رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان مطرح کرد :

۲۰ هزار نقشه گردشگری در رفسنجان آماده توزیع است

  • شناسه خبر: 141127
۲۰ هزار نقشه گردشگری در رفسنجان آماده توزیع است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان از آماده بودن بیش از ۲۰ هزار نقشه گردشگری این شهرستان با حمایت مجتمع مس سرچشمه و توزیع انها در ایام نوروز در پیش رو خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » ۲۰ هزار نقشه گردشگری در رفسنجان آماده توزیع است

به گزارش خانه خشتی ،حسن حسینی عصر یکشنبه در کارگروه گردشگری در محل اتاق بازرگانی رفسنجان اظهار کرد: مبادی ورودی در رفسنجان شامل رفسنجان- یزد، رفسنجان – کرمان و رفسنجان زرند وجود دارد که در این مکانها نقشه های گردشگری رفسنجان بین گردشگران که وارد شهرستان خواهند شد توزیع می شود.
وی افزود: همچنین در این مبادی غرفه هایی از محصولات تولیدی و محلی شهرستان شامل شیرینی، پسته، صنایع دستی، مس، پته و … دایر می شود.
حسینی با اشاره به اینکه با راه اندازی و افتتاح هتل هیلان ( هتل گردشگری)، دو سفره خانه سنتی و دو واحد بوم گردی در رفسنجان در سال جاری، امکانات پذیرایی از مهمانان نوروزی بهتر شده بیان کرد: جاذبه های گردشگری بسیار زیادی از جمله دره راگه، بزرگترین خانه خشتی جهان، کاروانسرای ۴۰۰ ساله شاه عباسی، غار میرزا، حیات وحش منصورآباد، خانه پدری آیت الله هاشمی رفسنجانی، دریچه شور، موزه ریاست جمهوری، خانه تاریخی باقری و … در رفسنجان وجود دارد که بایستی به گردشگران معرفی شوند تا این شهرستان بیش از پیش به دنیا معرفی شود .
وی تصریح کرد: ۱۳ آژانس گردشگری در این شهرستان ایجاد شده که می توانند تورهای گردشگری برای مسافران و گردشگران، جهت معرفی جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی این شهرستان راه اندازی کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: همچنین باید زیرساختهایی نظیر اورژانس ۱۱۵، ۱۱۰ و حضور راهنما در اماکن گردشگری ایجاد شود تا از بروز مخاطرات احتمالی جلوگیری شود و برای گردشگران سفری دلچسب و توأم با آرامش رقم بخورد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری استان کرمان برای ۴ هزار نفر اشتغالزایی شده است تصریح کرد: از این میزان ۳۰۰ نفر در رفسنجان در قالب ۹ درصد از اشتغال حوزه گردشگری استان کرمان فعالیت دارند.
حسینی با بیان اینکه در سال ۹۵ بیش از ۳۰ هزار گردشگر خارجی از آثار گردشگری استان کرمان بازدید کردند گفت: در این زمان در رفسنجان یکهزار گردشگر خارجی از آثار گردشگری بازدید به عمل آوردند.
وی پسته را یکی از سوغاتهای مهم رفسنجان عنوان و بیان کرد: جشن ملی پسته از دوسال پیش از ۲۰ تا ۲۵ شهریور در این شهرستان اجرا می شود که در تقویم ملی به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: اولین مجوز گردشگری ورزشی در زمینه اسب هم به زودی صاد می شود تا گردشگران بتوانند از این ورزش هم بهره مند شوند.
رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان