امام جمعه رفسنجان:

کنسرت موسیقی در فضای باز یک غلط فاحش و ظلم به جامعه است

  • شناسه خبر: 141932
کنسرت موسیقی در فضای باز یک غلط فاحش و ظلم به جامعه است

امام جمعه رفسنجان گفت : اجرای کنسرت موسیقی در فضای باز یک غلط فاحش؛ظلم و جفا به مردم جامعه است.

خانه » رفسنجان » کنسرت موسیقی در فضای باز یک غلط فاحش و ظلم به جامعه است

به گزارش “خانه خشتی” ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن توصیه به تقوای الهی و انجام واجبات اظهار داشت: الحمدلله چهارشنبه آخر سال برای شهروندان فهیممان خطری متوجه نشد، البته تدابیری هم که نیروی انتظامی اعمال کردند بسیار خوب بود که از طرف خودم و مردم از این عزیزان تشکر میکنیم.

وی باتوجه به برگزاری کنسرت درشهرستان و نارضایتی برخی شهروندان ایراد کرد: حرف دل شماهاست،آنهایی که میخواهند گناهی در جامعه نباشد چون در این دو سه روز خیلی ها تماس گرفتند و گفتند شما چرا کاری نمیکنید. امروز حرف دل شما را با استناد به آیه ۶ سوره لقمان میگویم  که خداوند میفرماید: بعضی از مردم  سخنان بیهوده را میخرند تا مردم را از روی نادانی از راه خدا گمراه سازند و آیات الهی را به استهزا گیرند.

امام جمعه گفت :در بعضی از شهرها کنسرت موسیقی را میگذارند اما در فضای بسته ، اجرای کنسرت موسیقی در فضای باز یک غلط فاحش؛ظلم و جفا به مردم جامعه است.

رمضانی پور عنوان کرد:همه ی اهل جامعه که نمیخواهند از این لغویات؛موسیقی و دام های شیطان  استفاده کنند فلذا این جفاست. تا کیلومتر ها صدای آهنگ موسیقی خواننده و امثاله به گوش افراد بخواهد برسد و این حق الناس است ،حتی اگر منِ یک نفر نسبت به این وضع ناراضی باشم حق الناس است چه برسد به هزاران نفر نه بلکه ده ها هزار نفر.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: مردم شهر با این بازی ها و برنامه ها موافق نیستند که اینچنین کارهایی در فضای باز صورت بگیرد ،من با فضای بسته هم مخالفم ولی به هرحال اگر کسی میخواهد و علاقه دارد که به این چیزها بپردازد برود در سالن ها و فضا های بسته نه در فضای دانشگاه ها ، بعضی ها سوال کردند آیا این حکم حکومتی است؟! نه این حکم حکومتی نیست این فتوای مرجع تقلید و مراجع معظم تقلید است ، فتوای رهبر فرزانه انقلاب اینکه ترویج فرهنگ موسیقی جایز نیست یعنی حرام است.

وی گفت :کسی که میخواهد برنامه کنسرت را پخش کند آیا تبلیغات نمیخواهد؟! تبلیغات خیابانی یا فضای مجازی میشود ترویج. لذا من عرض میکنم دل مردم انقلابی و حزب الهی که هم نیستند در رفسنجان و دل خانواده شهدا را به درد می آورد و ایجاد مزاحمت چند ساعته که قطعا حرام است؛ آلودگی صوتی که به وجود می آید از گناهان بزرگ و حق الناس محسوب میشود.

وی مطرح کرد :ما این دسته را به خدا واگذار میکنیم و این وحدت بین مردم بین همه ی مسئولین شهرستان اعم از نماینده محترم و دیگر مسئولین شهرستان ، ما به دنبال بستر همدلی هستیم و امیدواریم این رابطه دوطرفه باشد ، نه اینکه ما بگوییم همبستگی، اتحاد، دست به دست هم دادن و خدمت به مردم اما عده ای به راه و مسیری بروند که آن مسیر غیر صحیح و غیر شرعی است.

امام جمعه در ادامه گفت :شما در طول تاریخ ۲۵۰ ساله امامت ائمه هدی یک جا بروید و بگردید یک کلمه ای را با اشاره گفته باشند که بروید کنسرت برگزار کنید؛ اما در مقابلش داشتیم هم بنی امیه هم بنی عباس هم بنی مروان همه ی اینها برای اینکه مردم را سرگرم کنند و مردم را از توجه نسبت به حکومت ها غافل کنند این بساط غنا را راه می انداختند. آیا میخواهیم اینجا کار بنی امیه و بنی عباس را انجام دهیم؟! اگر واقعا خوبه که بیایید و بگویید و صادق باشید با مردم که میخواهیم مثل بنی عباس و بنی امیه این چنین کارهایی را انجام دهیم.

ایشان با توجه به افتخار آفرینی دانش اموزان رفسنجانی که در مرکز پژوهش سرای امام باقر هستند تصریح کردند: بچه های این شهر چیزهایی را اختراع کرده اند که قبلا اصلا وجود نداشته است و مدال هایی گرفتند ،این پژوهش سرا مظلوم است گاهی اوقات با مبالغ اندک از راه یابی به بعضی از کشور ها محروم میمانند،ما خیر مدرسه ساز زیاد داریم اما ما در نرم افزار نیز خیّر میخواهیم.

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کردند: سال گذشته که از جانب مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام گرفت تلاش هایی از سوی دستگاه ها انجام شد اما شرمنده حوانان هستیم. اشتغال برای آنها آنچنان که باید صورت بگیرد نگرفته.  افرادی هم که شاغل بودند بنا به دلایلی که وجود داشت از کار بیکار شدند که باعث خجالت ما شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان