رئیس منابع طبیعی رفسنجان مطرح کرد :

حفظ و احیاء بهره برداری از منابع طبیعی کار اصلی ماست

  • شناسه خبر: 141134
حفظ و احیاء بهره برداری از منابع طبیعی کار اصلی ماست

مسعود حیدری گفت : حفظ و احیاء بهره برداری از منابع طبیعی کار اصلی ماست .

خانه » آخرین اخبار » حفظ و احیاء بهره برداری از منابع طبیعی کار اصلی ماست

به گزارش خانه خشتی؛مسعود حیدری رئیس منابع طبیعی رفسنجان صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت : حفظ و احیاء بهره برداری از منابع طبیعی کار اصلی ماست .
وی به کمبود بارندگی امسال اشاره کرد وبیان داشت :متوسط بارندگی کل کشور کمتر از یک سوم میلی متر بارندگی جهان می باشد و استان کرمان جزو مناطق خشک است و متوسط بارندگی در این استان ۱۳۰ میلی متر است وضعیت بارندگی امسال در شهرستان نامناسب است و خسارات جبران ناپذیری به پوشش گیاهی شهرستان وارد می کند .
حیدری با اشاره به اینکه هفته منابع طبیعی از ۱۵ الی ۲۱ اسفند می باشد تصریح کرد :۸۳۰ هزار هکتار حوزه استحفاظی عرصه منابع طبیعی می باشد که از این مقدار ۷۷۰ هکتار اراضی ملی و ۱۰۰ هزار هکتار در طرح هادی تعریف شده است که ما باید ۶۵۴ هزار هکتار را مدیریت کنیم .
وی عنوان داشت : ۲۰۱ هزار و ۶۹۰ هکتار از مساحت شهرستان را بیابان (۳۰ درصد )تشکیل می دهد و قریب ۴۱۳ هزار ۶۱۰ هکتار مرتع داریم که ۸۰ درصد مرتع کویر و مخروبه هستند مساحت جنگلهای مخروبه قریب ۴۰ هزار هکتار می باشد.
رئیس منابع طبیعی گفت :۲۰ درصد مرتع متوسط وجود دارد و ۲۰۰ هزار واحد دامی در مراتع رفسنجان وجود دارد یعنی سه برابر ظرفیت مراتع رفسنجان دام وجود دارد مقدار علوفه ۹هزار ۱۰۰ تن و به طور متوسط ۹۵۵ تن گوشت در عرصه منابع طبیعی تولید می شود .
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در حوزه حفاظت فعالیتهای عمده ای صورت گرفته است گفت :در این سه سال فرهنگ سازی ،شفاف سازی ،اطلاع رسانی و استفاده از سازمانهای مردم نهاد از جمله فعالیتهایی است که صورت گرفته است از انجائیکه محافظت از ۸۳۰ هزار هکتار شدنی نیست ۸۵۰ نفر مردم تحت عنوان محافظ افتخاری جنگل و همیاران طبیعت عضو شبکه هستند وکار حفاظت از جنگل و مراتع را برعهده دارند و تخلفات را محرمانه به ما گزارش می دهند سریع برخورد قانونی می شود .
حیدری افزود :شرکت تعاونی بهره برداری رویش سبز سه سال پیش تشکیل شده است که اعضای این شرکت مرتع داران طبیعی هستند که در زمینه فرهنگ سازی موثر بودند .
وی گفت :برای ۴۵ هزار هکتار اراضی در سال جدید حکم اجرا شده است و به دولت برگردانده شده است ۴۰ هزار هکتار ملی اراضی تصرفی داشتیم .
رئیس منابع طبیعی با بیان اینکه شعار هفته منابع طبیعی “منابع طبیعی برای مردم با مردم می باشد خاطرنشان کرد :بیابان زدایی در استان کرمان بعد از شهر کرمان در شهرستان رفسنجان صورت گرفته است ۱۷ هزار هکتار جنگل کاری شده است ۶۴ هزار هکتار تپه های نیمه فعال و ۶۴۵۰۰ هکتار تپه های ماسه ای فعال در رفسنجان وجود دارد .
وی افزود :از سال ۷۷ از منطقه سعدی کرمان برای کنترل باد خاکریزه هایی هلالی شکل کار کردیم که تا دو سال دیگر این کار به اتمام می رسد .
حیدری عنوان داشت : در بحث ابخیزداری در رودخانه احمداباد با مشارکت شرکت نفت فعالیتهایی از جمله اصلاح کانال انحرافی و اصلاح تپه های بدین منظور صورت گرفته است .
وی ادامه داد :در جنگل کاری پیشرو بودیم ۴۰۰ هکتار جنگل کاری برنامه ریزی کردیم که در حال انجام می باشد .
وی در خصوص تاثیر الایندگی مس سرچشمه بر منابع طبیعی ان منطقه گفت:ما موضوع الایندگی مس را نه تایید و نه رد می کنیم ما در حال بررسی کردن این موضوع هستیم که محیط زیست با مستندات خود این موضوع را محرز نمایید .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان