هفته آخر اسفند ماه امسال تا اواسط اردیبهشت سال آینده با موج های رطوبتی مواجهیم

  • شناسه خبر: 141385
هفته آخر اسفند ماه امسال تا اواسط اردیبهشت سال آینده با موج های رطوبتی مواجهیم

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمان از ورود سامانه بارشی و موجهای رطوبتی به استان کرمان طی هفته آخر اسفندماه جاری تا اواسط اردیبهشت سال ۹۷ خبر داد.

خانه » علم و فن آوری » هفته آخر اسفند ماه امسال تا اواسط اردیبهشت سال آینده با موج های رطوبتی مواجهیم

به گزارش خانه خشتی ، امیر ذهبی در نشست خبری هواشناسی کشاورزی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: بر اساس سامانه های جوی این پیش بینی رطوبتی و بارشهای آخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار را داریم.
وی به سامانه تهک اشاره کرد و افزود: این سامانه از بهترین سامانه های پیشرو و منعطف و کاربردی در راستای ارایه خدمات به کشاورزان است که از سال ۹۳ به صورت دستی راه اندازی شده و امروز به صورت هوشمند است.


وی ادامه داد: در این سامانه کشاورز و پسته کار متوجه زمان بروز سرمازدگی و گرمازدگی محصولات کشاورزی می شود و راهکارهای مقابله با این بحرانها را نیز از طریق این سامانه می تواند دریافت کند.
ذهبی بیان کرد: در رفسنجان در سالهای ۹۳ و ۹۴ سرمازدگی های بهاره ای داشتیم که در سال ۹۵ کار عملیاتی و راه اندازی سامانه تهک برای مبارزه با این پدیده سرمازدگی آغاز شد و به کشاورزان توصیه هایی ارائه شد و در سال جاری نیز به سایر نقاط پسته خیز استان کرمان از جمله سیرجان، راور، زرند، انار، این سامانه گسترش یافت و نیز به کشاورزان راهکارهای دودزایی، بهپاشی و مهپاشی جهت مبارزه با سرمازدگی توصیه شد که بسیار مفید بود.
بیش از ۵۲ میلیمتر بارندگی در رفسنجان داشتیم
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان هم در این نشست گفت: امسال بارش باران در شهرستان رفسنجان به میزان ۵۲.۶ میلیمتر بوده است.
مریم سلاجقه افزود: امسال تعداد روزهای ابری در رفسنجان ۷ روز بود که کم است و امیدواریم در هفته آخر این روزها بیشتر و با سامانه بارشی همراه باشد.
وی اضافه کرد: بارش باران امسال در رفسنجان در فروردین ۲۸ میلیمتر، در اردیبهشت ۲۰ میلیمتر، در آذرماه ۰.۴ میلیمتر و در دی ماه ۴ میلیمتر بوده است و در مجموع ۵۲.۶ میلیمتر بارندگی در رفسنجان داشتیم.


سلاجقه عنوان کرد: پیش بینی می شود بارندگی های اواخر اسفند ماه امسال تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده در رفسنجان بیشتر از حد پارسال باشد و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در این دوره وجود دارد.
وی با اشاره به وجود ۱۳ ایستگاه باران سنجی در رفسنجان بیان کرد: در رفسنجان به طور کلی بر اساس شاخص خشکسالی ۷۹ درصد متوسط خشکسالی را داریم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان