کشف جسد «آرون سوارتز» فعال مشهور اینترنتی منتقد اوباما در نیویورک

  • شناسه خبر: 14210
کشف جسد «آرون سوارتز» فعال مشهور اینترنتی منتقد اوباما در نیویورک

“خانه خشتی”: جسد آرون سوارتز، وبلاگ نویس آمریکایی و از بنیانگذاران وب سایت اجتماعی-خبری ریددیت (Reddit) در خانه‌اش در نیویورک کشف شد. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، «آرون سوارتز» بنیانگذار وب‌سایت اجتماعی-خبری «ریددیت» (Reddit) و از چهره‌های محبوب در میان مردم به خاطر فعالیت برای دسترسی آزاد به محتوای اینترنت در گذشت. […]

خانه » آخرین اخبار » کشف جسد «آرون سوارتز» فعال مشهور اینترنتی منتقد اوباما در نیویورک
“خانه خشتی”: جسد آرون سوارتز، وبلاگ نویس آمریکایی و از بنیانگذاران وب سایت اجتماعی-خبری ریددیت (Reddit) در خانه‌اش در نیویورک کشف شد.
به گزارش خانه خشتی” به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، «آرون سوارتز» بنیانگذار وب‌سایت اجتماعی-خبری «ریددیت» (Reddit) و از چهره‌های محبوب در میان مردم به خاطر فعالیت برای دسترسی آزاد به محتوای اینترنت در گذشت.

پلیس نیویورک اعلام کرد که جسد وی در آپارتمانش در این شهر و به صورت حلق آویز کشف شده است.

خانواده و نامزد وی طی بیانیه‌ای اعلام کردند که وی ظاهرا خودکشی کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که آرون تعهدات عمیقی به عدالت اجتماعی داشت و زندگی وی بر اساس آن تعریف می‌شد.

با این وجود خانواده آرون در این بیانیه از سیستم قضایی آمریکا انتقاد کرده و مرگ آرون را محصول سیستم عدالت کیفری مملو از ارعاب و بیش از حد سختگیرانه آمریکا خوانده است.

در این بیانیه تاکید شده است: تصمیمات مقامات قضایی در رابطه به پرونده ماساچوست و دانشگاه ام آی تی به مرگ آرون کمک کرده است. امروز ما برای این مرد فوق العاده و غیر قابل جایگزین متاسف و سوگواریم.

براساس این گزارش، او در ماههای گذشته با اتهام هک کردن برخی وبسایت ها روبرو شده بود.

اتهام او هک کردن و نفوذ به وبسایت های دانشگاه ها و دستیابی به هزاران صفحه از اطلاعات آکادمیک از وبسایت جی‌استور (JSTOR) بود. اطلاعاتی که به گفته بازپرسان آقای سوارتز گفته بود در نظر داشته همه آنها را به طور رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

آرون سوارتز در جلسه سال گذشته بازپرسی همه اتهام ها را رد کرده بود و قرار بود ماه آینده دوباره در دادگاه حاضر شود.

سوارتز پیش از این از «باراک اوباما» ریئس جمهوری آمریکا و لیست کشتار وی شدیدا انتقاد کرده و همچنین حملات سایبری آمریکا علیه ایران را محکوم کرده بود.

 سوارتز در میان دانشجویان نخبه دانشگاه‌هایی چون ام. آی. تی آمریکا یک قهرمان محسوب می‌شد.

آرون سوارتز، برنامه نویسی را از کودکی شروع کرده بود و در نوجوانی هنگامی که تنها ۱۴ سال سن داشت یکی از پدیدآورندگان نسخه اولیه آر.اس.اس (RSS) بود.

آر اس اس (Really Simple Syndication) شیوه ای ساده است که به کاربران اینترنت امکان می دهد به طور خودکار تازه ترین اخبار موجود در وبسایت‌ها را دریافت کنند.

آرون سوارتز خیلی زود به جمع فعالان مدافع آزادی اینترنت و مخالف سانسور در فضای مجازی پیوست.

منبع: فارس

برچسب ها:
آرون سوارتز اخبار رفسنجان اوباما اینترنت جسد رفسنجان سوارتز کشف کشف جسد «آرون سوارتز» فعال مشهور اینترنتی منتقد اوباما در نیویورک وبلاگ نویس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان