اولین دوره مسابقات دانش آموزی سازه ماکارونی و نجات تخم مرغ در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 141795
اولین دوره مسابقات دانش آموزی سازه ماکارونی و نجات تخم مرغ در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

اولین دوره مسابقات دانش آموزی سازه ماکارونی و نجات تخم مرغ در رفسنجان صبح امروز به میزبانی دبیرستان شهید انصاری(علامه حلی) برگزار شد.

خانه » علم و فن آوری » اولین دوره مسابقات دانش آموزی سازه ماکارونی و نجات تخم مرغ در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ؛ صبح امروز اولین دوره مسابقات دانش آموزی سازه ماکارونی و نجات تخم مرغ با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش و رئیس پژوهشسرای امام محمدباقر(ع) رفسنجان به میزبانی دبیرستان شهید انصاری(علامه حلی) برگزار شد.

عارف آرامون نماینده رسمی شرکت لکو در رفسنجان و ناظر برگزاری این مسابقات در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی اظهار داشت : بسیاری از دانش آموزان از این مسابقه خبردار نشدند و در این دوره از مسابقات تنها مدرسه علوی و علامه حلی شرکت داشتند.

وی افزود :بچه های قدیمی پژوهش سرا که قبلا اینجا کار می کردند امروز در خدمتشان بودیم و ثبت نام کردند این بچه ها در  دوره اول نسبت به سن و خلاقیتی که داشتند فوق العاده عمل کردند .

وی تصریح کرد:برای مسابقات مختلف امسال استارتش زدیم اولین برگزارکننده مسابقه ای بودیم درمسابقات  نجات تخم مرغ دانشگاه ها برگزار کننده هستند ولی در رده دانش اموزی نداشتیم .

آرامون عنوان داشت :مسابقه نجات تخم مرغ به خاطر یک سری قوانینی که ازقبل تعیین شده بود اینکه حدی که برایش در نظر گرفته بودند سالم رسیدن تخم مرغ به زمین بود و دو تا از تیم های توانستند تخم مرغشان را نجات بدهند .

وی ادامه داد :این مسابقات با حضور ۶ تیم نجات تخم مرغ و دو تا تیم پل ماکارانی داشتیم  بچه های دوره اول و دوم در پل ماکارانی در حد خودشان عملکرد قابل قبولی داشتند .

وی با بیان اینکه در مسابقات نجات تخم مرغ بچه ها دوره دوم شرکت داشتند گفت :دو تا دوتیم برنده شدند غیر از مسابقه نجات تخم مرغ پل ماکارانی چیزی بود که برایش کلاس هم در نظر گرفتیم رده سنی ان هم از ۵ تا ۱۶ سال می باشد .

ارامون خاطرنشان کرد :با شرکتی که زیر نظر دانشگاه صنعتی شریف تهران است صحبت شده است در هر دوره کلاسها برگزار می شود و مدرک به انها تحویل داده می شود و ما نماینده رسمی شرکت لذت الکترونیک ایرانیان و شرکت لکو در رفسنجان هستیم کلاس و دوره های ان برگزار می شود و در هر ترم مدرک به شرکت کنندگان داده می شود .

وی ادامه داد :ما به این دورشته محدود نیستیم از سن ۳ تا ۱۸ سال برای کلاسهای اموزشی بچه ها هستند و این روند برای سنین بالاتر ادامه پیدا می کند.

عارف ارامون گفت :جشنواره خوارزمی از فوق العاده ترین جشنواره ای بود که در ان شرکت داشتیم سعی کردیم با برگزاری همایشی بچه هایی که در پژوهشسرا می ایند به نتیجه مطلوب برسند .

وی افزود :همه خانواده ها از پژوهشسرا دیدن کنند طرح ها و خلاقیتهای بچه را را ببینند اینکه جشنواره لکوکاپ که دوره ها و کلاس های ان برگزار می شود کسانی که در این مسابقات رتبه می اورند برای مسابقات جهانی در دبی می روند و ما این نمایندگی را برای شهرستان گرفتیم تا برای خانواده ها و برای جاویدان ماندن شهر و جامعه خودمان قوت قلبی باشد.

ارامون ادامه داد :بچه های خلاقی بودند که در اموزشگاه  بودند ولی الان کنار کشیدند دوست داریم بیایند به مراکز و به انها قول میدهیم موفق خواهند شد ،بچه های رفسنجان خیلی قوی تر از اسمش هستند و میتوانند خلاقیت هایشان را نشان بدهد .

برچسب ها:
اولین دوره مسابقات دانش آموزی سازه ماکارونی و نجات تخم مرغ در رفسنجان دبیرستان علامه حلی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان