودرو و بدون هرگونه ترس و هراس استفاده کنند.

پیش بینی و برنامه ریزی برای اجرای ۷ گذرگاه فرهنگی در شهر از دیگر مواردی بود که شهردار رفسنجان به آن اشاره نمود و اظهار کرد: گذرگاه ها علاوه بر اینکه از نظر فضای سبز و وضعیت سیما و منظر شهری به کیفیت منظر شهری کمک می کنند، مجموعه هایی هستند که قابلیت های فرهنگی داشته و امکان اجرای بخشی از برنامه های فرهنگی مثل نمایشگاه های فصلی و نمایش خیابانی در آن وجود دارد.

مهندس عظیمی زاده با اشاره به سنجش ظرفیت های شهری در اجرای گذرگاه فرهنگی، ادامه داد: حاشیه بلوار آیت ا… هاشمی رفسنجانی و بلوار امام علی(ع) بدلیل عرض مناسب ظرفیت اجرای گذرگاه را دارد و در دستور کار شهرداری هست که ان شاء ا… امسال اجرایی شود؛ برای نوروز آینده سه گذرگاه فرهنگی آماده خواهد شد و مردم و گردشگران می توانند از آن بهره ببرند.

وی افزود: یکی از نکاتی که در بودجه ۹۷ به آن توجه و تأکید شده است، بحث تنوع زندگی می باشد یعنی شهر را باید طوری مدیریت کنیم که مردم از خدمات مطلوب، تنوع امکانات، خرید و تفریح برخوردار باشند و ماندگاری و فراغت مفیدشان در شهر افزایش یابد تا از مهاجرت های کوچک خودداری کنیم.

مهندس عظیمی زاده استفاده از امکانات شهری در شب توسط مردم را از دیگر بخش های زندگی شبانه عنوان کرد و گفت: شهر را در شب برای مردم باید به گونه ای مهیا کرد که بتوانند به خوبی از امکانات شهری در شب نیز استفاده کنند و نورپردازی به گونه ای باشد که مردم به شهر وابسته شوند و به خاطر زیبایی ها و فضای سبز خوب و روشنایی در شب از فضای بیرون نیز استفاده کنند.

سگهای ولگرد در رفسنجان عقیم سازی می شوند

شهردار رفسنجان از اجرای پارک های درون محله ای و افزایش ظرفیت فضای سبز و فضای تفریحی در سال جدید خبر داد و با اشاره به فعالیت شهربازی در سال جدید اظهار کرد: شهربازی را باید به روز کنیم و از بخش خصوصی بخواهیم تا کار بهره برداری را انجام دهد در غیر اینصورت به شهرداری تحویل و نگهداری از آن را خودمان انجام دهیم.

وی هم چنین از پیش بینی فضای دوچرخه سواری در سطح شهر خبر داد و افزود: نمونه این فضا در خیابان مصلی پیش بینی شده و در خیابان هایی که حاشیه بلوارها اجازه دهد می توانیم فضای دوچرخه سواری ایجاد کنیم.

مهندس عظیمی زاده ایجاد شهر امن را از دیگر اولویت های شهرداری در سال جدید بیان کرد و افزود: یکی از معضلات شهر سگهای ولگرد هست که ایجاد ناامنی کرده است؛ لذا در سال جدید با روش عقیم سازی و انتقال سگها کار را به روش علمی اجرا می کنیم تا حساسیت های گذشته را ایجاد نکند و مردم نیز در شرایط وضعیت امن زندگی کنند.

برچسب ها:
شهرداری رفسنجان گذرگاه های فرهنگی محمدرضا عظیمی شهردار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان