رئیس دادگستری رفسنجان مطرح کرد :

“حمایت از کالای ایرانی” یک شعار کلیدی برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است

  • شناسه خبر: 142143
“حمایت از کالای ایرانی” یک شعار کلیدی برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: شعار امسال یک شعار کلیدی برای نجات کشور و برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

خانه » اجتماعی » “حمایت از کالای ایرانی” یک شعار کلیدی برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است

حجت الاسلام پور محمدی در گفت و گو با خانه خشتی اظهار داشت: در ابتدا سال نو و بهار نو را که با بهار معنویت یعنی ماه مبارک رجب مقارن شده است به همه مردم عزیز و ولایت مدار رفسنجان تبریک عرض میکنم و از خدا می‌خواهیم توفیقات مادی و معنوی خود را شامل حال همه ما کند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان “حمایت از کالای ایرانی” بیان داشت: شعار امسال که مقام معظم رهبری در ادامه شعار‌های سال‌های گذشته انتخاب کرده اند برای توسعه وضعیت اقتصادی و معیشتی و رونق گرفتن کسب و کار مردم است. همچنان که می‌بینیم شعار امسال تاکید بر تولید ملی و کالای ایرانی و حمایت از آن است.

پور محمدی خاطر نشان کرد: یک وجه این کار این است که اگر کالای ایرانی خریداری شود به طور طبیعی چرخ کار ایرانی، چرخ معیشت کارگران ایرانی و چرخ فعالیت سرمایه گذاران ایرانی به گردش در خواهد آمد و به طور طبیعی رونق را هم به کارخانه‌ها و هم به خانه‌ها مردم خواهد برد؛ لذا خانه و کارخانه باید با هم رونق پیدا کند. بنابراین به تنهایی امکان رونق گرفتن این موارد نیست. بلکه برای این که این‌ها بتوانند رونق بگیرند باید در خانه‌ها کالای ایرانی به چشم بیاید.

وی تصریح کرد: اگر ما حتی الامکان ازخریدکالای خارجی که مشابه داخلی داردخودداری کنیم آنوقت هم خانه‌های مردم رونق می‌گیرد و هم کارخانه‌ها رونق میگیرد. این‌ها یک چرخه بهم پیوسته است.

رئیس دادگستری رفسنجان بیان داشت: تا زمانی که این امر به صورت یک شعار و شعور فراگیر در نیاید و تبدیل به یک فرهنگ عمومی نشود که همه ملت ما بخواهند ایرانی و ایرانیت را تقویت کنند و کالای ایرانی بخرند توسعه داخلی محقق نخواهد شد. هرچند ممکن است قدری کالای ایرانی گرانتر باشد، اما اگر ما حاضر شویم هر کدام از بخشی از آنچه مطلوب ما است؛ بگذریم این امر محقق خواهد شد؛ لذا تا این کار صورت نگیرد، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم وضعیت معیشت و کسب و کار مردم رونق بگیرد.

وی افزود: باید همه ما دست به دست هم دهیم و هر شخصی حاضر باشد برای رضای خدا از بخشی از مطلوب خود کوتاه بیاید و از کالای ایرانی حمایت کند. هرچند ممکن است کالای خارجی نسبتاً ارزانتر هم در اختیارش باشد.

پور محمدی گفت: اگر ما فقط به فکر منفعت کوتاه مدت شخصی خود باشیم آن وقت خواهیم دید در پیرامون خود چه بسیار کسانی که بیکار که میشوند و حتی ممکن است افرادی بیکار شوند که از اطرافیان خود ما هستند.

وی تصریح کرد: بیاییم همت ملی و غیرت ملی خود را به رخ همه جهانیان بکشانیم و دست به دست هم بدهیم و از کسب و کار ایرانی حمایت کنیم تا انشالله نتیجه‌ای که به دست می‌آید این باشد که بر تعداد شاغلین افزوده، از بیکاری کم و این رکودی که بر کالای ایرانی حاکم است مرتفع شود و در نتیجه کشور از جهت استحکام اقتصادی بهتر بتواند روی پای خود بایستد.

پور محمدی با بیان اینکه نامگذاری سال ۱۳۹۷ به «حمایت از کالای ایرانی» در امتداد «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است، اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی یک شعار استراتژیک و عملیاتی جهت رونق تولید و اشتغال و رهایی از رکود در کسب و کار است.
وی افزود: هم دولتمردان هم مسئولان و همچنین همه مردم مخاطب شعار حمایت از کالای ایرانی هستند، در مرحله اول دولتمردان باید جلوی ورود کالاهای خارجی غیرضروری را بگیرند و به مسئله مبارزه با قاچاق توجه جدی کنند و از تولیدکنندگان حمایت ویژه داشته باشند.
پور محمدی گفت: در مرحله دوم، تولید کنندگان باید به استانداردسازی کالاهای ایرانی و کیفیت این کالاها توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کنند. فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی باید به عنوان یک ارزش فرهنگی، ارزش ملی و یک ارزش انقلابی جا بیفتد و رسانه ها و مطبوعات باید این مسئله را جا بیندازند که ما در حال یک جنگ اقتصادی هستیم.
وی تصریح کرد: استفاده از کالای ایرانی به انگیزه تقویت تولید داخلی و رونق کسب و کار و عمل به رهنمودهای رهبری، ثواب و اجر بسیار زیادی دارد، بهره مندی از کالای ایرانی توسط مردم، یک عمل صالح اقتصادی است.زندگی تجملی و مسابقه در تجمل و برندهای خارجی در زمانه فعلی بر خلاف مسئولیت شناسی است، شعار امسال یک شعار کلیدی برای نجات کشور و برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

 

برچسب ها:
حمایت از کالای ایرانی رئیس دادگستری رفسنجان شعار سال 97
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان