دنیا برای برند سازی خیلی کار کرده / ایران در برند سازی عقب است

  • شناسه خبر: 141458
دنیا برای برند سازی خیلی کار کرده / ایران در برند سازی عقب است

حیدری مدیر عامل شرکت لورا گفت :دنیا برای برند سازی خیلی کار کرده است ولی ایران در برند سازی عقب افتاده است .

خانه » رفسنجان » دنیا برای برند سازی خیلی کار کرده / ایران در برند سازی عقب است

به گزارش خانه خشتی ؛روز گذشه حیدری مدیر عامل شرکت لورا در مراسم اختتامیه اولین استارت آپ ویکند پسته رفسنجان اظهار داشت :دنیا برای برند سازی خیلی کار کرده است ولی ایران در برند سازی عقب افتاده است .
وی بیان داشت :از سال ۷۰ تا ۸۲ بیش از ۶۰ کشوررا از کره جنوبی تا انتهای اروپای وکشورهای عربستان مسافرت کردم و چندین سفر با نادر دورکی که ان زمان مسئول بهداشت رفسنجان بود داشتم تجربیات زیادی به دست اورده ام .
وی تصریح کرد :مسیر صادرات پسته اشتباه بوده است مسیر پسته نباید به صورت فله و مواد اولیه به دنیا عرضه شود باید بررسی کنیم چرا پسته ای که از ما ۸دلار می خرند ۴۰ دلار به مصرف کننده فروخته می شود همه اعم از تولیدکننده و صادرکننده کیلویی ۸ دلار بدست می اورند و مصرف کننده از ۲۵ دلار تا ۶۰ دلار مصرف می کند .
وی افزود:ما باید این ضعف را بررسی کنیم ،بیشتر مواد اولیه کارخانجات سوند و سوئیس از خاورمیانه است کشورهای دنیا پسته خام ما را برای سود خود می خرند تنها کسی که بودجه مالی نداشته سواد و پشتیبانی دولت را نداشته تا به حال از سال ۹۰ تا امروز ۵ سال صادرکننده نمونه در بسته بندی بوده است .
حیدری عنوان داشت :چرا روی اصل موضوع کار نمی کنیم ما باید در فن اوری کالایی صادر کنیم که دنیا به عنوان مصرف کننده در اختیار ما باشد نه یک مشت دلال،خداوند بهترین مزرعه و کالا را به ملت ایران اهدا کرده است باید به نحواحسن استفاده کنیم .
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶ هزار تن پسته بسته بندی صادر شده است گفت :اگر ده تا ۲۰ کارخانه دیگر زده شود باید جهش و توسعه پیدا کنیم پسته از ۹ دلار به ۲۰ دلار برسد ما باید رشد کالایمان مانند فرزندانمان باشد .
حیدری تاکید داشت :در موضوع تولید پسته همه هماهنگ شویم پسته را از کشاورز به دلار بالا تبدیل کنیم تا کشاورز هر روز ننشینید تا دلار افزایش پیدا کند و کالای ما مقرون به صرفه شود اگر دلار افزایش پیدا نکرده بود کشاورزان نمی توانستند پسته را تولید کنند .
وی یاداور شد :من تجریاتی زیادی را دارم ،همین افرادی که می گویند ۹۰ درصد پسته به سلامت صادر می شود نه تنها حمایت نکردند بلکه سنگ جلوی کارخانه انداختند یعنی کارخانه با بهترین ماشین الات از سوئد در ایران راه اندازی شد ولی توان سرمایه گذاری را به نتیجه نهایی نداشتیم .
حیدری ادامه داد:اولین طرح کره و شکلات را ارائه دادیم و سرمایه گذاری کردیم ولی دولت از ما حمایت نکرد و ما را حواله به بانک با سود ۲۴ درصد کرد بعنی بین من با فردی که می خواهد کار کند و انگیزه جهش تولید کندبا ادم دلال هیچ فرقی ندارد .
وی با اشاره به اینکه پول برای فرد ایجاد نشده است گفت :پول برای جنبش کار و تولید ایجاد شده است واقعیتها را بپذیرید شعارها را کنار بگذارید ،واقعیت دولت این است که باید پول ابزار را تولید کند دانشمند باید محترع کننده باشد نه ایجادکننده سرمایه گذار ،سرمایه گذار باید ایجاد کننده کار باشد ،و برندساز باید برند بسازد .
حیدری خاطرنشان کرد :تا دولت واحدهای تولیدی را نشناسند و برایشان ارزش قائل نشود و سرمایه گذار پولش را نیاورد تا وقتی که همه با هم دست به دست هم ندهیم برخی افکار قدیمی را از بین نرود ما فقط میتوانیم جلسه داشته باشیم .

همچنین ایرانمنش کارافرین برتر در این مراسم گفت :دانشگاه خواستگاه دانش و محل تلاقی دانشجو و پژوهش است .
وی بیان داشت :انتظار همه ما از دانشگاه این است که دنبال انسان موثر برای اجتماع می گردیم ،اول انسان و بعد تخصص مهم است .
ایرانمنش تصریح کرد :دنبال مهارت باشید ،دانشگاه پر از انگیزه و سخت کوشی و ایده است ،ایده های خیلی خوبی اینجا بود ولی اختیاج به دقت و تلاش بیشتر است جای کار در پسته زیاد است این حرکت باید از دانشگاه شروع شود .
وی خاطرنشان کرد :هدایت ایده ها در دانشگاه و انجمن کارافرینان و شناخت درست مهم است اینکه نقاط قوت درست استفاده شود و نیازهای شهر را برای پسته خوب ببینند .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان