امام جمعه رفسنجان:

نامه ۳۱ امیر المومنین در نهج البلاغه سرخط حضور بانوان در جامعه

  • شناسه خبر: 141053
نامه ۳۱ امیر المومنین در نهج البلاغه سرخط حضور بانوان در جامعه

امام جمعه رفسنجان گفت: نامه ۳۱ نهج البلاغه مطالعه کنید ببینید امیر المومنین در قسمت اخر این نامه نسبت به خانم های بزرگوار چه حد و مرزی را قائل شدند.

خانه » سیاسی » نامه ۳۱ امیر المومنین در نهج البلاغه سرخط حضور بانوان در جامعه

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین بر مجهز کردن منازل و مغازه ها به سیستم الکترونیک برای پیشگیری از سرقت در ایام عید نوروز تاکید کرد و گفت: کار باید محکم شود از طرفی سفر غیر ضروری واجب نیست، ازدحام برای سفر مطلوب نیست.

وی افزود: در جامعه دینی باید فرهنگ ناب ارزشی غالب شود اینکه شهر ما بر پایه ای می چرخد ما نمی توانیم خوشبین شویم باید فرهنگ ارزشی کاملا محسوس شود در زمینه های مختلف، مثلا در وقت نماز باید مساجد و محله های جماعت شلوغ شوند نه پارک و بازار و فضاهای دیگر.

رمضانی پور بیان داشت: جماعت ها را پر کردن یک فرهنگ خوب است که مناسب در محفل ها تکرار شود تا از حضور در مساجد استقبال شود.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: به فرموده امام صادق(ع) از سخت ترین کارهایی که خداوند واجب گردانده یاد کردن خود اوست، یاد خداوند را در امور حلال و همچنین امور حرام را داشته باشیم از حرام فرار کنیم تنها واگذاشتن شاید شیطان ما را وسوسه کند لذا از جلسات لهو و لعب باید ترک کنیم.

رمضانی پور گفت: روز گذشته جمعی از خانم ها به تماشای ورزش سرخابی ها رفتند این کارها گرفتاری ها را چند برابر می کند مگر اسلام مجاز می داند که زن در هر محیطی حاضر شود نامه ۳۱ نهج البلاغه مطالعه کنید ببینید امیر المومنین در قسمت اخر این نامه نسبت به خانم های بزرگوار چه حد و مرزی را قائل شدند.

وی افزود: حد و مرز را رعایت کنیم تقوای الهی در ظاهر و باطن که باشد همه کارهای ما را درست می کند تا انشالله سالم به مقصد برسیم.

امام جمعه رفسنجان با تسلیت روز شهادت حضرت ام البنین(ع) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار داشت: ام البنین وارها در جامعه داریم مسران و فزندان شهید و مادران شهید هستند خیلی سخت است همه چیز را به جان خریدند و صبح و شام به یاد فرزند شهیدشان می گذرانند.

وی به تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: خداوند اراده کرده بود تا افرادی مثل امام(ره) حضور یابند تا توجه به محرومین شود کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها باید از سوی شما مردم عزیز توجه شود.

رمضانی پور گفت: روحیه خیرخواهی و خیر دهی در رفسنجان وجود دارد اینها احسان های شماست که ده برابر ان را در دنیا می دهد کمک های شما قطره است که دریا می شود و کاراریی دارد به عنوان مثال خیریه کوثر رفسنجان سالانه دو بازارچه راه اندازی می کند و صددر صد سود حاصل از آن برای تهیه جهازیه فرزندان محروم جامعه صرف می شود.

خطیب جمعه رفسنجان گفت: در هفته احسان و نیکوکاری جشن نیکوکاری بصورت گسترده در محلات مساجد، اموزش و پرورش برپا می شود که به این موضوع توجه داشته باشید.

رمضانی پور به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و بیان داشت: ویژه خورها باید کنار بروند و از دید ما پنهان شوند مسئولان خودشان را فاصله دهند از اینگونه افراد اغنیای که کار خیر می کنند قدمشان بر چشم ما اما برخی اغنیا مترف هستند نبایددر بدنه دولت و سیستم های بانکی سینه سپر کنند و پیشتر از محرومین باشند.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر تحقق اقتصادی مقاومتی اظهار داشت: شایسته است مسئولان و مدعیان اقتصادی اول فساد اقتصادی را ازخود و اطرافیان دور سازند با مردم صادق باشید از امید بیجا دادن پرهیز کنیم تا مردم به ما بدبین نشوند.

رمضانی پور اظهار داشت: کارگران قشر زحمت کشی هستند که آبرو داری می کنند و خجالت زن و بچه های خودشان را میکشند اینها واقعا در دو جبهه می جنگند کار و خانواده، انشالله بتوانیم حق این کارگران را پرداخت و قدر انان را بدانیم.

امام جمعه رفسنجان به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه برادران در سراسر کشور از فردا بصورت مجازی و حضوری اشاره کرد و گفت: در رفسنجان سه حوزه علمیه سفیران هدایت، امام حسن و مدرسه امام ظرفیت های بالایی دارند  و حوزه های علمیه خواهران نیز تا پایان اسفندماه فرصت ثبت نام است؛ بیش از ۲ هزار طلبه نیازمند هستیم در شهرستان که مبلغ شوند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان