۶۵۰۰ کودک اتباع بیگانه در رفسنجان واکسینه می شوند

  • شناسه خبر: 142322
۶۵۰۰ کودک اتباع بیگانه در رفسنجان واکسینه می شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون علیه فلج اطفال برای ۶۵۰۰ کودک زیر ۵ سال از اتباع بیگانه در این شهرستان خبر داد.

خانه » پزشکی و سلامت » ۶۵۰۰ کودک اتباع بیگانه در رفسنجان واکسینه می شوند

به گزارش خانه خشتی ، دکتر احمد جمالیزاده در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این طرح از ۱۸ فروردین ماه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد و برای کلیه کودکان زیر ۵ سال مهاجرین خارجی که درمهمانشهر و یا خارج اردوگاه اقامت دارند در مناطق تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حال اجرا است.
وی تصریح کرد:نوبت دوم عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
جمالیزاده ادامه داد: این طرح توسط ۱۲۰ تیم عملیاتی و با نظارت ناظران ستادی واحد بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و نزدیک ۶۵۰۰ کودک مهاجر زیر ۵ سال در طی این ۳ روزمجدداً واکسینه می ‌شوند.
وی افزود: برای دستیابی به هدف پوشش کامل عملیات در مدت زمان تعیین شده، علاوه بر تمام ظرفیت کارکنان بهداشتی مرتبط، از کمک داوطلبین سلامت و سایر نیروهای کمکی آموزش دیده استفاده خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال به شکل خانه به خانه برای مهاجرین انجام می‌شود، اطلاع رسانی قبلی توسط مراکز بهداشتی انجام شده و تیم‌های بهداشتی، قطره خوراکی واکسن فلج اطفال را تجویز خواهند کرد.

برچسب ها:
اتباع در رفسنجان واکسینه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان